אחרי פינוי מאהל המחאה מול בית ראש הממשלה - לפיד הגיע לביקור

מאהל המחאה מול בית ראש הממשלה פונה הבוקר על ידי עשרות שוטרים • לפיד: "האיש בתוך הבית הזה צריך לזכור שזה לא הבית שלו" • השר הנדל: "יש חשיבות להפגנות במדינה דמוקרטית"

יאיר לפיד ואמיר השכל במאהל המחאה אל מול בית ראש המממשלה  / צילום: דוברות מפלגת "יש עתיד"
יאיר לפיד ואמיר השכל במאהל המחאה אל מול בית ראש המממשלה / צילום: דוברות מפלגת "יש עתיד"

מאהל המחאה מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים פונה הבוקר על ידי עשרות שוטרי יס״מ ושוטרי עיריית ירושלים. ההחלטה לפנות את המוחים, הניצבים שם בימי שישי במאות וגם את מי שמחזיקים עמדות מחאה קבועות - מתקבלת בביקורת רבה. אמיר השכל, אחד מראשי המוחים אמר כי בכוונתו להישאר מול בית ראש הממשלה.

יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיע גם למקום לשוחח עם המוחים. הוא שוחח עם אמיר השכל ועם פעילים נוספים ואמר להם: "אין להם זכות להגיד לאנשים שהם לא יכולים פה למחות. אנחנו נעשה בדיקה וברור מול משטרת ירושלים אבל קודם כל האיש בתוך הבית הזה צריך לזכור שזה לא הבית שלו. זה הבית של מדינת ישראל ושל כל מי שמשלם את המסים שממנים את הבית הזה".

מקרב הקואליציה, השר יועז הנדל בחר להגיב: ״יש חשיבות להפגנות במדינה דמוקרטית. כל עוד אין חסימת כבישים וונדליזם, אין שום סיבה להפריע להפגנה".

עו"ד גונן בן יצחק המייצג את המפגינים ציין כי הוא יגיש עתירה לבג"ץ, למתן צו דחוף המורה למשטרה לחדול מן ההתנכלויות נגד המפגינים, שנעמדו שם בהיתר וברישיון.