לאחר שיחה בין טראמפ לנאדלה: מיקרוסופט הודיעה כי תמשיך במו"מ לרכישת טיקטוק

בהתייחסות רשמית ראשונה לנושא, מיקרוסופט חשפה כי היא מתכננת להשלים את המו"מ בתוך חודש וחצי • המגעים בינה מיקרוסופט לבייטדאנס הסינית הוקפאו בסופ"ש לאחר שטראמפ קרא לאסור פעילות טיקטוק בארה"ב

מיקרוסופט תמשיך במו"מ לרכישת טיקטוק / צילום: Yasuaki Kobayashi, רויטרס
מיקרוסופט תמשיך במו"מ לרכישת טיקטוק / צילום: Yasuaki Kobayashi, רויטרס

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט ממשיכה במשא ומתן לרכישת טיקטוק, כך הודיעה החברה הלילה (א'). זאת הפעם הראשונה שמיקרוסופט מתייחסת לנושא באופן רשמי. המגעים בין מיקרוסופט לבייטדאנס הסינית, החברה האם של טיקטוק, הוקפאו בסוף השבוע לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא להפסיק את פעילות טיקטוק בארה"ב.

כעת ציינה מיקרוסופט, בהודעה שפרסמה באתר החברה, כי לאחר שיחה בין מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה לטראמפ, המגעים חודשו. בהודעה לא הייתה התייחסות לתנאי העסקה והמחיר אותו מוכנה מיקרוסופט לשלם, אך החברה הזמינה משקיעים אמריקאים לקחת חלק בה ולהחזיק במניות מיעוט.

בהודעה שפרסמה מיקרוסופט הלילה היא חשפה שבכוונתה לרכוש גם את פעילות טיקטוק, הרשת החברתית הפופולרית, בקנדה, אוסטרליה וניו זילנד, וכי היא מתכננת להשלים את המשא ומתן - אם אכן יבשיל - עד אמצע ספטמבר.

העובדה כי טיקטוק שייכת לחברה סינית מעוררת חשש בממשל האמריקאי בגלל השליטה הסינית במידע וחשש לביטחון הלאומי של ארה"ב.

מיקרוסופט ציינה בהודעה כי תפעל בדיאלוג עם הממשל האמריקאי והנשיא עצמו. "מיקרוסופט תוודא שכל המידע הפרטי של אזרחים אמריקאיים יועבר לארה"ב ויישאר בה. החברה תבטיח כי אם מידע כזה שמור על שרתים מחוץ לארה"ב, הוא יימחק לאחר ההעברה".

"מיקרוסופט מעריכה את המעורבות האישית של הממשל האמריקא והנשיא טראמפ ותמשיך לפתח יכולות הגנה מתקדמות עבור המדינה", נכתב בהודעה.