מדד המיליארדרים: צוקרברג הגיע להון אישי של 100 מיליארד דולר

המיליארדר בן ה-36 מצטר לג'ף בזוס וביל גייטס, האנשים היחידים בעולם שיש להם כיום הון של מיליארד דולר • צוקרברג צבר השנה כ-22 מיליארד דולר, בזוס הרוויח למעלה מ-75 מיליארד דולר

מארק צוקרברג / צילום: Francisco Seco, Associated Press
מארק צוקרברג / צילום: Francisco Seco, Associated Press

ההון האישי של מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הגיע ל-100 מיליארד דולר לראשונה, יממה לאחר שמניית פייסבוק הגיעה לשיא חדש, לצידה של ענקית הטק אפל.

המיליארדר בן ה-36 מצטרף בזאת לג'ף בזוס וביל גייטס, האנשים היחידים בעולם שיש להם כיום הון של מיליארד דולר, כך לפי מדד המיליארדרים בבלומברג. הונו של צוקרברג נגזר ברובו מהחזקתו ב-13% מחברת פייסבוק.

מייסדי חברות הטכנולוגיה הגדולות בארה"ב סיפרו בתקופת משבר הקורונה והתפשטות המגפה על עלייה ברווחים. דווקא בתקופה בה הכלכלה האמריקאית מתכווצת בקצב מהיר, הסגרים והבידוד הביאו אנשים רבים יותר לרשתות החברתיות, ולביצוע רכישות באמצעות האינטרנט. צוקרברג צבר השנה כ-22 מיליארד דולר, ואילו בזוס הרוויח למעלה מ-75 מיליארד דולר.

לחמש חברות הטכנולוגיה האמריקאיות הגדולות ביותר - אפל, אמזון, אלפאבית, פייסבוק ומיקרוסופט יש שווי שוק השווה לכ-30% מהתוצר המקומי הגולמי בארה"ב, כמעט כפול ממה שהיו בסוף 2018.

רק לפני חודש התייצבו המנכ"לים של ארבע מענקיות הטכנולוגיה - טים קוק מאפל, סונדר פיצ'אי מגוגל, ג'ף בזוס מאמזון ומארק צוקרברג מפייסבוק - לשימוע בוועדת השיפוט של בית הנבחרים האמריקאי, בו הגנו על עצמם מול שאלות בנוגע להתנהגות אנטי תחרותית של החברות שלהם. החקירה היא אחת מיותר מתריסר חקירות הגבלים עסקיים המתנהלות כיום בארה"ב, ונחשבת לאחת החשובות בהן. היא מנוהלת על ידי תת הוועדה להגבלים עסקיים בוועדת השיפוט של בית הנבחרים. אין לוועדה סמכויות אכיפה ומטרתה הרשמית היא גיבוש דוח המלצות למדיניות עתידית שתעודד תחרות בשוק הטכנולוגיה.