בורסות עולם | סיקור שוטף

מניות השבבים הובילו עליות בוול סטריט; טסלה קפצה ב-13%

מדד ה-S&P 500 רחוק כעת בכ-0.4% מעלייה לשיא חדש • בורסות אירופה ננעלו בעליות בהובלת מדד הפוטסי בלונדון שקפץ בכ-2.2% • למונייד ירדה ב-3.5% לאחר שפרסמה דוחות כספיים מאכזבים • תופין זינקה בכ-11% לאחר שפרסמה תוצאות טובות יחסית

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בניו יורק ננעל בעליות בהובלת מדד הנאסד"ק שהתקדם בכ-2.1%. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 טיפסו ב-1.1% ו-1.4% והתקרבו עוד לשיאים שרשמו בפברואר השנה. מדד ה-S&P 500 רחוק כעת בכ-0.4% מעלייה לשיא חדש. 

מניות חברות השבבים, ביניהן קוואלקום  ו-AMD בלטו בעליות חדות.

21:05

נמשכות העליות בוול סטריט בהובלת מדד הנאסד"ק שמתקדם בכ-2.3%. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 מתקרבים לשיאים חדשים. 

מניית טסלה בולטת בעלייה חדה ולצידה מניות נטפליקס , אנבידיה , מיקרוסופט , אמזון ואפל. 

בקרב המניות הישראליות בולטות אופקו , צ'ק אפ וקמהדע בירידות חדות. מנגד, עליות בולטות נרשמות במניות סולאראדג' , נייס , דאריו  ואבן קיסר. 

18:40

נמשכות העליות בוול סטריט בהובלת מדד הנאסד"ק שמתקדם בכ-2%. בורסות אירופה ננעלו בעליות בהובלת מדד הפוטסי בלונדון שקפץ בכ-2.2%.

הזהב משכה כיוום ולאחר שמוקדם יותר המשיך בירידה החדה מאתמול הוא רושם כעת עלייה קלה לרמה של 1,951 דולר לאונקיה. 

גלעד שריג, מנהל המחקר בחדר המסחר של בנק הפועלים, מתייחס להשפעות הצפויות ביום שאחרי מציאת החיסון לנגיף הקורונה ומציין כי "אתמול (ג') פורסם כי ממשלת רוסיה הודיעה כי אישרה חיסון לקורונה, וכי היא מתקדמת לניסוי רחב היקף על מנת להגיע בקרוב לחיסון האוכלוסייה. ברוסיה ישנם קרוב ל 900 אלף מקרי קורונה, עם 15 אלף מתים מהוירוס עד כה. גם אם מתייחסים בסקפטיות להישג הרוסי, הרי שמציאת חיסון או תרופה לקורונה היא עניין של זמן, כאשר היום מתקיימים בו-זמנית מעל 200 מאמצים גלובלים למציאת חיסון לקורונה. ענקיות הפארמה כמו GSK, MERCK, PFIZER, ASTRAZENECA, J&J וחברת MODERNA ואחרות נמצאות במירוץ על מנת לפתח חיסון יעיל".

מה יהיו השלכות ביום שלאחר מציאת חיסון? "כמובן, שהידיעה על מציאת חיסון ואישורו לאחר כל השלבים של בדיקת הבטיחות, היעילות וכו', חשובה לשווקים יותר מהחיסון עצמו. כלומר, השווקים לא ימתינו לייצור, למסחור, ולחיסון האוכלוסיה אלא ישקפו את האופטימיות הרבה קודם, חלקה מגולמת כבר עכשיו. במקרה של חיסון יעיל, אנחנו צפויים לראות חזרה לפעילות של תעשיות שכמעט נעלמו, כמו טיסות, נופש, שייט, תיירות, תרבות וכיו"ב, עלייה בהיקף הסחר הבינלאומי, סיום הריחוק החברתי יאפשר לחזור לקניות במרכזים והנעת הצריכה מחדש, ולאו דווקא רק בתחומי המזון כמו שראינו בזמני תחלואה וסגר", כותב שריג.

17:55

עליות בוול סטריט בהובלת מדד הנאסד"ק שמתקדם בכ-1.5%. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 מתקרבים לשיאים חדשים. 

מניית חברת התוכנה תופין  קופצת אחרי הדוחות. הציגה הכנסות של כ-23 מיליון דולר ברבעון האחרון, גבוה בכ-6% מהערכות האנליסטים. ההפסד למניה עמד על 15 סנט לעומת צפי אנליסטים להפסד של 29 סנט למניה. 

גם מניית וויקס  בולטת בעלייה חדה. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית, כשהמדדים המובילים מתקדמים בשיעורים של עד 1.1%. 

מניית טסלה  מזנקת לאחר שהחברה הכריזה כי תבצע פיצול מניות ביחס של 5:1. המהלך מגיע לצד השאיפה של החברה להכניס את מנייתה להיסחר במדד S&P 500.

גם אפל  עולה לקראת פיצול במניה. 

מניית למונייד נופלת בכ-6% לאחר שהחברה פרסמה אמש דוחות כספיים. 

אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי שוק הון , מעלה היום את ההמלצה למניית אורמת טכנולוגיות  ל"משקל יתר", במחיר יעד של 73 דולר למניה, המשקף אפסייד של כ-22% ביחס למחיר השוק. לדברי פריד, "אנו רואים במניית אורמת השקעה מעניינת, בעיקר על סמך תחזית תזרים המזומנים שלנו. להערכתנו על-פי גישת השוק, השפעת מכפילי הרווחיות של אורמת בטווח הקצר נייטרלית ואינה משקפת אפ- סייד מיידי. אנו ממליצים על מנית אורמת כקניה לטווח בינוני-ארוך ורואים ברמת מחיר הנוכחיות כניסה אטרקטיבית".

15:30

בארה"ב פורסם היום כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יולי ב-0.6% לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.3%. גם מדד הליבה רשם עלייה של 0.6% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. 

15:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחת המסחר, לאחר שאמש מניות הטכנולוגיה הכבידו והביאו לירידות. מדד S&P 500 קטע אמש רצף עליות של 8 ימים ונושק לשיא כל הזמנים.

ישראליות בוול סטריט

לילך אשר טופילסקי, לשעבר מנכ"לית בנק דיסקונט, מונתה ליו"ר חברת קמהדע במקביל פרסום הדוחות. הרווח הנקי של קמהדע  ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2020 עמדו על 3.5 מיליון דולר ו-8.7 מיליון דולר, בהתאמה, בהשוואה ל-6.1 מיליון דולר ו-11.1 מיליון דולר בשנת 2019 בהתאמה.

מנייתה של חברת הביטוח הדיגיטלית, למונייד, הישראלית שהונפקה השנה בוול סטריט, פרסמה דוחות ומנייתה מאבדת 6% בטרום-מסחר.

קורנית דיגיטל עקפה את התחזיות לרבעון השני ורוכשת חברה ב-17 מיליון דולר.

13:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים לפי שעה זו בעליות, וזאת לאחר לירידות שנרשמו אתמול.

אחרי אפל, גם יצרנית הרכבים החשמליים טסלה הודיעה על פיצול מניות ביחס של 5:1. המהלך מגיע לצד השאיפה של החברה להכניס את מנייתה להיסחר במדד S&P 500.

הזהב משיל 0.3% ונסחר ברמה של 1,941 דולר לאונקייה.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות מלבד הפוטסי שמטפס ב-0.15% לאחר נתוני הצמיחה שהיו הגרועים בהיסטוריה אם כי פחות מהמצופה בשוק. 

הדאקס הגרמני משיל 0.2%, הקאק הצרפתי יורד בשיעור זהה.

הזהב מאבד יותר מ-1% ונסחר מתחת לרמה של 2,000 דולר לאונקייה.

09:30

כלכלת בריטניה רשמה את הנפילה החדה מעולם בתוצר בצל משבר הקורונה, והחדה ביותר מבין שכנותיה בגוש האירו. ברבעון השני כלכלת בריטניה רשמה התכווצות של 20.4% - גרוע יותר מנתוני התוצר של ספרד וצרפת. עם זאת, הירידה הינה במעט מתחת לתחזיות שצפו נפילה של 21.2% בתוצר ברבעון.

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל ברובו בטריטוריה האדומה בהמשך לירידות שנרשמו אמש בניו יורק. הבורסה בהונג קונג יורדת ב-0.2%, שנחאי צונחת ב-2%, שנזן מאבדת 0.5%, סינגפור מאבדת 0.25% בהמשך לנתוני הצמיחה הגרועים שפורסמו אתמול, ומנגד מדד הניקיי היפני עולה ב-0.44%.

אתמול בוול סטריט הבורסות ירדו בסופו של יום. מדד דאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.4%, נאסד"ק צנח ב-1.7% ומדד S&P 500 ירד לראשונה זה שמונה ימים של עליות, לאחר שבמהלך המסחר התקרב מרחק 0.5% משיא כל הזמנים שרשם בפברואר.

ביטחון הצרכנים באוסטרליה קרס בחודש אוגוסט לאחר שבעיר מלבורן עלה מצב החירום לשלב 4 שכולל הגבלות יציאה בלילה על מנת להתמודד עם התפשטות הקורונה. סנטימנט הצרכנים נפל ב-9.5% ל-79.5 נקודות בחודש אוגוסט, לרמת שפל שנרשמה באפריל במהלך השיא של הסגר הכללי ביבשת.

בניו זילנד הבנק המרכזי הודיע על כוונתו להעלות את קצב הזרמת התמריצים לשווקים על מנת להתמודד עם ההשלכות של התפשטות הקורונה. הבנק המרכזי העלה את הגבול העליון של תוכנית הרכישות ל-100 מיליארד דולר ניו זילנדי (65.77 מיליארד דולר) לעומת 60 מיליארד דולר ניו זילנדי.