"בשיעור אבטלה גבוה, מחליפים שלטון": מה אומר המצב הכלכלי על הסיכויים של טראמפ לנצח בבחירות?

איך ישפיע המשבר הכלכלי באמריקה על הכרעת הבוחרים בקלפי? • האם ביידן באמת מיישר קו עם האגף השמאלי של מפלגתו? • ואיך קרה שהרפובליקנים איבדו עניין בגירעון? • השבוע בפודקאסט 'המדריך לטראמפיסט': מצב הכלכלה ובחירות 2020 • האזינו

נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ / צילום: Tasos Katopodis, רויטרס
נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ / צילום: Tasos Katopodis, רויטרס

מגיפת הקורונה מכה גם בכלכלה האמריקאית. שיעור האבטלה זינק בקצב חסר תקדים, ולמרות שרשם לאחרונה שיפור מסוים - הוא עדיין דו ספרתי. איך זה ישפיע על קמפיין הבחירות לנשיאות? "אני לא זוכר נשיא שנבחר פעם שנייה או שהמפלגה שלו נבחרה אחרי שתי קדנציות, עם שיעור אבטלה של אפילו מעל 7 או 8 אחוז, חוץ אולי מרייגן ב-1984, כשהאבטלה היתה גבוהה אבל בשיעור ירידה. היום זה בכלל לא בסקאלה". כך מסביר פרופ' אורי חפץ, המלמד במחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת קורנל בניו יורק. חפץ מזהיר שמי שמנסה לחזות את העתיד על סמך העבר עלול להיכוות, ובכל זאת מציע כלל אצבע - "בשיעור אבטלה גבוה מחליפים שלטון".

בראיון לפודקאסט 'המדריך לטראמפיסט' סוקר חפץ את המשבר הכלכלי ההיסטורי שמכה כיום בארצות הברית, ומסביר למה צריך להיזהר לא לייחס למנהיגים יותר מדי השפעה על הכלכלה. חפץ גם מפענח את הברית המפתיעה בין טראמפ לדמוקרטים, ומטיל ספק אם ג'ו ביידן באמת יישר קו עם האגף השמאלי במפלגתו.

עוד בפרק: ביידן ממשיך בתהליך בחירת סגנית הנשיא, התוכניות לוועידה הרפובליקנית החגיגית בפלורידה נתקלות בקשיים, וד"ר פאוצ'י הולך למשחק בייסבול.

עקבו אחר הפודקאסט בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם