"איזה צ'אנס יש לילדים שלנו? שיהרסו את כל השטחים החקלאיים? חייבים לבנות לגובה בכל הארץ"

יותר מעשר שנים לקח לפרויקט פינוי באשדוד לצאת לדרך • לאחרונה התקבל היתר בנייה לשלב א', והדיירים קיבלו הודעת פינוי

רחוב הרב שאולי באשדוד / הדמיה: י.ח.דמרי
רחוב הרב שאולי באשדוד / הדמיה: י.ח.דמרי

סיפור בעלי הדירות:

אמיל פרג'ון, אחד מבעלי הדירות, מספר: "הפרויקט התחיל ב-2008 או 2009, וההתנהלות הרגולטורית גרמה עיכובים רבים. אנחנו רואים גם עכשיו, בזמן המגפה, שלא מוצאים פתרונות מהירים לבעיות.

"כשהדברים כבר זזו היה לנו דייר סרבן, שרצה לסחוט. אבל הוא נתבע. אני לא חושב שמגיע למישהו יותר מהאחרים. אם אתה רוצה לשדרג, תשדרג על חשבונך. הוא עיכב את הפרויקט לדעתי ביותר מחצי שנה. אנשים הם צרי עין. אם העסקה טובה לך, מה זה משנה לך כמה הקבלן מרוויח. הקבלן חייב להרוויח אחרת זה לא יקרה בכל מקרה.

רחוב הרב שאולי באשדוד / הדמיה: י.ח.דמרי
 רחוב הרב שאולי באשדוד / הדמיה: י.ח.דמרי

"אלה בניינים שנבנו ב-1974 והם נמצאים במיקום מרכזי, וסוף סוף קיבלנו הודעות פינוי שתוך חודשיים צריך לפנות. אני כבר שחררתי את השוכרת שלי ומקבל שכר דירה מהקבלן. 

"אני גדלתי באשדוד ואני זוכר את המקומות הפתוחים - והיום הכול בנוי. חבל שלא עשו פרויקטים כאלה לפני כן. הרי איפה יבנו? באוויר? איזה צ'אנס יש לילדים שלנו? שיהרסו את כל השטחים החקלאיים? חייבים לבנות לגובה. אפשר היה לחסוך בשטח. זה צו השעה וזה נכון לכל מקום בארץ".

התמורה ליזם:

532 יחידות דיור חדשות (סה"כ 684 דירות) בארבעה בניינים בני חמש קומות וארבע בניינים בני 33 קומות. בפרויקט דירות 3-6 חדרים וכן פנטהאוזים. כל הדירות בפרויקט מקבלות מרפסת וחניה בטאבו.

התמורה לדיירים:

דירות של כ-110 מ"ר + 12 מ"ר מרפסת, מעלית וחניה בחניון תת-קרקעי.

מטלות נוספות ליזם:

הקמת אשכול גני ילדים (שבנייתו הסתיימה לאחרונה) ובית כנסת.

לו"ז:

שלב א' קיבל היתר בנייה, מסירת הדירות בבניין צפויה במהלך שנת 2025. עד היום נמכרו 50 דירות בפרויקט.

מיקום מדויק : אשדוד, שכונה ד', רחוב הרב שאולי 19, 21, 23, 25, 27, 29.

המצב הקיים : מתחם מגורים הכולל 152 דירות שיכון ישנות בשישה בניינים בני ארבע קומות מעל קומת עמודים, שנבנו בשנות ה-70. השטח הממוצע של הדירות הקיימות עומד על כ-60 מ"ר.

ייזום וביצוע : י.ח דמרי

אדריכל : וולטר שיינקמן