ובייחוד אל תאכלו חטיפי צ'יפס: 7 כללי נימוס לישיבת זום

ישיבות הווידיאו כבר הפכו לשגרה, ולמומחים יש תובנות איך אנחנו צריכים להתנהג בהן • להלן כמה כללים שיסייעו לנו לעבור ישיבת זום בעבודה בשלום, למשל: בלי כלבים וחתולים בפריים

עבודה מהבית / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
עבודה מהבית / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אחרי שהיישומים של מפגשים בווידיאו התבגרו, עכשיו גם המשתמשים בהם צריכים להתבגר. זום ראתה את ההשתתפות היומית במפגשים אלו עולה לשיא של 300 מיליון ברבעון שעבר, מ-10 מיליון לפני המגפה. לפי סקר גאלופ עדכני, כשני שלישים מהאמריקאים שעובדים מבתיהם מעדיפים להמשיך לעבוד מרחוק עד כמה שאפשר גם לאחר שהגבלות המגפה יוסרו, לפי סקר גאלופ עדכני. לכן זה הזמן להיות רציניים לגבי ישיבות וידיאו. בלי כלבים וחתולים. בלי דמויות רקע בנוסח אווטאר. הגיע הזמן להיכנס לישיבה מרחוק כאילו היא מתנהלת בחדר ישיבות. הנה כמה כללים מאנשי מקצוע.

1. אל תאחרו

אל תאחרו / איור: איל אונגר, גלובס
 אל תאחרו / איור: איל אונגר, גלובס

מפגשי וידיאו מבליטים מתי הקולגות מגיעים באיחור, ומבזבזים את זמנם של אלו שהתחברו בזמן. איש שיווק בסיסקו ממליץ על "נעילת הדלת" של ישיבת וידיאו ב- Webex חמש דקות אחרי שהיא מתחילה. חדר ההמתנה של זום מאפשר למארח להחליט כמה המאחרים צריכים להמתין לפני שהם מקבלים אישור להיכנס. כלל האצבע הוא: אין צורך לסכם למאחרים את מה שנאמר עד להגעתם.

2. הפעילו את המצלמה

הפעילו את המצלמה / איור: איל אונגר, גלובס
 הפעילו את המצלמה / איור: איל אונגר, גלובס

אווטארים ותצלומים מוכנים מראש כבר אינם מתקבלים בישיבות במקומות עבודה רבים. קשה להתייחס אליהם ברצינות, וכולם תוהים מה אתם מעוללים בזמן שהמצלמה שלכם כבויה. גם מופנמים ואנשים שבאותו יום השיער שלהם נראה לא טוב - חשוב שהם יראו את עצמם, אם אין להם סיבה טובה לא לעשות זאת ((חולים, רעבים או מכווצים מיותר מדי זום). אלה שמשתמשים באווטארים נקראים יותר ויותר "אורבים" (lurkers, צופים לא פעילים בקהילה).

3. שבו בשקט

שבו בשקט / איור: איל אונגר, גלובס
 שבו בשקט / איור: איל אונגר, גלובס

אל תצעדו הלוך ושוב. הקולגות מפסיקים להקשיב כי הם צופים בכם. אם אתם חייבים להחליף מקום, אל תקחו את הלפטופ ותלכו, כשאתם גורמים לכולם להרגיש שהם בפארק שעשועים פראי. כבו לרגע את הווידאו כדי לא לסובב להם את הראש. "אני חושב שהרבה אנשים תופסים עבודה מהבית כמו 'יושב על הבריכה ומקבל שיחות', אומר דאג האנה, סמנכ"ל תפעול בגרפאנה לאבס, פלטפורמת מעקב אחרי תוכנה וויזואליזציה. "אני עובד בדרך כלל מהמשרד הביתי שלי, מתמקד ומקשיב. אנחנו לוקחים את זה די ברצינות".

4. לא לאכול

לא לאכול / איור: איל אונגר, גלובס
 לא לאכול / איור: איל אונגר, גלובס

אל תאכלו בשיחת וידאו, ובייחוד אל תאכלו חטיפי צ'יפס. כשזום הפך לאורח חיים, יותר ויותר משתתפים משתשמים באוזניות של תדירות גבוהה שמגבירות את צליל הלעיסה. "הלעיסה הפריכה של צ'יפסים היא סתם מגעילה. תפסיקו אותה!", אומרת סמנתה קסטרו, מנהלת הפקות וידאו ב-InspireHUB, חברת תוכנה ויוצרת פלטפורמה דיגיטלית שמאפשרת ללקוחות לבנות אינטרה-נט, אקסטרה-נט ועוד יישומים. "אם אתה מתכוון לאכול, תעשה לכולנו טובה ותנמיך את הווליום". עדיף לבקש סליחה ולחזור אחרי שנשנשתם.

5. תלמדו להפריע

תלמדו להפריע / איור: איל אונגר, גלובס
 תלמדו להפריע / איור: איל אונגר, גלובס

הדעה המקובלת היא שאסור להפריע, אבל זה מקל מדי על הקול הרועם ביותר בחדר. לבקש רשות לדבר דרך הצ'ט או בהרמת יד זה מוזר. צעדים כאלה לא מאפשר לנו להגיע לשיחת הווידיאו האולטימטיבית, שבה כל הנוכחים שוכחים שהם נפגשים מרחוק. שחקני וידיאו יודעים איך לבעוט בכדור בטבעיות במהלך שיחות. הם מצפים ומחפשים איתותים. היציאה ממצב mute פירושה "אני עומד לומר משהו". מנחה טוב הוא גם שומר סף, שמושך אנשים לשיחה או מוציא אותם ממנה.

6. סגרו את דלת המשרד

סגרו את דלת המשרד / איור: איל אונגר, גלובס
 סגרו את דלת המשרד / איור: איל אונגר, גלובס

כבו את הטלפון שלכם. הפסיקו התרעות וטוויטר. תדאגו שהמשפחה תישאר בחוץ. במקומות רבים, חיות מחמד וילדים כבר אינם ההפרעות החמודות שהם היו בימים הראשונים של המגפה. אף אחד לא רוצה לשמוע הוצאת כלים מהמדיח ברקע. יש, כמובן, תמיד יוצאים מהכלל. התרבות של Gap מאפשרת "קצת צ'יט-צ'ט לא רשמי" בתחילת ישיבת וידיאו, אומר מנהל התקשורת של החברה מארק סניידר. "אם אנחנו בני מזל, מישהו יראה לנו את הכלב שלו, או יעשה הפצצת זום של חתול בדרן".

7. בלי מולטי-טאסקינג

בלי מולטי-טאסקינג / איור: איל אונגר, גלובס
 בלי מולטי-טאסקינג / איור: איל אונגר, גלובס

זה באמת מפתה, וגם מובן מאליו. בתחילת כל ישיבה, InspireHUB, שהיא חברת עבודה מרחוק טהורה מאז שנוסדה לפני שבע שנים, מבקשת מכולם לסגור את כל החלונות האחרים שפתוחים במסך כדי שיהיו נוכחים באמת בישיבה. Workday, ספקית של יישומי ענן לפיננסים ומשאבי אנוש, מבקשת מעובדיה להעניק את מלוא תשומת הלב שלהם לישיבות, אומרת אשלי גולדסמית, מנהלת כוח האדם של החברה. "זה עוזר לנו להאמין שיש סיבה טובה שבגללה הוזמנו לישיבה".