אודיוקודס פרסמה דוחות טובים ומעלה שוב את תחזית הרווח; "אנחנו נמצאים בסיטואציה מצוינת"

החברה ממשיכה ליהנות מהמגמות של מעבר לעבודה מהבית על רקע מגפת הקורונה •  ברבעון השני ההכנסות צמחו ב-8.1% ביחס לרבעון הקודם ל-53.5 מיליון דולר, מעט מעל תחזיות האנליסטים, והרווח הנקי Non-GAAP למניה הסתכם ב-32 סנט – גבוה ב-5 סנטים מהתחזיות • החברה מעלה שוב את תחזית הרווח: 1.18-1.24 דולר

שבתאי אדלרסברג / צילום: תמר מצפי, גלובס
שבתאי אדלרסברג / צילום: תמר מצפי, גלובס

אודיוקודס ממשיכה להצדיק את רמות השיא שבהן נסחרת המניה שלה, ומפרסמת היום דוחות טובים לסיכום הרבעון השני של השנה. החברה ממשיכה ליהנות מהמגמות של מעבר לעבודה מהבית על רקע מגפת הקורונה, משום שהיא מספקת פתרונות תקשורת לעסקים. ברבעון השני הכנסות החברה צמחו ב-8.1% ביחס לרבעון הקודם ל-53.5 מיליון דולר, מעט מעל תחזיות האנליסטים, והרווח הנקי Non-GAAP למניה הסתכם ב-32 סנט - גבוה ב-5 סנטים מהתחזיות.

אודיוקודס  נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 1.4 מיליארד דולר אחרי עלייה של 75% במחיר המניה מתחילת השנה.

"אנחנו נמצאים בסיטואציה מצוינת, שכנראה תימשך בשנים הקרובות. הקורונה שינתה סדרי עולם, וכל הנושא של עבודה מהבית ופתרונות לשיתוף (collaboration) הם סופר-חיוניים", אומר שבתאי אדלרסברג, מייסד ומנכ"ל החברה. "אם עד למשבר כולנו הגענו לעבודה כל בוקר, היום זה בכלל לא מובן מאליו. ברור שחלק מהעבודה תהיה מהבית ואין עם זה בעיה כשיש מערכות תקשורת, להיפך, הרבה פעמים היעילות יותר גבוהה. מה שידרוש אינטראקציות וישיבות יתבצע במשרדי החברה. הארגונים עוברים כך למוד עבודה הרבה יותר יעיל וזול".

במחצית הראשונה ההכנסות הסתכמו בכ-106 מיליון דולר, צמיחה של 9.9%. מתוך זה, 70.7 מיליון דולר הגיעו ממכירת מוצרים - צמיחה של 8.3%, ו-34.8 מיליון דולר משירותים שהחברה מספקת - צמיחה של 13.2%.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הרבעוני הסתכם ב-6.6 מיליון דולר לעומת כ-4.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, וברמת המחצית הרווח צמח ב-51.8% ל-11.9 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, שיעור הרווח התפעולי הרבעוני זינק ל-20.1% לעומת 14.1% ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי Non-GAAP צמח ב-54% ברבעון וב-48.2% במחצית, ל-10.5 מיליון דולר ו-18.2 מיליון דולר, בהתאמה.

האם שיעורי הרווחיות הללו צפויים להימשך? "ברבעון השני היו לנו אפס טיסות, וזה חלק ניכר מהחיסכון בהוצאות התפעוליות", אומר אדלרסברג. "אני מניח שבעתיד הביזנס יהיה קצת יותר נורמלי והטיסות יחזרו; האם אחזור לאיפה שהייתי קודם? לא. אנחנו מבינים הרבה יותר טוב שהוצאה שחשבנו שהיא הכרחית, היא הכרחית רק במקרים מסוימים, אז אין ספק שיהיה חיסכון. גם בנדל"ן, לנו יש חוזה לעוד שלוש שנים (באיירפורט סיטי), אבל לאחריהן הנדל"ן פה יירד ב-50%, כי נעבור למודל עבודה היברידי".

אודיוקודס  שוכרת כיום כ-25 אלף מ"ר במתחם איירפורט סיטי בתמורה ל-5.7 מיליון דולר בשנה עבור דמי שכירות ודמי ניהול. החוזה הוא עד ל-31.1.2024.

"בסך הכול, במחצית השנייה אני מעריך שהרווחיות התפעולית תהיה כ-19% וזה די בר-קיימא", מוסיף אדלרסברג.

החברה חוזרת היום על תחזית ההכנסות השנתית שלה וממשיכה לצפות להכנסות של 214-222 מיליון דולר (צמיחה של 6.8%-10.8% מ-2019), ומעלה שוב את תחזית הרווח: בעוד שקודם ציפו לרווח של 1.09-1.13 דולר למניה, כעת מדובר על 1.18-1.24 דולר. ההעלאה משקפת גם את הגידול ברבעון השני וגם המשך גידול במחצית השנייה.

אודיוקודס גייסה לאחרונה 91 מיליון דולר ובסוף הרבעון, לאחר שייצרה תזרים של 10.7 מיליון דולר מפעילות שוטפת, היו לה כ-164 מיליון דולר במזומן. "המטרה בגיוס הייתה ראשית לחזק את המאזן, ושנית, היום כל הגידול שלנו הוא אורגני, ואנחנו רוצים גם גידול לא אורגני. השווקים שלנו רותחים, ומי שלא רץ קדימה, בסופו של דבר יישאר מאחור. אנחנו עושים עבודה מסודרת, מגדירים יעדים אסטרטגיים. יש חברות בתחום שלא מצליחות כיום להפוך לציבוריות, נניח חברות שמוכרות פחות מ-50-100 מיליון דולר, ש'תקועות', ובעלי המניות שלהן רוצים למכור. זה לא אומר שניקח כל חברה".