רכישה שנייה לפריון השנה: קונה את פאבאושן הבריטית בסכום של עד 22 מיליון דולר

PubOcean הוקמה ב-2010 ופיתחה פלטפורמת המלצות תוכן וניתוח מקורות הכנסות בזמן אמת • בפריון מציינים שהפעילות הנרכשת סינרגטית לפעילותה בטווח המיידי וצפויה לתרום כ-25 מיליון דולר להכנסות וכ-5 מיליון דולר ל-EBITDA המתואם ב-12 החודשים הקרובים

דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי
דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי

רכישה שנייה לחברת פריון נטוורק ב-2020: החברה דיווחה היום על רכישת נכסי חברת PubOcean מבריטניה בתמורה לסכום שיגיע עד 22 מיליון דולר. מתוך הסכום, 4 מיליון דולר ישולמו במזומן במועד החתימה, 17 מיליון דולר בכפוף לביצועים כספיים בשנתיים הקרובות ו-1 מיליון דולר לשימור עובדים לתקופה של שנתיים.

פריון נטוורק  מספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן. PubOcean הוקמה ב-2010 ופיתחה פלטפורמת המלצות תוכן וניתוח מקורות הכנסות בזמן אמת. הפלטפורמה מיועדת לאתרי תוכן שרוצים למקסם הכנסות באמצעות התאמת תכנים פרסומיים לקהלים שונים. בפריון מציינים שהפעילות הנרכשת סינרגטית לפעילותה בטווח המיידי וצפויה לתרום כ-25 מיליון דולר להכנסות וכ-5 מיליון דולר ל-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ב-12 החודשים הקרובים.

PubOcean תמוזג לתוך פעילות CIQ, החברה הקודמת שפריון רכשה בתחילת השנה, ומייסד ומנכ"ל PubOcean כריס אינגהאם ברוק יכהן כסגן נשיא בכיר בפעילות הממוזגת. CIQ הישראלית-אמריקאית נרכשה על-ידי פריון בינואר בתמורה לסכום שעשוי להגיע עד 73 מיליון דולר, מתוכו כ-47 מיליון דולר יועברו למוכרי CIQ בכפוף לביצועים עתידיים. כעת יחושבו גם הכנסות ורווחי PubOcean בתוצאות CIQ וההסכם הנוכחי כולל גם התאמה של ההסכם עם מוכרי CIQ שישאו ב-40% מהתמורה שתשולם בעתיד ל-PubOcean, במקרה שתעמוד ביעדים שהוצבו.

"רכישת PubOcean היא בעלת חשיבות אסטרטגית לפריון, ומחזקת את פתרון המיתוג הדיגיטלי המסונכרן שלנו בכל הערוצים הדיגיטליים", אמר מנכ"ל פריון, דורון גרסטל. "קיימת סינרגיה משמעותית בפעילות שתי החברות, ואנו שמחים על הצטרפות PubOcean ומייסדה למשפחת פריון".

מייסד ומנכ"ל PubOcean, כריס אינגהם ברוק, הוסיף: "הפיכתה של PubOcean למובילת קטגוריה בשוק הפרסום הדיגיטלי היתה חוויה יוצאת דופן, שהושגה הודות לצוות המדהים שלנו. החיבור עם פריון הוא המתאים ביותר מבחינת ההזדמנות האסטרטגית, החזון והערכים המשותפים, ויסייע להמשך פעילותנו הצומחת".

פריון נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 151 מיליון דולר, אחרי ירידה של 8.8% במחיר המניה מתחילת 2020, שמגיעה לאחר זינוק של 140% ב-2019. ברבעון הראשון הסתכמו הכנסות פריון ב-66.1 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-5 מיליון דולר. שני תחומי הפעילות של פריון - תחום הפרסום ותחום החיפוש - צמחו ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל. בסוף הרבעון היו לפריון 54 מיליון דולר בקופה והיא הגישה תשקיף מדף למקרה שתידרש לגיוס לצורך מימון רכישות.

את פריון ייצגו עורכי הדין רונן בצלאל וג׳ונתן אייטה ממשרד מיתר.