לקראת פיזור הכנסת ה-23? צעקות בין כחול לבן לליכוד בקבינט הקורונה

הכעסים היו בין שר הביטחון בני גנץ, שר הכלכלה עמיר פרץ ושר האוצר ישראל כ"ץ - כאשר כ"ץ התנגד לתוכנית כלכלית לפיצוי עסקים שנאלצו להיסגר בשל גילוי קורונה שהציע פרץ • ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב עקץ את השר גנץ במהלך הישיבה

בנימין נתניהו ובני גנץ בדיון בכנסת / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו ובני גנץ בדיון בכנסת / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ישיבת קבינט הקורונה שנערכה היום הסתיימה תוך כשעתיים, כאשר הצדדים - הליכוד וכחול לבן - זועמים זה על זה והטונים עלו.

הכעסים היו בין שר הביטחון בני גנץ, שר הכלכלה עמיר פרץ ושר האוצר ישראל כ"ץ. פרץ ניסה להעלות לדיון מתווה של מגבילים-מפצים, לפיו אם נאלצים לסגור עסקים בשל גילוי קורונה במרכז מסחרי או באיזור מסוים, העסקים שנאלצים להיסגר זכאים לפיצוי. השר כ"ץ השיב לפרץ שאינו מסכים לכך ואז החל שיח בטונים גבוהים בין השלושה, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב.

עמיר פרץ חזר על הדרישות שלו, גנץ גיבה את פרץ וחזר על הדברים ועל הצורך לפצות בעלי עסקים, ואז הוסיף "למן היום הראשון לא היתה לכם כוונה למלא אחר ההסכם הקואליציוני בנוגע לתקציב דו שנתי".

לכך השיב נתניהו: "שמישהו יגביר את הווליום, לא שומעים".

במקביל שר האוצר דרש מן הצדדים לאשר את המתווה שהוא הציג. בסוף הישיבה הוא פרסם הודעה לפיה הוא אמר לגנץ: "תאשר להביא מיד לאישור הממשלה את תוכנית הסיוע לציבורים נזקקים ולהאצת תשתיות במשק בסך 8.5 מיליארד שקל, אותה אישרנו בממשלה והעברנו בחקיקה בכנסת. פרטי התוכנית סוכמו עם נציגיך ואין שום סיבה לעכב אותם ולפגוע בציבורים נרחבים".

פרץ הגיב לכך: "החלוקה שבה אתם מחלקים ואנחנו רק מגבילים צריכה להיפסק. אנחנו שותפים מלאים לחלוקה ולא רק להגבלות. אני מציע שתעמדו בהסכמים הקואליציונים, תאשרו תקציב דו שנתי שיתן ודאות כלכלית, ציבורית ופוליטית במקום לעשות פוליטיקה".

כמו כן, דרש השר פרץ להכין תוכנית מיידית שתענה על המצב החדש שהולך להיווצר בעקבות פסיקת בג"ץ שתביא מעסיקים להפסיק לשלם את דמי המחלה לתקופת הבידוד.

הישיבה הסתיימה ללא הצבעות על הנושאים שעל סדר היום.