סלולר | בלעדי

משרד התקשורת מנסה למצוא פתרון יחד עם המפעילות הסלולריות לבעיית הקליטה בדרום הארץ

משרד התקשורת פנה למפעילים וביקש לקבל את עמדתן בנוגע לכיצד ניתן לפתור את בעיית הקליטה הסלולרית באזורים בדרום הארץ • עקב מחסור בתשתיות חשמל לא ניתן להקים אתרים בנגב, וציוד של אתרים סולריים שהוקמו באזור נגנב פעם אחר פעם

שר התקשורת החדש, יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר התקשורת החדש, יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

משרד התקשורת פנה לאחרונה למפעילים הסלולריים וביקש לקבל את עמדתם בסוגיית היעדר הקליטה באזורים ספציפיים בנגב. המשרד מבקש מהמפעילים לשמוע את עמדתם כיצד ניתן לפתור את הבעיה, והאם לעשות זאת בדרך של אתרים סלולריים משותפים או בדרך של נדידה פנים ארצית, כלומר שמפעיל המקים אתר באזור מסוים, יאפשר ללקוחות של מפעילים אחרים ליהנות מקליטה סלולרית במקביל.

הבעיה קיימת במספר מיקומים ברחבי הנגב, שבהם לא ניתן להקים אתרים בשל היעדר תשתיות חשמל בעיקר. התוצאה היא שאין לאף מפעיל פתרון כיסוי באזורים ממוקדים בכביש ערד-ים המלח ובכביש מצפה רמון-אילת. קיים גם קושי להעברת תמסורת לאותם אתרים כיוון שאין שם תשתיות תקשורת, אך על כך עוד ניתן היה להתגבר באמצעים אלחוטיים.

קשיי הקליטה יכולים להימשך דקות ארוכות ולכך יש משמעות כבדה במקרי חירום שכן לא ניתן להזעיק עזרה. המצב מזכיר במידה רבה את אזור יהודה ושומרון שם נעשו ונעשים ניסיונות רבים לפתור את בעיות הקליטה. אגב, לפרטנר ולהוט מובייל יש כיסוי משופר ביו"ש בגלל ההסכם שיש לפרטנר עם צה"ל שמאפשר לה להקים אתרים בתוך בסיסים צבאיים.

בעיית החשמל באותם אזורים בנגב ניתנת לפתרון על ידי קולטים סולריים שמותקנים על גבי האתרים ומספקים את תצרוכת החשמל לאתר, אך הניסיון מלמד שברגע שהוקמו מתקנים מסוג זה הציוד בהם נגנב מהר מאוד, כך שלא משתלם לאף מפעיל לנסות ולהקים את האתרים שם. גם גנרטורים לא יכולים להוות פתרון היות וגם הם נגנבים תדיר וכך למעשה אין פתרון לבעיה.

נציין כי המפעילים מוכנים לשתף פעולה כמעט בכל דרך, אך הבעיה כרגע מסובכת מאוד לפתרון.

בביקוריו ביישובים בדרום אמר שר התקשורת יועז הנדל לראשי ערים, שאם יימשכו הפגיעות באתרים הסלולריים, הוא לא יורה להקימם מחדש ולכן האחריות היא על התושבים ועל ראשי היישובים למנוע פגיעה וחבלה באותם אתרים שבאים לשרת אותם. לפני כחודש נשרף אתר של חברת חשמל שסיפק חשמל לאתר סלולרי ובלחץ של הרשויות הוא הוקם מחדש ונשרף שוב זמן קצר אחר כך, כנראה על ידי גורמים עבריינים שדורשים דמי חסות.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.