חברת אמדוקס רוכשת חברה אירית ב-180 מיליון דולר

לפי הודעת אמדוקס, Openet מתמחה בפיתוח מערכות גבייה וענן המותאמות לעולם ה- 5G

חברת אמדוקס רוכשת את חברת Openet, שהמטה שלה יושב באירלנד, תמורת 180 מיליון דולר. אמדוקס הודיעה על הרכישה לאחר סיום המסחר. לפי הודעתה, Openet מתמחה בפיתוח מערכות גבייה, Policy וענן המותאמות לעולם ה-5G, והיא תעזור לאמדוקס לתמוך בלקוחותיה במעבר לענן. Openet היא חברה בבעלות פרטית, שבשנתיים האחרונות הציגה הכנסות של 70 מיליון דולר בשנה.

הלקוחות של אמדוקס הן חברות טלקום גדולות, וכשני שלישים מהכנסותיה מגיעים מעשרה לקוחות גדולים. אמדוקס נוהגת לרכוש חברות מפעם לפעם, במטרה להגדיל את היצע הפתרונות שלה וכך לתת ללקוחותיה שירות רחב יותר. באמדוקס עושים זאת במקום לפתח את הפתרונות בעצמם. בשנים האחרונות לא ביצעה החברה רכישה בסכום מהותי.

קופת המזומנים של אמדוקס דשנה, ובחמש השנים האחרונות היא הוצאה 2.6 מיליארד דולר על רכישה עצמית של מניות ועל דיבידנד. אמדוקס תפרסם את הדוחות הכספיים שלה ב-5 באוגוסט. הרכישה לא תשפיע על הרווח המתואם (Non-GAAP) של אמדוקס בשנות הכספים 2020 ו-2021, ולאחר מכן אמדוקס צופה כי ההשפעה תהיה חיובית.

חברת אמדוקס , המספקת מערכות ופתרונות IT לחברות טלקום, מבצעת בימים אלו קיצוצי עובדים ועומדת לפטר מאות עובדים בארץ ובעולם. החברה מעסיקה 4,500 עובדים בארץ ו-25 אלף עובדים ברחבי העולם. החברה נסחרת לפי שווי של 8 מיליארד דולר, לאחר שבחמש השנים האחרונות הניבה מניית החברה תשואה של 9% בלבד. מדד נאסד"ק זינק באותן שנים ביותר מ-100%.