למרות הקורונה והירידה החדה במניה: אינמוד נותרה רווחית ברבעון השני

פעילותה של חברת האסתטיקה הרפואית הושבתה כמעט לחלוטין בחודשים אפריל ומאי בגלל הקורונה, אך היא הצליחה לפצות על כך חלקית ביוני • שווייה לאחר שאיבדה 36% מהשיא - 1.1 מיליארד דולר

משה מזרחי, אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס
משה מזרחי, אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת האסתטיקה הרפואית אינמוד  פרסמה היום את דוחותיה הכספיים, ובהם ניתן לראות את השפעת מגפת הקורונה ותקופת הסגר על החברה. למרות שפעילותה כמעט הושבתה במהלך אפריל ומאי, החברה הצליחה לפצות על כך חלקית ביוני.

בסופו של דבר רשמה החברה הכנסות נמוכות ב-21% בלבד לעומת הרבעון המקביל, 30.8 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי עמד על כ-85% והרווח התפעולי היה 8.1 מיליון דולר. החברה סיימה את הרבעון עם רווח של 8.6 מיליון דולר (10.1 מיליון דולר במונחי non-GAAP). זאת לעומת רווח של 15.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019.

בהסתכלות חצי-שנתית, ההכנסות צמחו בכ-3% ל-71 מיליון דולר. בגלל גידול בעלויות השיווק, שבשל הסגר לא הניבו עלייה תואמת בהכנסות, ירד הרווח התפעולי החצי-שנתי  מ-26 מיליון דולר ל-14 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2020, והרווח הנקי ירד מ-26 מיליון דולר ל-15 מיליון דולר.

אינמוד נסחרת לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר. מאז הנפקתה לפני שנה, רשמה מניית החברה תשואה של 128%, בעקבות דוחות שהראו צמיחה מרשימה עם רווחיות גולמית גבוהה - כ-87% בשנת 2019.

המניה הגיעה לשיא בנובמבר האחרון, ומאז איבדה 36%, כאשר רוב הירידה אירעה בחודשים ינואר ופברואר, בשל חשש מהשפעת משבר הקורונה על החברה. דווקא מאז חודש מרץ המניה התאוששה, למרות שפעילות החברה נפגעה מן הסגר בארה"ב ובמדינות נוספות, אם כי היא לא החזירה עדיין את כל הירידות כאמור.

לדברי מנכ"ל ומייסד החברה, משה מזרחי: "הפעילות שלנו סבלה ממלוא ההשפעה של הסגר העולמי במרץ, אפריל ומאי השנה. הלקוחות שלנו סגרו את הקליניקות שלהם. לעומת המתחרים שלנו, העדפנו לא לפטר עובדים ולא להקטין את הפעילות, אלא דווקא להשקיע במו"פ, בייצור, ברגולציה ובשיווק, ולמצב את עצמנו הכי טוב שאפשר לקראת החזרה לשגרה. למשל, ניצלנו את ההזדמנות לייצור מלאי, כדי להיות מוכנים לכל תרחיש עתידי של פגיעה בשרשרת הייצור. ניצלנו את ההזדמנות להקים חברה בת בצרפת עם אנשים שנפלטו מחברות אחרות. ידעתי שאולי החברה הזו לא תעבוד כמה חודשים, אך שזו הזדמנות.

"בנינו תוכנית שיווקית מיוחדת עבור הלקוחות שלנו, שבה המוצרים שלנו מהווים בסיס עבורם לשקם את העסקים שלהם. ידענו שבתקופה הזו נסבול מירידה בפעילות, ומפגיעה ביעדים השיווקיים והפיננסיים שלנו, אבל במהלך חודש יוני, כשהשוק נפתח מחדש, התקרבנו לרמות הכנסות של לפני המגפה".

מזרחי אף רמז לגבי הרבעון הבא: "חודש יולי היה מצוין - לרוב זה חודש חלש אצלנו כי הרופאים יוצאים לחופש. השנה הם המשיכו לעבוד כדי לשקם את העסקים שלהם מפגיעת הסגר".

ברבעון השני הגיעו רוב הכנסות החברה ממוצרים חדשים יחסית. רק 1% מההכנסות הגיעו ממכשירי אסתטיקה רפואית קלאסיים, מכשירים המוחזקים ביד ומכוונים לגוף המטופל אנרגיית RF או לייזר.

53% מן ההכנסות היו מן המוצרים החודרים באופן זעיר-פולשני לעומק העור, מוצר הדגל של החברה, ו-46% היו מהמוצר לטיפול לא פולשני "בלי ידיים", כלומר הרופא אינו צריך להחזיק את המכשיר ולכוונו למטופל במהלך הטיפול.

מזרחי הסביר בשיחת הוועידה כי שני המוצרים המשיכו בחדירתם המוצלחת לשוק האמריקאי ביוני דווקא, בגלל הקורונה. המוצר הזעיר-פולשני מאפשר להחליף ניתוח בבית חולים, שהוא פחות רצוי כעת, בביקור בקליניקה פרטית, והמוצר - שאינו מחייב נוכחות קבועה של רופא לצד המטופל לאורך כל הטיפול - מאפשר לשמור על כללי ריחוק חברתי.

לדברי מזרחי, המוצרים הללו ימשיכו להיות מנועי הצמיחה של החברה בשנים הקרובות, ויפותחו עבורם יישומים חדשים. כמו כן עובדת החברה על ארבע סדרות מוצרים נוספות שיושקו בשנתיים הקרובות.

תחזית ההכנסות של החברה ל-2020 עומדת כעת על 156-160 מיליון דולר, לעומת 156 מיליון דולר ב-2019, כלומר עדיין עם פוטנציאל לצמיחה קלה. התחזית שניתנה בתחילת 2020 הייתה להכנסות של 190-198 מיליון דולר. תוכניות לחוד וקורונה לחוד.

מזרחי: "הרווח הנקי שלנו הוא בדרך כלל 40%, ובתקופת הקורונה הוא היה כ-30% מההכנסות. 7 מיליון דולר היה המחיר של להחזיק את החברה בלי לפטר עובדים, השקעה שאנחנו מאמינים שתשתלם לנו בהמשך הדרך".