מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי: "אנחנו מנסים להימנע מסגר כללי"

באשר לאיסור על פתיחת חדרי הכושר אשר נדחה לבסוף על ידי ועדת הקורונה בכנסת, אמר לוי "ועדת הכנסת החליטה לצערי מה שהחליטה, ואנחנו נכבד את זה. המניע שלנו הוא למנוע הדבקה, ללא הזדקקות לסגר כללי"

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי / צילום: סרטון לע"מ
מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי / צילום: סרטון לע"מ

לאחר שיו"ר ועדת הקורונה בכנסת דחתה את בקשת הממשלה לסגור את חדרי הכושר והבריכות בשל היעדר נתונים מספקים בנוגע לתחלואה והתפשטותה במקומות עליהם ביקש משרד הבריאות להטיל מגבלות, מקיים הערב פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, תדרוך עיתונאים במטרה להסביר את חומרת התפשטות הקורונה והצעדים הננקטים בכדי למגר אותה. "אנחנו מנסים להימנע מסגר כללי. ברור לנו שסגר כללי נושא בחובו נזקים - כלכליים, נפשיים ובריאותיים נוספים. אנחנו משתדלים לייצר מגבלות, שתמנענה התקהלויות שהן שורש הרע בהדבקה. יש מקומות בעולם שבעת התפרצות חוזרת עשו סגרים כלליים גדולים".

באשר לאיסור על פתיחת חדרי הכושר אשר נדחה לבסוף על ידי ועדת הקורונה בכנסת, אמר לוי כי "בחדרי הכושר יש מיזוג אוויר שלא מחליף אוויר. יש אנשים שעושים פעילות אירובית ללא מסיכות, ופולטים רסיסי רוק וזעה. באופן הזה, כשאנשים מהלכים לידם, הם עלולים לדבק. לפי בדיקות, 25% ממכשירי הכושר נושאים חיידקים, ואני מניח שגם וירוסים. אנחנו עושים הכל כדי למנוע הדבקה ולא להזדקק לסגר. ביקשנו למנוע לתקופה מה את השימוש בחדרי הכושר. באשר לבריכות - אנחנו מודאגים מההתקהלות מחוץ לבריכה. אנחנו נקבע כמה מתרחצים יכולים להיות מחוץ ובתוך הבריכה - למרות שאנחנו יודעים שכלור מגן על המתרחצים. ועדת הכנסת החליטה לצערי מה שהחליטה, ואנחנו נכבד את זה. המניע שלנו הוא למנוע הדבקה, ללא הזדקקות לסגר כללי. נעלה עוד הצעות כדי להתמודד עם התחלואה באופן מקצועי".

באשר לטענות לגבי המחסור החמור בנתונים מהימנים ומלאים, אמר לוי כי "מסד הנתונים לגבי חלק מהמקומות הוא טוב ולגבי אחרים חלקי. אנחנו עדיין צריכים להשתפר בזה".

לפי לוי, ישראל נמצאת בעיצומו של גל תחלואה חמור, ההולך וגובר. "אתמול היו 1,221 מאומתים חדשים, והיום יש מחצות יותר מ-900. סך המאומתים הוא מעל 40 אלף, ומבחינת התפלגות הגילאים 25% הם מתחת לגיל 18, ו-8% מעל גיל 65. כרגע מאושפזים 525 חולים, מתוכם יותר מ-100 חולים קשים. מספר המונשמים הוא 54, והנפטרים 354. התחלואה הולכת ועולה, ומספר הבדיקות המבוצעות ביממה הולך ועולה. כ-28 אלף בדיקות, וכ-6% מהבדיקות - חיוביות".

לוי פנה לציבור ואמר: "כרופא, אני מבקש מאוד מאנשים להישמע להוראות. זו ערבות הדדית שלנו, אחד כלפי השני. עטיית מסכה, שמירה על מרחק והיגיינה. מי שלא עוטה מסכה, מסכן את הסובבים אותו. אנחנו ערבים זה לזה. אני לא בטוח שכולנו מבינים עד כמה יש עלייה ועד כמה יש צורך למנוע חולים קשים. אנחנו יכולים, ביחד, להוריד את התחלואה ולחיות בצל הקורונה בצורה הנכונה, ולהוריד את רמת התחלואה.