מיקי זוהר בוועדת הקורונה: נאפשר להמשיך פתיחת מסעדות, אבל רק בישיבה באוויר הפתוח

זהר אמר: "אני מבקש מן הציבור להתנהג באחריות ובתשומת לב לכללים ולשמור על הבריאות של הציבור" • יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון: "בריאות הציבור היא מעל לכל, אבל בריאות הציבור הנה גם היבטים אחרים של פעילות גופנית, כושר, לצאת החוצה"

מיקי זהר בוועדת הקורונה, היום / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
מיקי זהר בוועדת הקורונה, היום / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בוועדת הקורונה, בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון מתנהל הבוקר המשך הדיון בנושא המגבלות על המשק והבוקר, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הגיע לוועדה עם שינוי כיוון. לדבריו, הממשלה תאפשר פתיחת מסעדות במקומות הפתוחים. זהר אמר: "אני מבקש מן הציבור להתנהג באחריות ובתשומת לב לכללים ולשמור על הבריאות של הציבור.

"מטריד את ראש הממשלה שהחלטות בוועדה יסכנו את בריאות הציבור. הגענו לכמעט אלפיים נדבקים ביום. אם נגיע לאלף חולים קשים, האירוע ישתנה דרמטית, מערכת הבריאות תקרוס ולא נוכל להציל חיים. אל תקלו ראש בנגיף, ובלי חיים - גם כלכלה לא תהיה פה.

"נאפשר פתיחת מסעדות בשטחים פתוחים בלבד, והמסעדנים יכולים לחיות עימם למרות הקשוי. כ-80% מהמסעדות יכולות לפתוח כך. נתוני משרד הבריאות על מקור ההדבקה איננו מוחלט - כי החולים אינם יכולים להיות בטוחים היכן נבדקו. הפעילות בחדרי הכושר מעצם אופיים הם סכנה להידבקות. נבדוק שיטות ותנאים חדשים לפתיחת חדרי הכושר", אלה דברי זוהר.

שאשא ביטון אמרה כי היא "כופרת שהועדה שלנו נוהגת בחוסר אחריות. הועדה הזו מנהלת שעות של ישיבות, מקשיבה למומחים וזאת כדי לקבל החלטה נכונה עבור הציבור. בריאות הציבור היא מעל לכל, אבל בריאות הציבור הנה גם היבטים אחרים של פעילות גופנית, כושר, לצאת החוצה".

סגן שר הבריאות יואב קיש דיבר גם הוא הבוקר בוועדה. לדבריו, "ירדנו באחוז החולים המאומתים מסך הנדבקים. אנחנו לא יודעים אם זה נקודתי, מציע לכולם להיזהר לחגוג יותר מדי".

הוועדה ישבה אתמול במשך שעות והגישה לממשלה רשימה של תיקונים מוצעים בנוגע למגבלות שהתקבלו בישיבת הממשלה בלילה שבין חמישי לשישי. בין התיקונים שהציעה הוועדה: ביטול סגירת חופי הים והבריכות, ביטול סגירת המסעדות ופעילות בשיעור של 35 אחוזי תפוסה, המשך פתיחת חדרי כושר כאשר אדם אחד יכול להתאמן במרחב של 10 מטרים.

חברי הכנסת הילה שי-וזאן מכחול לבן, מיקי לוי מיש עתיד ויוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, תמכו אתמול בועדה בגישה של יו"ר הועדה לפיה יש להחזיק את חופי הים, הבריכות החיצוניות וגני החיות פתוחים במהלך סוף השבוע ולהתיר את הישיבה בחוץ.