חברת חיזוי מזג האוויר המדויק קליימסל השלימה סבב גיוס C של 23 מיליון דולר

את סבב הגיוס של חברת ClimaCell הובילו הקרנות פיטנגו Growth ו- Square Peg קפיטל • סך הכל גייסה החברה 100 מיליון דולר

מייסדי קליימסל (ClimaCell), איתי זלוטניק, רעי גופר ושמעון אלקבץ  / צילום: ClimaCell
מייסדי קליימסל (ClimaCell), איתי זלוטניק, רעי גופר ושמעון אלקבץ / צילום: ClimaCell

מעט פחות משנתיים לאחר שגייס 45 מיליון דולר בסבב B, הודיע היום הסטארט-אפ קליימסל (ClimaCell) על השלמת גיוס בסבב C בהיקף של 23 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו הקרנות פיטנגו Growth ו-Square Peg קפיטל. בסך הכל גייסה החברה עד כה 100 מיליון דולר.

החברה, המנוהלת על ידי ישראלים ופועלת מבוסטון שבמסצ'וסטס, ארה"ב, מפתחת טכנולוגיות לניטור וחיזוי מזג אוויר ברמה סופר-לוקאלית, ולטווח קצר, בין השאר באמצעות שימוש בתשתית תקשורת, נוסף על נתונים המתקבלים ממקורות פומביים. המערכת שפיתחה החברה מאפשרת לקבל תחזית ברמת דיוק של 500 מטר, במרווחי זמן של דקה, וזאת על בסיס נתונים ממערכות מזג אוויר, לוויינים, מכוניות, אנטנות סלולר וחיישני IOT שפזורים בכל העולם וכן, על פי החברה, על בסיס "טכנולוגיה ייחודית מאפשרת דיוק בתחזית שלא קיים באף מערכת".

את קליימסל הקימו ב-2015 המנכ"ל שמעון אלקבץ, לשעבר קצין בחיל האוויר, יחד עם שני רעי גופר ששרת גם הוא בחיל האוויר ואיתי זלוטניק, ששרת כקצין במודיעין. השלושה חברו יחדיו להקמת קליימסל בבוסטון, אליה הגיעו ללימודים לתארים מתקדמים.

במקביל לגיוס הודיעה החברה כי כעת היא מעסיקה למעלה מ-100 עובדים ברחבי העולם - משרד פיתוח בתל אביב, לצד משרדים נוספים ברחבי צפון אמריקה ואסיה. עם לקוחות החברה נמנות החברות אובר, חברת התעופה דלתא, פורד, פורשה, Intact Insurance, National Grid ,Rappi וכן טורניר ה-U.S. Open. בין הלקוחות שהצטרפו לאחרונה מונה החברה את ITS ConGlobal ,IndiGrid, ו-Swiggy.

בשיחה עימו בעת ההודעה על הגיוס הקודם, הסביר אלקבץ כיצד החברה נעזרת ברשת הסלולר לצורך חיזוי - "למשל, רשת הסלולר נועדה לייצר תקשורת, אבל הטכנולוגיה שלנו יודעת לייצר דאטה גם מזה. מניתוח הגלים של רשת הסלולר יודעים להגיד איפה יורד גשם וכמה, גלים ברשתות שונות ומשונות מושפעים מהאטמוספירה, ואנחנו עושים הנדסה הפוכה לגלים".

אלקבץ הסביר אז עוד כי "אנחנו יודעים להסתכל על האות ולהגיד אם האות נראה בצורה מסוימת, אם זה גשם או שלג, ומה העוצמה שלהם. החוכמה היא לעשות את זה בזמן אמת ובווליום גבוה. אבל סלולר זאת רק דוגמה אחת. כל סוג מידע נלקח ממקור אחר. בנוסף לסלולר יש לנו עוד שש טכנולוגיות שפיתחנו, והן עובדות במקביל ומייצרות לא פחות נתונים חשובים כמו טמפרטורה, רוח, לחות, לחץ אטמוספרי. אנחנו אוספים אותם ומתיכים ביחד עם כל המקורות, גם הציבוריים, למקום אחד אחיד ואמין".

אלקבץ הסביר אז כי "רוב הטכנולוגיות עדיין סודיות אבל מה שאני כן יכול להגיד זה שאנחנו משתמשים הרבה באינטרנט של הדברים (IOT) - חיישנים שלכאורה לא אמורים לחוש את הסביבה אבל מצאנו דרכים שגורמות להן כן לחוש. מצלמות רחוב לדוגמה, בעזרת טכנולוגיות זיהוי תמונה. את האמצעים היותר משמעותיים עוד לא פרסמנו".