קרן ATE מוחקת את לידר השקעות ממסחר: מציעה לרכוש את מניות הציבור בה ב-50 מיליון שקל

הצעת הרכש, לכ-18% מההון של לידר, נעשית בפרמיה של כ-10% על המחיר בבורסה – והמניה מזנקת

יצחק אפלויג, מנכ"ל לידר / צילום: תמר מצפי
יצחק אפלויג, מנכ"ל לידר / צילום: תמר מצפי

קרן ATE, בעלת השליטה בחברת לידר השקעות, אשר בה מחזיקים יורשי דן דוד, מעוניינת למחוק את מניותיה של לידר מהמסחר. לצורך כך פרסמה הצעת רכש למניות הציבור, בשיעור של כ-18% מההון ובתמורה כוללת של כ-50 מיליון שקל.

ההצעה נוקבת במחיר מניה של כ-60 אגורות, גבוה בכ-10% משוויה בבורסה - והיא שלחה את המניה לעליות חדות, שהובילו אותה להיסחר סביב מחיר ההצעה.

אלה מחקו את הירידות שהציגה מניית לידר  השקעות מתחילת השנה, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי המתקרב ל-300 מיליון שקל. מועד ההיענות להצעה נקבע לעוד כשבועיים (5.8).

הנכס העיקרי של לידר השקעות הוא החזקה של 50% בבית ההשקעות ילין לפידות, באמצעות החברה הבת אטראו שוקי הון, הנסחרת בשווי של כ-850 מיליון שקל, אחרי שאיבדה כ-15% מערכה מתחילת השנה.

החזקה זו בילין לפידות היא האחראית לעיקר הכנסותיה ורווחיה של לידר השקעות.

מלבדה, מחזיקה לידר גם בחברות התעשייה גמל שריד, יצרנית ומשווקת מוצרי השחזה; שותפה (50%) ביצרנית המתכות פינקלשטיין; ובעלת כמה נכסים בקרואטיה. יו"ר החברה הוא צחי אפלויג, המחזיק ב-1% ממניות ATE.

לידר השקעות עלתה לכותרות לפני כארבע שנים, בעקבות מכירת פעילויות החיתום והברוקראז' של חברת לידר שוקי הון לידי חברה בשליטת מנכ"ל לידר שוקי הון לשעבר, עמית ורדי, וקבוצת מנהלים בלידר הנפקות ולידר ברוקראז'. לכך הובילו יחסים עכורים שהתגלעו בין הצדדים, סביב הסכמי התגמול להם היו זכאים מנהלי הפעילויות שנמכרו.