אינטל פרסמה תחזית רווח מאכזבת לרבעון השלישי; המניה צונחת במסחר המאוחר

אינטל הציגה צמיחה של 20% והכנסות של 19.7 מיליארד דולר – יותר גבוה מהתחזיות • במקביל, החברה סיפקה תחזית רווח נמוכה מהצפי והודיעה על דחיית בתחילת ייצור של שבבים 7 ננומטר • המניה צונחת ב-9% במסחר המאוחר

בוב סוואן, מנכ"ל אינטל / צילום: Steve Marcus, רויטרס
בוב סוואן, מנכ"ל אינטל / צילום: Steve Marcus, רויטרס

ענקית השבבים אינטל, המעסיקה הגדולה בהייטק הישראלי, פרסמה תוצאות חזקות הודות למשבר הקורונה, שהוביל לגידול בעלייה בשימוש בענן. המעבר לעבודה ולמידה מרחוק מחייב הגדלת השימושים בענן, וכן השפיע על מכירות המחשבים. אינטל צמחה ב-20% ברבעון השני - שיעור שנחשב גבוה בעבורה - והגיעה להכנסות של 19.7 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 18.5 מיליארד דולר.

החברה גם פרסמה תחזית שנתית, לאחר שברבעון הקודם לא עשתה זאת בשל אי הוודאות שגרם משבר הקורונה. תחזית ההכנסות לרבעון השלישי והתחזית השנתית גם הן טובות מתחזיות האנליסטים, אך קצב הצמיחה של החברה יורד משמעותית. את השנה היא תסיים בצמיחה של 4%. למרות שעקפה את התחזיות, מניית אינטל  צונחת ב-9% על רקע תחזית לרווח נמוך מהצפוי ברבעון הבא. כמו כן, באינטל הודיעו כי הם דוחים את התחלת ייצור שבבים במפעלים 7 ננומטר, וכי העיכוב מגיע ל-12 חודשים יותר מאשר היעד הפנימי שהציבו בחברה.

הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) של החברה הסתכם ברבעון השני ב-5.3 מיליארד דולר, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה עמד על 1.23 דולרים, 12 סנט מעל התחזיות.

בחברה ציינו כי לצד העלייה בשימושים בענן, החברה נהנתה גם מבנייה של רשתות תקשורת 5G. ההכנסות של פעילות הדאטה עלו ב-34% והיוו יותר ממחצית מהכנסות החברה ברבעון. זאת בהובלת פעילות חוות השרתים שהניבה הכנסות של 7.1 מיליארד דולר, זינוק של 43% לעומת הרבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 6.6 מיליארד דולר.

ההכנסות מפעילות הזכרונות קפצו ב-73% והסתכמו ב-1.7 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 1.3 מיליארד דולר. עם זאת, ההכנסות של פעילות מובילאיי ופעילות ה"אינטרנט של הדברים" ירדו ב-27% ו-32% בהתאמה.

ההכנסות מפעילות המחשבים האישיים עלו ב-7% והסתכמו ב-9.5 מיליארד דולר. הקורונה הובילה לעלייה במכירות הנוטבוק, אך גם פגעה במכירות של שאר סוגי המחשבים האישיים. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 9.1 מיליארד דולר.

אינטל צופה כי ברבעון הבא ההכנסות שלה יעמדו על 18.2 מיליארד דולר, ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. בשורה התחתונה, אינטל צופה כי הרווח הנקי יעמוד על 1.1 דולרים למניה, לעומת 1.42 דולרים ברבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 17.9 מיליארד דולר ורווח של 1.14 דולרים למניה. בסיכום שנתי, אינטל צופה כי תצמח ב-4% והכנסותיה יעמדו על 75 מיליארד דולר.