Wix הבטיחה גיוס של 500 מיליון דולר בהנפקת אג"ח להמרה בריבית 0%

איגרות החוב שהונפקו מיועדות לפירעון באוגוסט 2025 ו-Wix לא תידרש לשלם למחזיקים תשלומי ריבית חצי-שנתיים כפי שתוכנן • שער ההמרה של האג"ח נקבע על 403.01 דולר, פרמיה של 45% על המחיר הנוכחי של מניית Wix בנאסד"ק

אבישי אברהמי/ צילום: איל יצהר
אבישי אברהמי/ צילום: איל יצהר

חברת האינטרנט הישראלית Wix הצליחה גם הפעם להבטיח לעצמה גיוס של איגרות חוב להמרה בריבית של 0%, כפי שעשתה לפני כשנתיים. Wix , שהודיעה אתמול על כוונתה לגייס 500 מיליון דולר, הודיעה היום על תוצאות ההנפקה.

איגרות החוב שהונפקו מיועדות לפירעון באוגוסט 2025. העובדה שהן נושאות ריבית שנתית של 0% משמעותה ש-Wix לא תידרש לשלם למחזיקים תשלומי ריבית חצי-שנתיים כפי שתוכנן. שער ההמרה של האג"ח נקבע על 403.01 דולר, פרמיה של 45% על המחיר הנוכחי של מניית Wix בנאסד"ק (לאחר שזינקה ב-127% מתחילת השנה). למעשה, בריבית 0%, איגרות החוב להמרה מהוות מעין אופציה להמרה עתידית למניות, הכוללת גם הגנה על הדאונסייד - משום שאם מחיר המניה לא יעקוף את מחיר ההמרה, מחזיקי האג"ח יקבלו את החזר החוב במועד הפירעון. היקף הגיוס עשוי לגדול ב-75 מיליון דולר בהמשך.

במקביל להנפקה מבצעת Wix עסקאות מסוג capped call שמטרתן להפחית את הדילול הפוטנציאלי על בעלי המניות בשל ההנפקה, באמצעות העלאה דה-פקטו של מחיר ההמרה. חלק מכספי ההנפקה ישמשו לצורך זה כשההערכות הן שבדרך כלל עסקאות מסוג זה מגיעות לעלויות של מעל 10% מהיקף הגיוס עד לתקופת הפירעון. בסוף הרבעון השני היו ל-Wix בקופה 826 מיליון דולר וההנפקה מיועדת לחזק את המאזן של החברה, , סכום מכובד אך שאינו גבוה ביחס לשווי השוק של Wix, שנסק בחודשים האחרונים ועומד על 15.1 מיליארד דולר. מעבר לחיזוק המאזן, בדיווח מהיום נכתב כי חלק מהכסף שיגויס ישמש וייתכן שגם לצורך מימון רכישת עסקים משלימים, מוצרים, שירותים או טכנולוגיות וצרכים עסקיים כלליים של החברה.

הגיוס הנוכחי בוצע לאחר שלפני כשנתיים Wix גייסה 443 מיליון דולר בהנפקת אג"ח להמרה בריבית 0%. 

Wix , שנוסדה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, מאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים להקים ולנהל אתרי אינטרנט בקלות. החברה נהנית ממגמת המעבר לדיגיטל, שהתחזקה בשל משבר הקורונה והסגרים שהוטלו במדינות שונות וחייבו את העסקים לסגור את פעילותם הפיסית. שווי השוק של Wix בנאסד"ק הוא 14.4 מיליארד דולר.