הסתיים השלב המרכזי במכרז הסלולר לתדרי דור חמישי

שלוש המתמודדות יקבלו כל אחת 10 מגה בתחום תדרי ה-700 מגה הרץ • הסכום טרם פורסם אך ההשערה היא שהוא בהתאם להערכות משרד התקשורת

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שלב מרכזי במכרז הדור החמישי הסתיים הערב בתוצאות טובות ומאוזנות לתעשייה, ובהתאם לציפיות משרד התקשורת, כאשר כל אחת מהחברות קבלה את מבוקשה ותקבל 10 מגה הרך בתחום תדרי ה-700 מגה הרץ המבוקשים. הסכומים הסופיים טרם פורסמו ואולם באופן כללי ניתן להעריך שהתשלום שישלמו שלוש המתמודדות הוא בגדר הצפוי, כלומר באזור ה-200 מיליון שקל בסך הכל.

המכרז נערך בשלושת הימים האחרונים כאשר ביום הראשון המכרז הופסק בשעות אחר הצהריים, אתמול נמשך עד שעות הלילה, והיום הסתיים לפני זמן קצר בלבד. המכרז היה מורט עצבים וכל החברות ייחלו לרגע שייעצר ויופסקו הביקושים.

בסופו של דבר התדר הקריטי במכרז הוא תדר ה-700 מגה הרץ כי כל המפעילים חייבים אותו ולכן היה צפוי שיילחמו עליו למרות שהוא לא נמצא במחסור. אך המשרד בחר לאפשר חלוקה של 30 מגה בין שלושה מתמודדים, כאשר מתמודד יכול לרכוש גם 15 מגה ואז הייתה יכולה להיווצר תחרות קשה ומתישה כיוון שאף מפעיל לא יכול להרשות לעצמו לקבל פחות מ-10 מגה בתחום.

משרד התקשורת אישר את הפרסום ב"גלובס": "משרד התקשורת מעדכן כעת כי הסתיים שלב 'התיחור הדינאמי' של מכרז התדרים לדור 5 וביום ב׳ הקרוב יחל שלב 'התיחור הסטטי' של המכרז".

כזכור, שלב התיחור הדינמי החל ביום ג׳ השבוע וכאמור הסתיים היום.