טכנולוגיות מתקדמות בשירות החזרה לשגרה

דלת שנפתחת ללא מגע, משכנתה מרחוק ומדידת נוכחות במשרדים - יש חברות שמרוויחות מההתארגנות לחיים עם הקורונה

מנגנוני פתיחת דלתות מאובטחים, ללא צורך במגע יד אדם, על ידי זיהוי הסלולרי האישי / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
מנגנוני פתיחת דלתות מאובטחים, ללא צורך במגע יד אדם, על ידי זיהוי הסלולרי האישי / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

גל שני או לא, כבר ברור שהחיים שהכרנו לפני הקורונה הם לא מה שיהיו אחריה, וכדי שנוכל לחזור אליה כמה שיותר מהר נידרש למשאבים לא מעטים - שחלקם יגיעו מהכיוון הטכנולוגי. הנה כמה פתרונות מעניינים לקראת החורף הבא.

1. פעולה יומיומית כמו פתיחת דלתות הפכה להיות עניין של ממש בעידן הקורונה. אחד הפתרונות הוא זה של חברת Openpath אשר מפתחת מנגנוני פתיחת דלתות מאובטחים, ללא צורך במגע יד אדם, על ידי זיהוי הסלולרי האישי. החברה, שנוסדה ב-2016, גייסה עד כה 63 מיליון דולר - וממש בשבוע שעבר השלימה גיוס של 36 מיליון דולר.

2. המגפה גרמה לאנשים לאכול בבית במקום לצאת למסעדות, ולכן ניתן לראות צמיחה מאסיבית אצל כל ענקיות המשלוחים. דוגמה בולטת היא ענקית המשלוחים DoorDash, שנוסדה ב-2013 בסן פרנסיסקו, גייסה כבר למעלה מ-2.5 מיליארד דולר, ועומדת לפני הנפקה. החברה בנתה מטבחים המושכרים לטבחים ומשכירה שטח למטבח משותף לכמה טבחים. החברה נבחרה למקום ה-12 בדירוג 50 הסטארט-אפים שנבחרו על ידי CNBC לאלו הנמצאים במוקד של עולם משתנה ב-2020.

3. כל עסקת נדל"ן כרוכה בלא מעט ניירת ומסמכים לחתימה. הפלטפורמה DocuSign נוסדה כבר ב-2003, היא נסחרת בנאסד"ק ושוויה 4.5 מיליארד דולר. DocuSign מאפשרת למייצרי המסמך להחליט למי המסמך יישלח ובאיזה סדר ייחתם, כך שבסיום סבב החתימות המסמך נשלח חתום לכל הצדדים. בעסקה שהייתי מעורבת בה בשיא הקורונה, היו צריכים לחתום שישה אנשים משלוש יבשות שונות. תוך כמה דקות נוצר מסמך חתום אשר מאפשר להמשיך את התהליך בצורה מהירה ומאובטחת.

4. כיום בכל פיסת נדל"ן בין אם זה בניין משרדים, מרכז מסחרי או חנות, ישנה דרישה למדוד את כמות האנשים השוהים בה בו זמנית. חברת Density מציעה פתרון מאובטח ללא פגיעה בפרטיות, המאפשר הצבת מצלמה מאובטחת בכל חלל המנטרת ויודעת לספק נתוני תפוסה למנהלי הנכסים תוך שמירה על פרטיות המבקרים. החברה הוקמה ב-2014 בסן פרנסיסקו וגייסה עד היום 16.2 מיליון דולר.

5. משכנתאות, המוכרות לכולנו כספר עב-כרס עם אינספור חתימות, הפכו גם הן להיות דיגיטליות לחלוטין, כך שהן מאפשרות לרכוש נכסים ללא הגעה פיזית לבנק.

Better.com הוקמה בניו יורק ב-2016 אחרי שאחד ממייסדיה הפסיד עסקת נדל"ן רק בגלל העובדה שבזמן שלקח לו לקבל משכנתה, רוכש אחר שילם במזומן ו"גנב" לו את העסקה כי יכול היה לשלם במזומן. החברה גייסה עד היום 254 מיליון דולר, וגם היא נכללה ברשימת הסטארט-אפים אשר נבחרו ע"י CNBC. דרך הפלטפורמה של Better.com, הלקוחות מעלים מסמכים לחתימה דיגיטלית ובכך ניתן לקצץ את זמן סגירת העסקה הממוצע, אשר נע כיום בין 21 ל-42 יום.

זאק שוורצמן, שותף בכיר ב-Metaprop NYC, אמר ל-Crunchbase כי "בשנים האחרונות ניתן לתאר את קצב התרבות הסטארט-אפים בנדל"ן כפיצוץ, וכעת החברות צריכות לחפור עמוק כדי למצוא את הטכנולוגיות המתאימות ביותר". 

הכותבת עובדת עם חברות נדל"ן על אסטרטגיות מבוססות חדשנות, עוסקת בהשקעות נדל"ן, מרצה ומנטורית בטכניון, במכללה למנהל ובמרכז הבינתחומי הרצליה