הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בירידות: דלק קידוחים זינקה ב-15% במחזור מסחר הגבוה בת"א

מדד ת"א 35 איבד 1%, ת"א 90 ירד ב-1%, מנגד מדד ת"א נפט וגז קפץ ב-2.7% • אבנר חדד, מנכ"ל קסם קרנות ו-ETF: "אם נסתכל על מה שקורה בעולם, ישראל נמצאת הרבה מאחור, המשקיעים מצביעים ברגליים"

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

פחד גבהים בוול סטריט מכביד על הבורסה בת"א: אבנר חדד מנכ"ל ומייסד קסם קרנות על הירידות בבורסה ולקראת עדכון המדדים | דוח השווקים עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי »

16:00

יום המסחר הראשון בבורסה בתל אביב ננעל בירידות של כ-1% במדדים המובילים. מנגד, מדד ת"א גז ונפט קפץ ב-2.7%, בהובלת דלק קידוחים שזינקה בכ-15% במחזור הגבוה בשוק.

אודיוקודס נפלה ב-5.3%, נייס איבדה 3.3%, שופרסל ירדה ב-0.8%, פועלים ירדה ב-1.3%, מיט-טק נפלה ב-7.7% ואפולו פאואר זינקה ב-16%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-605 מיליון שקל.

15:20

אל על  דיווחה כי חברי הדירקטוריון יוותרו על זכותם לרכוש כרטיסי טיסה ב-50% הנחה וזאת עד לתום ההלוואה שהחברה מתכוונת ליטול בערבות מדינה. בנוסף, החברה מתחייבת שלא תחלק דיבידנדים ולא תבצע רכישות עצמיות של מניות, למשך תקופת ההלוואה, כלומר כ-7 שנים.

14:14

המסחר בבורסה מתנהל בירידות של כ-1%-2% במדדים המובילים, מלבד סקטור האנרגיה שבולט לחיוב. 

מדד ת"א 35 מאבד 1.2%, ת"א 90 מאבד 1.5% ומדד הבנקים משיל 0.5%.

דלק קידוחים  בולטת בזינוק של 11% במחזור הגבוה בבורסה, מה שתורם למדד ת"א גז ונפט שמטפס ב-2.1%.

אודיוקודס  ומיט-טק  בולטות בירידות של 5.5% ו-7.7% בהתאמה.

להב  מזנקת על רקע המגעים לרכישת דלק ישראל יחד עם חברה שבשליטת רמי לוי.

13:15

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות, בהמשך לסנטימנט השלילי שנרשם בסוף השבוע האחרון בוול סטריט, ועל רקע המחאה וחוסר הוודאות נוכח העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל.

אבנר חדד, מנכ"ל קסם קרנות ו-ETF אמר הבוקר בראיון לייב עם "גלובס" בנוגע לירידות בשוק המקומי, כי "אנחנו לא רואים את התיאום בין המערכות בישראל שרחוקה מאד מהשיא. המשקיעים מאד לא אוהבים את מה שהם רואים. אם נסתכל על מה שקורה בעולם, ישראל נמצאת הרבה מאחור. כמובן שזה בר שינוי. אם המשקיעים יראו סנכרון או תוכנית מסוימת עם יעדים ברורים אליהם רוצים לחתור כדי לפתור את משבר הקורונה, אז אפשר לנצח את העסק הזה.

"ברגע שהמשקיעים מקבלים כל הזמן חוסר יציבות ואי הוודאות אז המשקיעים מצביעים ברגליים ורואים איך הם מתנהגים כפי שהם מתנהגים. מה שמשפיע על הבורסה זה ההתנהגות של הממשלה. ברגע שהתנהגות הממשלה למשקיעים תהיה שקופה וברורה אז אלו ייתנו בה אמון. כעת אנו רואים את הפחד מאבדן האמון בממשלה", אמר חדד. "המשקיעים לא ממציאים שום דבר, מה שאנחנו רואים בבורסה זה שיקוף של המציאות".

חברת סלקום  מימשה חלק נכבד מתיק ההשקעות שלה וזאת במסגרת תוכנית המימון לעסקת רכישת גולן טלקום, כך נודע ל"גלובס". תיק ההשקעות של סלקום נכון לרבעון הראשון של השנה נאמד בהיקף של קרוב לחצי מיליארד שקל, כך שסביר להניח שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים שהחברה מימשה לאחר שמכרה מניות בשוק. המימוש בוצע בשבועות האחרונים בהדרגה. היקף תיק ההשקעות של סלקום הסתכם ב-473 מיליון שקל והוא ספג הפסד של 37 מיליון שקל כתוצאה מירידות בשוק. סלקום גם גייסה 200 מיליון שקל בהנפקה לפני מספר חודשים כך שלמעשה החברה כבר שריינה את הכסף לטובת העסקה.

להב  עדכנה בדיווח למשקיעים כי במסגרת פעילותה לבחינת הזדמנויות עסקיות, החברה מנהלת משא ומתן יחד עם חברה בשליטת רמי לוי , לרכישת חברת דלק לישראל.

11:40

מניות האנרגיה עברו לעליות ובולטות מבין המסכים האדומים בבורסה בתל אביב. דלק קידוחים מזנקת בכ-9%, דלק ורציו עברו לעליות של 5%. בתוך כך, אפולו פאוור מזנקת ב-10%.

מנייתה של צור שמיר, חברת השקעות השולטת באיי.די.איי ביטוח ואדגר השקעות, מזנקת ב-6%, בעקבות כוונותיה להנפיק את מימון ישיר, החברה הבת של חברת צור שמיר.

לגבי הדרישות לדמי אבטלה בישראל, מהדיווח האחרון ביום חמישי ועד הבוקר ב-7:00 התקבלו בשירות התעסוקה 689 דיווחים על חזרה לעבודה, ומנגד נרשמו 1,941 דורשי עבודה חדשים. מאז תחילת ההקלות לשחרור המשק מהסגר הראשון, ב-19.4.2020, התקבלו בשירות התעסוקה 409,609 דיווחים על חזרה לעבודה, ובמקביל, נרשמו 179,947 דורשי עבודה חדשים. כיום רשומים בשירות התעסוקה 868,516 דורשי עבודה, מהם 577,326 בחל"ת. שיעור האבטלה מטפס ל-21.4%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם בכ-200 מיליון שקל בלבד.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר בירידות חדות בהובלת מניות האנרגיה. מדד תא נפט וגז יורד ב-2.6%, ת"א 35 מאבד 1.6% ומדד ת"א 90 מאבד 1.8%. 

טבע יורדת ב-3.6% לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער ארביטרז' דומה, קומפיוגן צונחת ב-6.5% כאשר החברה תפרסם דוחות ביום חמישי הקרוב, אודיוקודס צונחת ב-5.2% לקראת פרסום הדוחות לרבעון השני ביום שלישי הקרוב, דלק צונחת ב-3.5%. 

4 דברים שצריך לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב:

1. הירידות שנרשמו ביומיים האחרונים של המסחר בניו יורק יכבידו על הבורסה בתל אביב. מניות הטכנולוגיה הגדולות בארה"ב הובילו את הירידות, כשברקע המתיחות בין סין לארה"ב עולה מדרגה נוכח פינוי שגרירויות של המדינות אחת אצל השנייה. המניות הדואליות צפויות לחזור עם פער שלילי על המדד המוביל של הבורסה. ההשפעה התיאורטית של פערי הארביטרז' על ת"א 35 עומדת על 0.8%. אורמת, איי.אפ.אפ, אלביט מערכות ופריגו חוזרות עם פערי ארביטרז' שליליים של 1% עד 1%, טבע חוזרת עם פער ארביטרז שלילי של 3.5%, לייבפרסון חוזרת עם פער שלילי של 8%, ומניית נייס חוזרת עם פער שלילי של 2.4%.

2. עונת הדוחות לרבעון השני של 2020 בבורסה בתל אביב. תוצאותיה של אודיוקודס הדואלית יפורסמו ביום שלישי (ה-28 ליולי). כיל תפרסם דוחות ביום רביעי, טאואר תפרסם דוחות ביום חמישי וקומפיוגן תפרסם בשישי.

3. כוננות בצפון בשל הסלמה במצב הביטחוני. ביום שישי האחרון פגע פגז נ"מ סורי בבית וברכב ביישוב ברמת הגולן בהמשך להתחממות בגזרת הגולן ולבנון ואיומי חיזבאללה כי יגיבו על תקיפת צה"ל בסוריה. בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה ינסה להוציא פיגוע נגד ישראל בטווח הזמן הקרוב ומשכך תגבר את הכוחות בצפון. לפי הדיווחים האחרונים בעניין ישראל הזהירה את חיזבאללה מפעולת נקמה.

4. מגפת הקורונה וחשש מסגר נוסף. בשבוע החולף ירד מספר החולים במצב קשה ב-9%, ומספר הנדבקים ירד ב-5%. עם זאת, מספר המתים כתוצאה מנגיף הקורונה וסיבוכיו עלה ב-18% בשבוע החולף ל-455 בני אדם. מעבר לים המספרים גבוהים בהרבה כאשר בעולם כולו מספר הנדבקים חצה את ה-16 מיליון בני אדם, וארה"ב לבדה יש יותר מ-4.2 מיליון נדבקים וכ-150 אלף מתים. בשבוע שעבר הכנסת אישרה את החוק השנוי במחלוקת, המסמיך את הממשלה להכריז על מצב חירום ולהטיל מגבלות נרחבות על הפרט. לצד זאת גוברת המחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, כאשר אמש התרחבו ההפגנות למספר מוקדים ברחבי הארץ וגם מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה.