אוגווינד: סופרגז תפיץ בישראל את מערכות אגירת האנרגיה של החברה

סופרגז התחייבה לבצע כמות מינימלית של התקשרויות בפרויקטים להקמת מערכות אגירה מדי שנה ולהעביר לאוגוויד דמי זיכיון שנתיים

מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו  / צילום: ישראל הדרי
מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו / צילום: ישראל הדרי

החברות חברת סופרגז ואוגווינד הכריזו הבוקר על חתימת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי. על פי ההסכם, תקבל סופרגז זיכיון בלעדי להפצה בישראל של מערכות אגירה המשמשות להתייעלות אנרגטית מתוצרתה של אוגווינד.

במסגרת ההסכם, תשמש סופרגז כמפיץ של מערכות האגירה מסוג AirSmart למשך תקופה מקסימלית של 20 שנה, ותהיה אחראית להתקשרות עם לקוחות פוטנציאלים כספק מערכות אגירה, לרבות ביצוע התקנה ותחזוקה של המערכות. אוגווינד תספק לסופרגז את המערכות ותעניק לה תמיכה ושירותים נוספים.

עוד במסגרת ההסכם, התחייבה סופרגז לבצע כמות מינימלית של התקשרויות בפרויקטים להקמת מערכות אגירה מדי שנה ולהעביר לאוגוויד דמי זיכיון שנתיים.

להערכת סופרגז , בשלב הראשון הפעילות האמורה אינה צפויה להיות מהותית לפעילות החברה, אך הינה מהווה צעד נוסף להרחבת מגוון פתרונות האנרגיה שהיא מספקת ללקוחותיה, ותשמש לאיתור הזדמנויות עסקיות חדשות בתחומי האנרגיה. פעילות זו תהווה זרוע פעילות נוספת של סופרגז, הפועלת בתחום אספקת גז ביתי, גז טבעי לסקטור העסקי, וכן פועלת לייזום והקמה של תחנות כוח פרטיות, מבוססות קו-גנרציה, לסקטור התעשייה.

אוגווינד  פועלת בתחום הלוהט של מערכות לאגירת אנרגיה (על ידי אוויר דחוס). מניית אוגווינד רשמה מתחילת השנה עלייה מטאורית של 1120% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-2.4 מיליארד שקל. 

סופרגז השלימה בחודש החולף הנפקה ראשונית לציבור (IPO) במסגרתה גייסה כ-270 מיליון שקל. החברה נסחרת כיום לפי שווי של 1.15 מיליארד שקל לאחר ירידה של אחוזים בודדים מאז החלה להיסחר בבורסה. סופרגז הוקמה בשנת 1953 והשליטה בה נרכשה ב-2019 על ידי קבוצת אלקו.

כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז אנרגיה, ציין כי "שיתוף הפעולה בין החברות תואם את התוכניות ארוכות הטווח של סופרגז אנרגיה, כאשר לצד המשך קידום ופיתוח פעילויות הליבה שלנו בתחום הגפ"מ, הגז הטבעי וייצור החשמל המבוזר, סופרגז תמשיך להתפתח ולצמוח לכיוונים חדשים ולמצב עצמה בשנים הקרובות כחברת אנרגיה מובילה במגוון תחומים, לרבות בתחום ההתייעלות האנרגטית והאנרגיה המתחדשת. מצאנו בחברת אוגווינד צוות מנצח עם חשיבה פורצת דרך ופיתוח טכנולוגיה מתקדמת תוצרת כחול לבן, ואנחנו שמחים על שיתוף הפעולה בין החברות שיכול להוביל בעתיד לפיתוחים נוספים במגוון תחומים" .