מניית יוניבו מזנקת ב-11% לאחר שהחברה פרסמה תוצאות מקדמיות

החברה צפויה להציג שיעור רווחיות גולמית של 50%, ושיעור צמיחה של מעל ל-100% בהכנסות בין הרבעון הראשון לשני, שהסתכמו לסכום של כ-10 מיליון שקל עבור המחצית הראשונה של השנה

קנאביס / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
קנאביס / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

מניית חברת הקנאביס יוניבו  מזנקת במהלך המסחר בבורסה, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר על תוצאות מקדמיות למחצית הראשונה של 2020. החברה צפויה להציג שיעור רווחיות גולמית של 50%, ושיעור צמיחה של מעל ל-100% בהכנסות בין הרבעון הראשון לשני, שהסתכמו לסכום של כ-10 מיליון שקל עבור המחצית הראשונה של השנה (כ-3 מיליון שקל ברבעון הראשון וכ-7 מיליון שקל ברבעון השני).

ביוניבו מציינים כי החברה עיבדה במפעלה כ-1 טון קנאביס במהלך התקופה, וצופה הכנסת 2 טון חומרי גלם נוספים למפעל במהלך הרבעון הנוכחי. יוניבו מוכרת כיום את מוצריה בכ-90 בתי מרקחת ברחבי הארץ, ומתחילת השנה נמצאת בתהליך רציף של גיוס עובדים. לאור העלייה בהיקפי הפעילות בוחנת החברה גיוס עובדים נוספים ומעבר לפעילות של מספר משמרות ביום במפעלה. 

ביוניבו מציינים כי ברבעון הראשון נרשם מחסור בחומרי גלם איכותיים בישראל ולכן החברה עיבדה בקירוב 200 ק"ג חומרי גלם. ברבעון השני כבר הותר ייבוא של חומרי גלם לישראל והתווספו חוות גידול נוספות בישראל ולפיכך היצע ומבחר הזנים וחומרי הגלם העלה את כושר הייצור של החברה והיא עיבדה בקירוב 800 ק"ג נוספים.

החברה רכשה חומרי גלם נוספים על פי הסטנדרטים הגבוהים שלה וצופה הכנסת 2 טון חומרי גלם נוספים למפעל במהלך הרבעון הנוכחי מהחוות איתן התקשרה. החברה מסרה לחוות אלו תוכנית שתילה שנתית וצופה רכישה כוללת של 4 עד 5 טון חומרי גלם עד סוף שנת 2020.

יוניבו מפיצה כיום את מוצריה ב-43 בתי מרקחת פרטיים וכן בלמעלה מ-45 בתי מרקחת השייכים לרשת סופר פארם המנפקים קנאביס רפואי באופן ישיר מבית המסחר אשר נמצא בבעלות החברה ב(100%). כמו כן החברה מקבלת הון חוזר מבתי מרקחת באשר למוצרים הנמכרים ובהתאם מייצרת מוצרי קנאביס רפואי באיכות GMP, על פי דרישות השוק.