נתניהו קיים פגישה פרטית עם שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה מכחול לבן

הפגישה, שהתקיימה ביום חמישי, עסקה בנושאי עלייה וקליטה • נתניהו לא נוהג בדרך כלל לקיים פגישות מקצועיות בהתראה קצרה • בכחול לבן ציינו שידעו על הפגישה • בליכוד מנסים להשיג 61 ח"כים לשם הקמת קואליציה אלטרנטיבית

פנינה תמנו-שטה / צילום: שלומי יוסף, גלובס
פנינה תמנו-שטה / צילום: שלומי יוסף, גלובס

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים פגישה אישית בת שעה וחצי עם שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה מכחול לבן ביום חמישי האחרון. הפגישה נערכה בנושאי עלייה וקליטה, והצפוי מבחינת קליטת עלייה בישראל בשל גל הקורונה.

עם זאת, נתניהו לא נוהג בדרך כלל לקיים פגישות מקצועיות מן הסוג הזה בהתראה קצרה, כפי שקרה ביום חמישי האחרון. בכחול לבן מציינים שידעו על הפגישה בזמן אמת וכי אין במפגש הזו סיפור חדשותי. 

תמנו-שטה אמרה ביום שבת כי הפגישה היעתה "מקצועית נטו על הערכות משרד העלייה והקליטה בתקופת הקורונה, ולקראת גלי העלייה הצפויים לשנים הקרובות. הפגישה התקיימה בידיעת בני גנץ, כל ספקולציה אחרת אינה קיימת. לא אתן את ידי לממשלה צרה הדבר היחיד שצריך לעשות עכשיו זה להעביר תקציב לשנת 2020-2021".

ברקע הפגישה, עומדים גם מאמצים של הליכוד להשיג 61 ח"כים לשם הקמת קואליציה אלטרנטיבית, ללא כחול לבן, וזאת כדי למנוע את פיזזור הכנסת ה-23 החל מעוד שבועיים.

תמנו-שטה הייתה חברה ביש עתיד במשך שנים, אך עם פיצול כחול לבן מיש עתיד, היא עברה לכחול לבן ומונתה לשרת העלייה והקליטה.

מן הליכוד נמסר הערב: "ראש הממשלה פועל במטרה להעביר תקציב בהקדם על מנת לטפל בכלכלה ולמנוע בחירות מיותרות. ראש הממשלה נפגש עם כלל שרי הממשלה באופן שוטף ועובר איתם על התוכניות ארוכות הטווח כחלק מהטיפול במשבר הקורונה".