מקנזי בזוס תרמה 1.7 מיליארד דולר לארגונים המחויבים לשוויון גזעי ומגדרי

הכסף יחולק בין ארגונים שמחוייבים לשוויון גזעי ומגדרי, שינויי האקלים וקהילת הלהט"ב • התרומות הללו הן מימוש של ההתחייבות שלה ממאי 2019, כשהיא חתמה על מסגרת שבה היא נשבעת לתרום את רוב הונה לצדקה לאורך חייה • על פי ארגון פורבס, סקוט היא האישה השלישית בעושרה בעולם

מקנזי סקוט / צילום: מתוך יוטיוב
מקנזי סקוט / צילום: מתוך יוטיוב

מקנזי בזוס, גרושתו של מייסד אמזון ג'ף בזוס, תרמה 1.7 מיליארד דולר מהונה האישי לצדקה, לפי הודעה שלה באתר Medium אתמול (ג'). תחת השם הנוכחי שלה, מקנזי סקוט, היא כתבה כי הכסף יחולק בין ארגונים שמחוייבים לשוויון גזעי ומגדרי, בריאות הציבור, שינויי האקלים וקהילת הלהט"ב.

התרומות הללו הן מימוש של ההתחייבות שלה ממאי 2019, כשהיא חתמה על "התחייבות הנתינה", המסגרת שבה היא נשבעת לתרום את רוב הונה לצדקה לאורך חייה.

על פי ארגון פורבס, סקוט היא האישה השלישית בעושרה בעולם. רוב ההון שלה מגיע מאחזקה של 4% במניות אמזון, שהיא קיבלה במסגרת הסכם הגירושים מג'ף בזוס בשנה שעברה, שהוא נחשב לאיש העשיר בעולם עם הון כללי של 150 מיליארד דולר.

סקוט גייסה צוות של יועצים ללא מטרות רווח עם נציגות של קהילות שוליים כדי לעזור לה לזהות את ארגוני הצדקה היעילים ביותר לתרום להם. "התחלתי לעבוד על השלמת ההתחייבות שלי עם האמונה שחיי הניבו שני נכסים שיש להם ערך מסוים לאחרים: הכסף שהמערכות האלו עזרו להביא לי, והאמונה שאנשים עם ניסיון בחוסר שיוויון הם אלו שיכולים להציע פתרונות", היא כתבה בבלוג שלה.

כך מתחלק הכסף בין הארגונים

מקבלי המרומות כוללים את ארגון Black Girls Code, שפועל להגדלת מספר הנשים שחורות בתחום הדיגיטל והמחשבים, את אוניברסיטת הווארד השחורה הוותיקה, ואת "פרויקט טרבור", ארגון התערבות ארצי לטובת צעירים מהלהט"ב.

מתוך כלל הסכום היא תרמה קרוב ל-600 מיליון דולר בכספים לא מוגבלים לשיוויון גזעי וכמעט 400 מיליון דולר ליוזמות של דחיפה כלכלית; 133 מיליון דולר הופנו לארגונים שמקדמים שוויון מגדרי; 128 מיליון דולר לפיתוח רפואה ציבורית; 125 מיליון דולר לארגוני סביבה; 72 מיליון דולר לארגונים שמקדמים דמוקרטיה; 46 מיליון דולר לזכויות להטב"ק; ו-55 מיליון דולר לגופים ש"מקדמים אמפתיה ומגשרים על מחלוקות".

"הענקתי לארגונים הללו את הכסף ועודדתי אותם להוציא אותו על כל מה שהם מאמינים שיעזור הכי טוב למאמציהם", היא כתבה.