אקסלנס: "צפי לאפסייד משמעותי" מזכיית שיכון ובינוי במכרז ענק של משרד הביטחון

כזכיינית המכרז, זכאית שו"ב "לתשלומים בסך כ-11 מיליארד שקל", שיתרמו למנייתה תוספת של כ-2 שקלים • העלו מחיר היעד למניה ב-26%

תמיר כהן, יו"ר שיכון ובינוי / צילום: אלון רון
תמיר כהן, יו"ר שיכון ובינוי / צילום: אלון רון

בשל "צפי לאפסייד משמעותי" מזכייתה של חברת שיכון ובינוי (שו"ב) במכרז ענק של משרד הביטחון מהימים האחרונים, בבית ההשקעות אקסלנס נשואה העלו את מחיר היעד למנייתה לכ-18.5 שקל, גבוה ב-26% משוויה הנוכחי העומד על כ-14.5 שקל, תוך הותרת המלצת "קנייה".

מדובר בפרויקט להקמת בסיס קריית המודיעין באזור ליקית שבנגב במסגרתו תהיה שו"ב, כזכיינית המכרז, זכאית "לתשל ומים בסך של כ-11 מיליארד שקל", ובאקסלנס מעריכים, כי בזכות כך מנייתה צפויה ליהנות מתוספת ערך של קרוב ל-2 שקלים, ובסכום כולל של כ-830 מיליון שקל.

עוד מציינים באקסלנס, כי הזכייה במכרז הנוכחי "מתווספת לזכייתה לאחרונה של שו"ב בתחנת רמת חובב לפני כחודש, מה שמעיד על שיפור משמעותי ברמת התמחור וההתמודדות במכרזים גדולים".

לפי הערכות בית ההשקעות, ביצוע הפרויקט של קריית המודיעין, שתחילתו מתוכננת לשנת 2022, "צפוי להניב היקף הכנסות שנתיות של כ-1 מיליארד שקל החל מ-2022 ועד 2026 עבור סולל בונה ", ובסכום מצרפי של קרוב ל-5 מיליארד שקל.

באקסלנס "מעריכים שיעור רווחיות תפעולי גבוה של כ-8%, בהתחשב במורכבות האינטגרציה של הפרויקט, הכולל הקמה של בסיס לכ-15 אלף חיילים", ומעלים את השווי של סולל בונה, בה מחזיקה שו"ב במלואה, בכ-260 מיליון שקל לכ-1.3 מיליארד שקל, "כדי לשקף תוספת ערך מביצוע הפרויקט".

מלבד הרווח מביצוע הפרויקט, שו"ב צפויה ליהנות מפעילות הזכיינות והפעלת הפרויקט במשך 21 שנה. ברמת הזכיין, באקסלנס צופים "תשואה של כ-12.5% על כ-500 מיליון שקל השקעה בהון עצמי", ומעלים את שווי פעילות הזכיינות של שו"ב לכ-2.2 מיליארד שקל, "שישקף תוספת ערך עבור הזכיין והמפעיל בפרויקט".

במבט קדימה על תחום המכרזים, האנליסט דוד גבאי מעריך בסקירה, כי שו"ב "יחד עם שאר המתמודדים, ייהנו מזירוז פרויקטי תשתית בתחום הכבישים ורכבות על-ידי המדינה, וללא שיבושים בביצוע עבודות בצל הקורונה". בשנה הקרובה גבאי צופה "התמודדות על היקף משמעותי של כ-18 מיליארד שקל פרויקטי BOT (בנייה, הפעלה ומסירה, א"ל)".

מימון בהון עצמי ואשראי

במסגרת הודעתה אודות זכייתה בפרויקט קריית המודיעין, שו"ב, הנמצאת בשליטתו של נתי סיידוף, עדכנה כי בכוונתה לממן את הקמת הפרויקט ותפעולו מהון עצמי ואשראי, כשלפי תנאי המכרז היא מחויבת להשלים את הליך הסגירה הפיננסי עבורו תוך שנה ממועד חתימת ההסכם.

עוד התחייבה שו"ב בין היתר להעמיד למשרד הביטחון ערבויות בהיקף כולל של עד קרוב ל-500 מיליון שקל. את הצעתה במכרז הגישה שו"ב באמצעות תאגיד ייעודי שבו היא מחזיקה במלואו. מניית שו"ב נחלשה מתחילת השנה בכ-8% ומשקפת לחברה שווי נוכחי המתקרב ל-6 מיליארד שקל.