לקראת הישורת האחרונה: מה יהיה הסיפור הגדול של הבחירות באמריקה?

ג'ו ביידן בוחר במועמדת היסטורית, הפלונטר הכלכלי בארה"ב מעמיק, ובפתח מסתמנת עונת בחירות חסרת תקדים • שמואל רוזנר מתארח בפודקאסט 'המדריך לטראמפיסט', כדי למפות את הסיפורים הגדולים של קמפיין 2020 - וצופה שעשוי לקחת הרבה זמן עד שנדע מי בכלל ניצח • האזינו

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ / צילום: Associated Press
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ / צילום: Associated Press

הסנאטורית קמאלה האריס היא הבחירה ההיסטורית של ג'ו ביידן למועמדת סגנית הנשיא, הפלונטר הכלכלי-פוליטי בוואשינגטון מעמיק, והוועידות המפלגתיות כבר בפתח.

השבוע בפודקאסט 'המדריך לטראמפיסט', אנחנו ממפים את מגמות העומק והנושאים הגדולים שיעצבו את הקמפיינים עד הבחירות. נסתייע בשירותיו של העיתונאי שמואל רוזנר, בעל טור המכסה את הפוליטיקה האמריקאית שנים רבות, ומכהן גם כעמית בכיר במכון למדיניות העם היהודי, וכעורך ספרי העיון בהוצאת כנרת זמורה דביר. על הפרק: על איזה מסרים הולכים המועמדים, למה הכסף לא משחק הפעם תפקיד מרכזי, מה אפשר ללמוד מהסקרים, ומדוע אין לישראל סיבה מיוחדת לחששות בתרחיש שבו ביידן חוזר לבית הלבן כנשיא.

בכל מקרה, מדגיש רוזנר, יכול לקחת הרבה זמן עד שיתבהר מי בכלל ניצח בבחירות. "הבחירות האלה אינן בחירות רגילות", אומר רוזנר. "ההצבעה תתחיל מוקדם מאוד, היא תימשך לאורך זמן רב, היא תהיה בדואר. יכול להיות פה מצב של בלגאן מטורף עם מעטפות, עם הספירה. בסבירות גבוהה מאוד בליל הבחירות אנחנו נמתין במתח לדעת מי הנשיא ולא נדע, משום שלא ייספרו מספיק קולות. ארצות הברית לא מורגלת להצבעות בסדרי דואר כאלה במעטפות בדואר".

ועוד בפרק: מאיה רודולף, כוכבת סאטרדיי נייט לייב, חוגגת עם האריס, ומאט דראדג' נזרק ממחנה טראמפ.

עקבו אחר הפודקאסט בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה-RSS