משרד התקשורת נסוג מהתוכנית להפסיק חיובים כפולים בקרב ספקיות האינטרנט

משרד התקשורת מודיע הערב על מתווה מרוכך לפיו הספקיות ידאגו לניתוק הלקוחות בעת מעבר מספק לספק • במקביל הודיע המשרד על כוונתו לפרסם מדדים שינטרו את איכות השירותים שמקבל הציבור ויעזרו לו בבחירת ספק

יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

משרד התקשורת חוזר בו מהכוונה לנתק לקוחות כפולים בקרב ספקיות האינטרנט והיום (ב') מודיע על מתווה מרוכך שלשיטתו יפתור את הבעיה. בעיית החיובים הכפולים באינטרנט היא תופעה קשה שנוגעת לעשרות אלפי לקוחות ויש המעריכים שהמספר מגיע למאות אלפי לקוחות, שמשלמים חשבונות כפולים לספקי אינטרנט שונים.

הספקיות מצידן מרוויחות מכך הון ולרוב לא טורחות בכלל להפסיק חיובים של לקוחות שלא משתמשים בשירותיהן. המשרד תיכנן לטפל באירוע בדרך נוקבת ולהורות למפעילות להודיע ללקוחות על כך שהחשבון לא פעיל ולכן הגבייה תיפסק. אלא שכעת, ובאופן מוזר, חוזר בו המשרד מהיוזמה הפעילה ומבהיר שהמתווה המסתמן בשלב ראשון יהיה לאפשר לחברות פרק זמן לפעול באופן עצמאי לאתר את אותם מקרים ולחדול את הגבייה מאותו לקוח רדום. בשלב השני ובהתאם לעבודת מטה שיקדם הדרג המקצועי, יפעל המשרד להביא לכך שבעת התניידות בין ספקי אינטרנט יטפל הספק החדש בכל תהליך הניתוק, ללא מעורבות הלקוח, כדוגמת התהליך הקיים היום בהתניידות בסלולר.

המתווה המתואר הוא נסיגה מפוארת מהמתווה הקודם שכן הוא אינו מחסל את תופעת החיובים הכפולים. ממשרד התקשורת לא התקבלה תגובה לשאלה מדוע החליט שלא לעצור את החיובים הכפולים ולהורות על הפסקת החיובים מלקוחות לא פעילים.

במקביל המשרד הודיע כי בכוונתו לפרסם מדדים שיאפשרו לציבור לערוך השוואה על ביצועי החברות הפועלות באזור מסוים. המטרה היא לאפשר ללקוח לדעת מי הרשתות שפועלות באזור שלו ואיזה קצבי גלישה הוא יכול לקבל, זמני מענה במוקדים הטכניים, קצב טיפול בתקלות, ומתן שירותים כגון החזרת ציוד קצה.

שר התקשורת יועז הנדל אמר כי "המצב כיום פוגע ישירות בכיס של הצרכנים. אנחנו נפעל לכך שהתחברות לספק חדש תביא באופן אוטומטי לניתוק מהספק הקודם. כמו כן, אנחנו מתכוונים לזה שהמהפכה תביא לצרכנות הוגנת. הצרכן יקבל מידע על מהירות הגלישה המסופקת בחברות לפי אזורים, זמני המתנה ממוצעים למוקדי שירות ולטכנאים, איזה חברה מאפשרת להחזיר ציוד בחינם ועוד".