כחול לבן לא ישתתפו בהצבעה מחר על הגבלת התמודדות נתניהו בבחירות

מחר תעלה להצבעה הצעת חוק פרטית של יש עתיד, שאמורה להגביל את ההתמודדות  ראש הממשלה בבחירות הבאות • כחול לבן: "מדובר אך ורק בניסיון לערער את יציבותה של המערכת הפוליטית כולה"

בני גנץ בישיבה הראשונה של ממשלת האחדות / צילום:  Abir Sultan, רויטרס
בני גנץ בישיבה הראשונה של ממשלת האחדות / צילום: Abir Sultan, רויטרס

לקראת ההצבעה מחר על הצעת חוק פרטית של יש עתיד ויאיר לפיד, האמורה להגביל את ההתמודדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות הבאות, הודיעו בסיעת כחול לבן כי יעדרו מן ההצבעה.

מכחול לבן נמסר: "עמדתנו העקרונית בנושא לא השתנתה ולא תשתנה, אך בעת הזו, מדובר אך ורק בניסיון לערער את יציבותה של המערכת הפוליטית כולה. בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה, אנו בוחרים לעשות הכל כדי למנוע בחירות שיביאו אסון כלכלי על המשק ויקרעו לגזרים את החברה הישראלית".

עוד אמרו בכחול לבן כי הם מפצירים בכל הסיעות, ובראשן הליכוד, לאשר תקציב ארוך טווח. "הגיעה העת לאשר תקציב ארוך טווח, שייתן לציבור ודאות כלכלית שהוא עבורו כאוויר לנשימה. כל מי שינהג אחרת, ההיסטוריה תשפוט אותו כמי שפעל למען עצמו ונגד הציבור הישראלי", נאמר.

גם יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, התייחס להצבעה מחר בבוקר במליאה ואמר כי כל חברי הליכוד יהיו חייבים להיות נוכחים. "זאת עקב כוונת אנשי כחול לבן להיעדר מההצבעה על החוק של לפיד". לדברי זוהר, "המצב מחר צמוד מבחינת קואליציה-אופוזיציה והחוק נגד רה"מ עולה להצבעה על ידי אנשי יש עתיד". זוהר ציין כי לחברי הכנסת לא יוענקו קיזוזים או אישור היעדרות, כולל למבודדים.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ ייכנס היום (ג') לבית החולים שיבא לפרוצדורה רפואית אורטופדית בגבו. לפי הודעה ששלח: "מדובר בפציעה אותה גורר שר הביטחון שנים רבות עוד משנות שירותו הצבאי כמפקד בצנחנים ובחודשים האחרונים חלה החמרה במצב". 

לאחר הודעת גנץ על כניסתו לטיפול רפואי בגב, הודיעו מחאת הדגלים השחורים כי ביטלו את ההפגנה אל מול ביתו בראש העין, הערב.

יותר מוקדם ביקר ראש הממשלה נתניהו בבסיס חיל האויר חצור ושם בתשובה לשאלה בנושא התקציב הוא אמר כי חייבים להעביר תקציב במהרה ״על מנת לענות על הצרכים של הטייסות ושל המערך של צה"ל, גם כדי לתת לנו הגנה וגם כדי לתת לנו התקפה״.

נתניהו התייחס גם לאולטימטום של כחול לבן, להעברת חוק דחיית מועד תקציב המדינה תוך 24 שעות ואמר "אני לא עוסק באולטימטומים. אני חושב שצריך להעביר תקציב מיד, גם לצרכים של הביטחון וגם לצרכים של המדינה. אנחנו צריכים לפתוח את שנת הלימודים, כל הלימוד המשלים, כל המתנ"סים, כל תוכנית הילה, צהרונים, כל הדברים שהמשפחות מצפות להם - אנחנו לא יכולים להעביר את זה אם נחכה לתקציב דו-שנתי בעוד כמה חודשים. אנחנו צריכים את זה עכשיו. לעומת זאת, אם מעבירים תקציב עכשיו לכמה חודשים פתרנו את הבעיה הזאת והולכים אחר כך לתקציב של 2021 בלב שקט וגם בנפש חפצה".