חברת פוינט 2 פוינט עוברת לנהל את אולפני מימד

לא מדובר בעסקת מכירה אלא בשכירות לטווח ארוך, במסגרתה תקבל החברה לניהולה את כל החוזים הקיימים של מימד • Point 2 Point תנסה להרחיב את תחום הפעילות של האולפנים ותציע גם הפקת מגזינים משודרים וכנסים וירטואלים, עם דגש על שידורים בדיגיטל

אולפני מימד, תל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אולפני מימד, תל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

אחרי תקופה ארוכה על המדף, אולפני מימד המיתולוגים בהם צולמו עשרות תכניות טלוויזיה מחליפים ידיים: ל"גלובס" נודע כי האולפנים ינוהלו מעתה על ידי חברת Point 2 Point שבבעלות ארז קוריאל. לא מדובר בעסקת מכירה אלא בשכירות לטווח ארוך, שבמסגרתה תנהל החברה הנכנסת את האולפנים ותקבל לניהולה את כל החוזים הקיימים של מימד.

חברת אולפני מימד נוהלה בשנים האחרונות על ידי יוסי סטרוגו. בעבר נחשבה מימד לאחת מקבוצות ההפקה החזקות, והיו לה חטיבה שניהלה אולפנים וחטיבה שיזמה וטיפלה בהפקות ותוכן. במימד צולמו תכניות כמו "ערב טוב עם גיא פינס" ו"רק בישראל", אולם בשנים האחרונות, בגלל שינויים פנימיים בחברה ושינויים בשוק התקשורת כולו, נחלשה הקבוצה. 

במקביל, סוג התוכן המצולם התחלף, ובמקום תוכניות ראיונות שתפשו מקום נכבד במימד, גברה הדרישה לתוכניות בישול ומוזיקה שדורשות אולפנים גדולים יותר. במשך תקופה, פיצתה על כך העובדה שערוץ עשרים שידר את התכניות שלו ממימד, אך ב-2019 עבר הערוץ לשדר ממודיעין ובמימד נותר חלל שהביא לשחיקה דרמטית בריווחיות. במרץ השנה הופסקה הפעילות במתכונתה הקיימת, ובעלי מימד חיפשו אלטרנטיבה.

כעת כאמור תחל לפעול מתוך האולפנים חברת חברת "פוינט 2 פוינט פרודקשן". החברה מגיעה מתחום ההפקות והקד"מ ועסקה עד עתה בעיקר בהפקות למגזר העסקי. החברה תנסה להרחיב את תחום הפעילות של האולפנים ותציע לא רק הפקות טלוויזיוניות אלא גם הפקת מגזינים משודרים וכנסים וירטואלים בכל הפלטפורמות, עם דגש על שידורים בדיגיטל. החברה מתכוונת להיכנס בשנה הקרובה גם לתחום התוכן, ולייצר ולהפיק פורמטים מקוריים לפלטפורמות הדיגיטל השונות.

לדברי המנכ"ל והבעלים של החברה ארז קוריאל, "זיהינו צורך גובר והולך בשדרוג הטוטאל לוק של מוצר הווידאו של העולם הדיגיטלי החדש. אנחנו רוצים להביא את ה-0production values של טלוויזיה מתקדמת אל עולמות הדיגיטל. זיהינו הזדמנות, דווקא בתקופת הקורונה, להיכנס למתחם שיאפשר לנו לרכז במקום אחד את כל יכולותינו הטכניות הגבוהות ולהוסיף אליהן בית הפקות משלנו, הפרוס על פני אלפי מטרים במיקום אידאלי ברמת החייל".

בחברה גייסו לתפקיד המפיקה הראשית של האולפנים את דנה בהט-אפלבאום, לשעבר כתבת ספורט ועורכת באתר ובערוץ One. בשנים האחרונות מילאה תפקידי תוכן, ביניהם עורכת ראשית של מהדורת החדשות המרכזית בערוץ 20 ועורכת תוכנית הבוקר עם ניב רסקין בקשת.

לתפקיד מנהל הפיתוח העסקי מונה דני רייכר, לשעבר מנהל אולפני טלוויזיה בניו יורק ובישראל (אולפני JCS ביד אליהו), מפיק מהדורות חדשות מקומיות בניו יורק ובישראל, מנהל פרוייקטים מיוחדים במאקו, מנהל הניו-מדיה של ערוץ 10 ומנכ"ל נענע 10.למנהל הטכני של האולפנים מונה שחר גוטשטיין, ששימש בתפקיד גם בתקופת אולפני מימד.