״מענק לכל אזרח״ תעלה בממשלה ברגע האחרון? משרד המשפטים מגבש הצעה

על מנת לאשר את תוכנית המענקים שעליה הכריזו ראש הממשלה ושר האוצר, משרד המשפטים מנסח בשעה זו ׳הצעת מחליטים׳ שתובא להצבעה בממשלה מחר • אם יזכה נתניהו לרוב בממשלה ובכנסת הסכומים יועברו לציבור הישראלי תוך כשבוע

ישראל כ"ץ ובנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, Associated Press
ישראל כ"ץ ובנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, Associated Press

תוכנית המענקים האישיים עליה הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בתחילת השבוע עדיין לא כלולה בסדר היום הממשלתי מחר. ביום רביעי השבוע הודיע נתניהו על תוכנית המענקים שנועדה לתת מענה מהיר למצוקות של האזרחים, במסגרתה משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקל מענק, משפחה עם שני ילדים 2,500 שקל מענק, משפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל 3,000 שקל מענק. כל יתר האזרחים מעל גיל 18 יקבלו מענק בסך 750 שקל. 

התוכנית, שעלותה מוערכת ב-6 מיליארד שקל, זכתה לביקורת רבה, הן בצמרת משרד האוצר והן בקרב פוליטיקאים, כלכלנים וקובעי מדיניות ציבורית. הביקורת היא על היותה של התוכנית אחידה, כלומר מעניקה סכומי כסף לאנשים שלא זקוקים לסיוע, במקום למקד את סכומי הסיוע בחלשים ונזקקים.

על נתניהו להעביר את הנושא בהצבעה בממשלה ולאחר מכן לנסח חוק, ולהעבירו ב-3 קריאות. המהלך כולו עשוי להימשך כמה ימים, כך שאם יזכה לרוב בממשלה ובכנסת הסכומים יועברו לציבור הישראלי תוך כשבוע.

כדי לאשר זאת בישיבת הממשלה שתתקיים מחר, משרד המשפטים מנסח בשעה זו ׳הצעת מחליטים׳ שתובא להצבעה מחר.