טראמפ משנה כיוון: "חבישת מסכה היא פטריוטית ואף אחד לא פטריוטי כמוני"

לאחרונה העלה נשיא ארה"ב תמונה לחשבון הטוויטר שלו, שבה הוא נראה חובש מסיכה • זאת לאחר שבעבר לעג ליריבו הדמוקרטי בבחירות ג'ו ביידן על שעטה מסיכה בציבור • חבישת המסיכות הפכה בארה"ב לנושא פוליטי חם

נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ / צילום: Tasos Katopodis, רויטרס
נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ / צילום: Tasos Katopodis, רויטרס

אחרי שבמשך חודשים נשיא ארה"ב נמנע מחבישת מסיכה בפומבי, הוא נראה באחרונה חובש מסיכה ביחד עם אנשי צוות נוספים. ביום שני הוא התעלה על עצמו וצייץ בטוויטר תמונה שלו במסיכת פנים, וכתב "אנשים רבים אומרים שזה פטריוטי לעטות מסיכה כשבלתי אפשרי לשמור על ריחוק חברתי. ואף אחד לא פטריוטי כמוני". טראמפ עצמו לגלג על יריבו הדמוקרטי בבחירות ג'ו ביידן מוקדם יותר השנה, שעוטה מסיכה בציבור.

נושא המסיכה הפך לפוליטי מאוד בארה"ב, כאשר יש הטוענים שחובת עטיית מסיכה מפרה את זכויותיהם החוקתיות, ובעיקר את החירות שלהם להחליט בנושא. לפני כמה ימים הוציא טראמפ בעצמו מכלל חשבון כפיית הוראה ארצית לעטות מסיכות בציבור כדי לרסן את התפשטות. זאת אף שארה"ב היא המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהמגיפה, עם יותר מ־140 אלף מקרי מוות ו־3.8 מיליון הידבקויות מתחילת ההתפרצות, לפי המדידה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

עתה נראה כי טראמפ שנמנע מלעשות שגיאות מול הבייס הפוליטי שלו, שלושה וחצי חודשים לפני הבחירות, בוחר אמנם להימנע מהוראה בעלת השלכות פליליות או כספיות על מי שמתנגד למסיכות, אך מבין שזו אחת הדרכים היחידות להקטין את התחלואה.