שרה לשעבר בממשל טראמפ: הנשיא שקל למכור את פורטו ריקו ב-2017

"הרעיונות הראשונים של הנשיא היו יותר כמו של איש עסקים", אמרה איליין דיוק, שכיהנה כשרה בפועל לביטחון המולדת ב-2017, בראיון לניו יורק טיימס • הרעיון למכור את האי לא נשקל ברצינות או נדון אחרי הפעם ההיא שטראמפ העלה אותו

טראמפ, השבוע / צילום: רויטרס - Yuri Gripas
טראמפ, השבוע / צילום: רויטרס - Yuri Gripas

הנשיא דונלד טראמפ שקל את הרעיון של למכור את פורטו ריקו ב-2017 אחרי שהאי ששייך לארה"ב נהרס על ידי ההוריקן מריה - כך לפי שרת ביטחון המולדת הזמנית דאז, איליין דיוק.

"הרעיונות הראשונים של הנשיא היו יותר כמו של איש עסקים", אמרה איליין דיוק, שכיהנה כשרה בפועל לביטחון המולדת כאשר ההוריקן היכה בפורטו ריקו בספטמבר 2017, בראיון לניו יורק טיימס.

"נוכל להוציא למיקור חוץ את החשמל שלהם? אנחנו יכולים למכור את האי? את יודעת, לצאת מההשקעה בו?", אמר טראמפ לפי דיוק בראיון. העיתון דיווח שהרעיון למכור את האי לא נשקל ברצינות או נדון אחרי הפעם ההיא שטראמפ העלה אותו.

לטראמפ יש היסטוריה טעונה עם האי האמריקאי מאז שהוא נהרס על ידי הסערה מריה. כ-30,000 תושבים נהרגו כתוצאה מהסערה ונזקיה, כולל הפסקות החשמל הממושכות.

טראמפ האשים בעבר את הנהגת האי בהוצאת חלק מהכספים למטרות שלא היו שיקום ותקף את את רשויות האי על אופן ניהול כספי הסיוע בסך מיליארדי דולר שהממשל שלו הקציב לשיקום פורטו ריקו. יחד עם זאת בשנה שעברה הוא שיבח את תפקודו אחרי הסערה מריה, וכינה אותו "הצלחה מדהימה שלא זכתה להדים הראויים לה".