נתניהו נגד שאול מרידור: "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד הממשלה"

הממונה על התקציבים תקף את הכוונה לחלק מזומן לכל אזרח הן בישיבה סגורה באוצר ומאוחר יותר בכנס של מכון אהרן • בסביבת נתניהו מתדרכים נגד מרידור מזה תקופה ארוכה אולם מדובר בפעם הראשונה שרה"מ נותן לכך ביטוי פומבי בעצמו • ומה לגבי שר האוצר?

שאול מרידור / צילום: יוסי זמיר, גלובס
שאול מרידור / צילום: יוסי זמיר, גלובס

"בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ופועלים לסכל אותן, לא נקבל זאת", כך כתב היום ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד הממונה על התקציבים שאול מרידור בחשבון הפייסבוק שלו. נתניהו יצא נגד הממונה על התקציבים לאחר שזה ביקר את תוכנית המענקים החדשה שהשיק מוקדם יותר השבוע ואף שיתף פוסט ביקורתי שכתב בנושא חה"כ שלמה קרעי (הליכוד).

מרידור התנגד לתוכנית לשלם מזומן לכל אזרח כבר בישיבה שבה הוצגה הכוונה על ידי יועצו של נתניהו פרופ' אבי שמחון, התריע שהדבר יפגע באמינות הכלכלית של ישראל והביע חשש שנהפוך "לוונצואלה". מאוחר יותר הוא גם תקף אותה פומבית בכנס שקיים מכון אהרן במרכז הבינתחומי: "לא נפסיק להגיד את דעתנו על המדיניות" אמר שם.

באותו הכנס השתתף גם שמחון עצמו שיזם את התוכנית וספג לא מעט ביקורת מהמשתתפים. בהמשך הערב התראיין שמחון בחדשות 12 וטען שמרבית הכלכלנים מסכימים עם התוכנית שיזם.

כך או כך, בסביבת נתניהו שוררת אי שביעות רצון מתמשכת ממרידור, אולם זו הפעם הראשונה שהוא נותן לכך ביטוי פומבי בעצמו. בעבר, בתקופתו של השר הקודם משה כחלון יוחס לו גם תדרוך שעורר לא מעט הדים מול צמרת מפלגת כחול לבן. מרידור, חשוב לומר, טען בזמנו שכל ממשק עם פוליטיקאים מצד כזה או אחר של המפה הפוליטית נעשה על פי הכללים.

ומה לגבי שר האוצר ישראל כ"ץ? הוא יושב בינתיים על הגדר. וזו תגובתו: "עובדי המדינה נדרשים למלא אחר החלטות הדרג המדיני. במידה ויוצגו בפני שר האוצר הוכחות למעשים מסוג זה, הדברים יטופלו במסגרת המשמעתית של שירות המדינה".

במפלגת כחול לבן לא מיהרו להגיב הבוקר ליחס שראש הממשלה מפגין כלפי בכיר האוצר שאול מרידור, אולם השרה אורית פרקש הכהן, שבתורה עברה "טיפול, מן הסוג הזה לפני מספר שנים כאשר שירתה כיו״ר רשות החשמל כתבה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה: ״חובתו של פקיד מקצועי להביע את דעתו. ‏גם כשהיא מנוגדת לדרג הפוליטי. ‏במיוחד כשיש בה זוית מקצועית שהוא אחראי עליה. ‏כי יש חשיבות קריטית לכך ולריבוי דעות לפני שמחליטים. הנסיון לצבוע זאת בצבעים פוליטיים מסוכן. זה לפגוע באנשים שהקדישו חייהם לשירות המדינה ולהרתיע אנשים איכותיים מלבוא"