רשות החברות נתנה היתר לאלי רוזנברג לרכוש את אל על

רוזנברג הגיש לאל על הצעה לרכישה של 45% מהשליטה בתמורה ל-75 מיליון דולר

מטוס אל על חונה בשדה תעופה / צילום: יואב יערי
מטוס אל על חונה בשדה תעופה / צילום: יואב יערי

רשות החברות נתנה היתר לאלי רוזנברג לרכוש את השליטה באל על. אחרי בחינה של מספר שבועות ניתן ההיתר המיוחל, רוזנברג הגיש לאל על הצעה לרכישה של 45% מהשליטה בתמורה ל-75 מיליון דולר.

מדובר בהיתר מותנה לרכישת שליטה, כלומר רשות החברות מודיעה לנציג הרוכשים עמינח, במעין פרה-רולינג, כי תמליץ לשרים לאשר את העברת השליטה באל-על לידיו - אם אכן יצליח לרכוש את השליטה מבעלי אל-על הנוכחיים חברת כנפיים של משפחת מוזס בורוביץ'.

אלי רוזנברג, אנגלו-סקסי המתגורר בירושלים, נשוי עם ילדים כבן כ-30 הגיש בחודש שעבר את הצעתו לחברת כנפיים ולהפוך לבעל השליטה בחברה. מי שעומד מאחוריו ומאחורי העסקה הוא אביו, קנת' (קני/נפתלי) רוזנברג, מיליארדר המתגורר בניו יורק והבעלים של חברת Centers Health Care שלה עשרות נכסים וחברות בתחום הטיפול הרפואי, הסיעודי והשיקומי ברחבי ארצות הברית.

מטעמו של אלי רוזנברג נמסר: "אני מודה לרשות החברות על הבדיקה המקצועית והמעמיקה. ועכשיו הגיע רגע האמת - ההצעה שלי היא הדרך היחידה לשקם את אל על ולהצעידה למקום הראוי לה. נשמח שיו"ר דירקטוריון אל על יזמן אותי לפגישה על מנת לסכם את הקצאת המניות כנגד הזרמת 260 מליון שקל (75 מליון דולר) לטובת החברה ועם ישראל המשווע לכך שחברת התעופה הלאומית תהיה חזקה ויציבה".