השכר הממוצע לשכירים בחודש מאי עמד על 11,459 שקל

מדובר בירידה לעומת אפריל, אך בעלייה לעומת חודש מרץ • עם זאת, השינוי בשכר מיוחס לכך שמאות אלפי עובדים בעלי שכר נמוך נפלטו משוק העבודה באפריל ורק מחציתם חזרו לעבוד במאי

אנשים עם מסכות בתל אביב / צילום: כדיה לוי, גלובס
אנשים עם מסכות בתל אביב / צילום: כדיה לוי, גלובס

השכר הממוצע לשכירים במשק עמד בחודש מאי על 11,459 שקל (במונחים ריאליים), כך עולה מהעדכון החודשי שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בירידה לעומת הנתון המקביל לחודש אפריל שעמד על 12,137 שקל, אך בעלייה לעומת הנתון לחודש מרץ שעמד על 10,581 שקל.

אמינות ההשוואה בין נתוני השכר של אפריל ומאי לנתוני השכר במרץ מוגבלת מאד בגלל העובדה שמאות אלפי עובדים בעלי שכר נמוך שחושבו במרץ, נפלטו משוק העבודה באפריל ורק מחציתם חזרו לעבוד במאי.

השכר הממוצע לחודש מרץ, ערב משבר הקורונה, חושב על-בסיס משכורותיהם של 3.88 מיליון משרות שכיר במשק. השכר לחודש אפריל חושב על-בסיס 2.8 מיליון משרות בלבד, כלומר בפער של מעל מיליון משרות. השכר הממוצע במאי חושב על-בסיס 3.2 מיליון משכורות, כלומר לאחר סגירת 50% מהפער בין מרץ לאפריל.

על-פי הלמ"ס בחודש מאי מספר משרות השכיר היה 3.06 מיליון, עלייה של 15.9% לעומת אפריל. העלייה הייתה בכל ענפי המשק. בענף שירותי אירוח ואוכל הייתה העלייה הגבוהה ביותר - 74.5% לעומת חודש אפריל. בענף אומנות, בידור ופנאי הייתה עלייה של 66.8%, בענף המסחר - עלייה של 29.6% ובענף החקלאות - עלייה 19.2%. לגבי חודש יוני מציינים בלמ"ס כי על פי דיווחי המעסיקים לביטוח הלאומי, שהתקבלו עד למועד הפרסום (כ-70% מסך המעסיקים), צפויה מגמת העלייה בתעסוקה להמשך חודש יוני וצפויה עלייה של יותר מ-10% במספר משרות השכיר בכלל המשק, ועלייה משמעותית יותר בענף שירותי אירוח ואוכל ובענף אומנות, בידור ופנאי.

את טבלת השכר לפי ענפים הובילו בחודש מאי עובדי ההייטק: השכר הממוצע למשרת שכיר של העובדים בתחום ההייטק עמד בחודש מאי על 24,773 שקל, ירידה של 1.3% לעומת אפריל (25,090 שקל).