מלחמת ההישרדות של אל על: החברה מודיעה על הפחתת שכר לחברי הדירקטוריון

שכרו של יו"ר אל על אלי דפס יופחת ב-70%, ושכר יתר חברי הדירקטוריון ירד לדרגת המחיר התחתונה • ההפחתות יהיו בתוקף מה-1 ביולי 2020 ועד ה-31 באוקטובר 2020

אלי דפס, יו"ר אל על / צילום: איל יצהר
אלי דפס, יו"ר אל על / צילום: איל יצהר

מלחמת ההישרדות של אל על: החברה מודיעה על הפחתת שכר לחברי הדירקטוריון. בחודש מרץ הודיעה החברה כי חברי ההנהלה שלה יקצצו 20% משכרם. בהודעת בורסה היא מעדכנת על הפחתות נוספות "לאור מצבה הכספי של החברה בעקבות משבר הקורונה".

ההפחתות כוללת קיזוז של 70% משכרו של יו"ר הדירקטוריון אלי דפס, לפי בקשתו. יתר חברי הדירקטוריון, ובכללם דירקטורים חיצוניים ודירקטורים בלתי תלויים ירדו לדרגת המחיר התחתונה לפי דין ברמת הגמול שהם יקבלו. ההפחתות יהיו בתוקף מה-1 ביולי 2020 ועד ה-31 באוקטובר 2020.

בתוך כך, יצוין כי מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס הודיע זה מכבר שיפחית 75% משכרו וימשוך משכורת של 10 אלף שקל בחודש עד לסוף 2021.

הודעת הבורסה של אל על פורסמה בשעה שבה נערכה פגישה בין הנהלת החברה ונציגי ועד הטייסים בתיווך ההסתדרות. הפגישה אמורה להסתיים בחתימה על הסכם קיבוצי בין הצדדים כתנאי לקבלת סיוע מהמדינה.

הנהלת אל על חתמה על הסכם עם שלושה ועדים, ועד הדיילים, ועד המנהלה והוועד הטכני לפיו תבוצע התייעלות הכוללת פיטורי כ-1,750 עובדים וחיסכון שנתי של כ-120 מיליון דולר.

החתימה עם הטייסים היא המאתגרת ביותר לאור הפערים בין הצדדים לרבות דרישת ההנהלה לחיסכון שנתי של 110 מיליון דולר בסקטור הכולל 650 עובדים, כ-10% מכלל החברה.

דירקטוריון אל על הבהיר כי בלי החתימה שתאפשר להתקדם עם מתווה הסיוע מהמדינה אל על תאלץ לפנות לבית המשפט ולפתוח בהליך של הסדר עם נושיה, כלומר הקפאת הליכים. לא מן הנמנע שאם הצדדים לא יתכנסו לכדי הסכם, ההסתדרות תחתום מעל ראשם של הטייסים מול ההנהלה.

רוזנברג מוביל מהלך אסטרטגי של רכישת השליטה

ובינתיים הרוכש המתעניין באל על, אלי רוזנברג, בנו של קני רוזנברג יהודי אמריקאי שעסקיו כוללים מרכזים רפואיים בארה"ב ממשיך לקדם את העסקה. הקונה נחוש לבצע את העסקה בכל מחיר והשאלה, כך אומרים מקורביו, והשאלה היא באיזה שלב זה יקרה ולא האם זה יקרה. מדינת ישראל מחזיקה במניית זהב באל על ולכן התהליך מורכב ודורש היתר מרשות החברות ומשרי ממשלה. הקונה שכר את שירותי משרד עורכי הדין שיבולת ושות' שיצטרפו לכוורת שמקיפה אותו הכוללת את תאל' במיל' ראם עמינח, את עו"ד דודי תדמור, את יו"ר תעשייה אווירית הראל לוקר שישמש כנאמן ואת יועץ התקשורת איתי בן חורין.

רוזנברג הבן כינס את הצוות בעקבות התמשכות המו"מ, והכרזת הדירקטוריון על האפשרות לפנות לכינוס נכסים לטובת התייעצות וסקירת האופציות לקניית החברה: הרצוי הוא לסגור עסקה מול כנפיים עוד לפני הליך הנפקה אלא שנלקחת בחשבון אפשרות של קנייה מנאמן שימנה בית המשפט או אחרי הנפקה. ממקורביו נמסר כי "במטרה למנוע את קריסת החברה רוזנברג מוביל מהלך אסטרטגי של רכישת השליטה והבראת החברה, בהשתלבות עם מתווה המדינה שפורסם, כאשר על השולחן מספר אופציות".