הרבה מיליארדים (על הנייר): מרוויחי ההייטק הגדולים של הקורונה

גיל שוויד, אבישי אברהמי, שי ויניגר ומיכה קאופמן הם רק חלק מהנהנים הגדולים מהמומנטום החיובי במניות הטכנולוגיה. בלי נציגות נשית ועם הרבה מיליארדים על הנייר, יש כאלה שגם מרוויחים מהקורונה פרויקט "גלובס"

גיל שויד, מריוס נכט, אבישי אברהמי  / צילום: שלומי יוסף, גלובס
גיל שויד, מריוס נכט, אבישי אברהמי / צילום: שלומי יוסף, גלובס

בתחילת 2020 החלו לחלחל לחיינו שמועות על נגיף מסתורי שהיכה בסין. שבועות ספורים מאוחר יותר, מגפת הקורונה התפשטה בכל רחבי העולם, וגרמה דברים שלא היינו מעלים בדעתנו רק לפני שנה, ובראשם הטלת סגרים על-ידי הממשלות השונות, במטרה לחסום את התפשטות המגפה. כתוצאה מכך, עסקים רבים נפגעו באופן משמעותי, בארץ ובעולם, ורבים איבדו את פרנסתם.

לשוקי ההון העולמיים הגיעה השפעת הווירוס בעיכוב מסוים, אך בפברואר החלו המדדים המובילים ליפול על רקע החששות הגוברים מפני הפגיעה הכלכלית. פגיעה כזו אכן הגיעה, כפי שמראים נתוני הצמיחה השלילית, אך בשוקי ההון - חגיגה: המדדים שינו כיוון החל מסוף חודש מרץ וטיפסו מאז בעשרות אחוזים.

בוול סטריט, מדד נאסד"ק בלט מעל כולם, והוא נסחר כיום ברמות שקרובות מאוד לשיא שנקבע רק לאחרונה. במקביל, חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם (אפל, מיקרוסופט, גוגל, אמזון, פייסבוק) שוות יחד טריליוני דולרים, ומהוות מעל 20% ממדד S&P 500.

המומנטום החיובי במניות הטכנולוגיה נתמך בעובדה שבימים של מגפה, ריחוק חברתי וסגרים, הצורך בחיבור אינטרנט מהיר ובטוח גובר, ומגמות של מעבר לאונליין - בין שבקרב עסקים ובין שאצל תלמידים, למשל - מתגברות.

חברות טכנולוגיה מספקות פתרונות לתקשורת, לאבטחה, לתשתיות, לאחסון וכדומה, שנדרשים למגמות כאלה. מתחילת השנה, מדד מניות הסמיקונדקטור עלה ב-18%, מדד מניות התוכנה עלה ב-29.5% ומדד מניות החומרה והאחסון טיפס ב-47.5%, כך לפי נתוני חברת ההשקעות Fidelity המבוססים על המדדים הסקטוריאליים של S&P.

גם לחברות הטכנולוגיה הישראליות שנסחרות בוול סטריט מדובר בתקופה טובה. מניות חלק מהחברות נסחרות ברמות שיא (או לכל הפחות רמות שיא של כ-20 שנה, מאז ימי בועת ההייטק).

ומן הסתם, כשמחירי המניות עולים, בעלי המניות נהנים מעלייה בשווי "על הנייר". כתוצאה מכך יש כיום בחלק מחברות הטכנולוגיה הישראליות יזמים, מנהלים או משקיעים, עם החזקה מכובדת, וחלקם כבר "שווים" מעל מיליארד שקל.

ברשימה המצורפת תמצאו עשרה מהם, שמחזיקים במניות של חברות מתחומי הטכנולוגיה השונים - אבטחת סייבר, אינטרנט ואפילו ביטוח דיגיטלי. מדובר רק בשווי ההחזקות הנוכחי של אותם בכירי הייטק בחברות שנבדקו, ולא במימושים שבוצעו בעבר או בהשקעות בחברות אחרות. הרשימה כוללת רק גברים (למרבה הצער הנוכחות הנשית הבכירה בהייטק הישראלי אינה בולטת), בני 40-67, רובם יזמים, שהקימו את החברות הללו מאפס והובילו אותן למסחר בוול סטריט ולשיאים הנוכחיים.

רשימת המיליארדרים הישראלים שמייצרת הגאות במניות הטכנולוגיה

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט

גיל: 52

שווי החזקה במניות צ'ק פוינט : 3.77 מיליארד דולר (12.85 מיליארד שקל)  

גיל שויד מנהל את חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט מאז הקמתה ב-1993. שויד הקים את החברה יחד עם שלמה קרמר ומריוס נכט; קרמר פרש בתחילת שנות ה-2000 ונכט מכר את רוב מניותיו בשנים האחרונות, ולאחרונה פרש מתפקידו כיו"ר החברה.

נכון להיום, צ'ק פוינט היא החברה הישראלית הגדולה ביותר, בשווי של 17.5 מיליארד דולר. שויד מנהל את החברה בצורה שנתפסת לפעמים כשמרנית, אך נראה שהשמרנות מוכיחה את עצמה: לצ'ק פוינט יש כיום בקופה כמעט 4 מיליארד דולר, והיא צולחת את משבר הקורונה היטב (וללא פיטורי עובדים), גם אם היא לא צומחת בקצב מסחרר.

שויד ויתר על קבלת שכר מצ'ק פוינט (למעט שכר מינימום שהחברה מחויבת לשלם לו לפי חוק), אך הוא מקבל הקצאות נדיבות של אופציות. כך הוא למעשה מבצר את מעמדו כבעל המניות הגדול בחברה, שבה הוא מחזיק כיום כ-20.8% מההון.

דווקא בשנים האחרונות פחתה ההקצאה השנתית של אופציות לשויד, ולאחרונה אישרה אסיפת בעלי המניות להקצות לו 500 אלף אופציות שיבשילו לאורך ארבע שנים, לעומת 1.3 מיליון אופציות בשנה שעברה. בחברה הסבירו שנכון יותר במצב הנוכחי לאפשר הקצאה הונית גבוהה יותר לשאר עובדי החברה.

עוד משהו: זכה ב-2018 בפרס ישראל להייטק.

מריוס נכט, עד לאחרונה כיהן כיו"ר צ'ק פוינט

מריוס נכט  / צילום: שלומי יוסף, גלובס
 מריוס נכט / צילום: שלומי יוסף, גלובס

גיל: 58

שווי החזקה במניות צ'ק פוינט: 658 מיליון דולר (2.24 מיליארד שקל) 

מריוס נכט פרש לאחרונה משני מיזמים שהקים, ושבהם היה דמות בולטת: הבנק הדיגיטלי וחברת צ'ק פוינט, וכיום הוא מתמקד בפרויקטים בתחומי הבריאות והביומד, תחום שאליו נכנס בשנים האחרונות והשקיע בחברות שונות בו.

נכט הקים את צ'ק פוינט לצד גיל שויד ושלמה קרמר, וכיהן בה בתפקידים בכירים שונים לאורך 27 שנים. בשנים האחרונות כיהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה, תפקיד שממנו פרש ממש בשבועות האחרונים, כשהחליט שלא לעמוד לבחירה מחודשת באסיפת בעלי המניות. "מריוס היה לאחד מהאבות המייסדים של תעשיית ההייטק הישראלית. אני בטוח שהוא ישיג את אותה רמת הצלחה גם ביוזמות החדשות שלו בתחום הבריאות", אמר שויד כשדווח על פרישתו הצפויה של נכט.

עוד לפני פרישתו, מכר נכט בשנים קודמות חלק ניכר מההחזקות שלו בצ'ק פוינט בתמורה כוללת של מעל מיליארד דולר. לפי הדיווח האחרון מחודש פברואר, הוא החזיק ב-3.7% ממניות צ'ק פוינט, ובהנחה שההחזקה לא השתנתה מאז (כמי שאינו נושא משרה הוא לא מחויב לדווח), שווי ההחזקה שלו הוא כ-658 מיליון דולר.

נכט הוא משקיע בולט, והוא הקים את קרן aMoon Partners המשקיעה בתחום הביומד, ובין חברות הפורטפוליו שלה נמצאות DayTwo, קרטיהיל ואיילה פארמה.

עוד משהו: הקים ב-2012 את תנועת "עורו" לחיזוק הסולידריות החברתית.

גילוי מלא:  מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה ב"גלובס". השניים מצויים במחלוקת אישית וכלכלית. 

אבישי אברהמי, מנכ"ל Wix

אבישי אברהמי / צילום: כפיר זיו
 אבישי אברהמי / צילום: כפיר זיו

גיל: 50

שווי החזקה במניות Wix  בדולרים: 525 מיליון (1.79 מיליארד שקל) 

אבישי אברהמי הוא אחד ממייסדי חברת האינטרנט Wix, לצד אחיו נדב אברהמי וגיורא (גיג) קפלן, והוא גם מנהל את החברה מאז הקמתה ב-2006. בעבר היה גם יו"ר החברה, אך מאז 2016 הוא כבר לא מחזיק בתפקיד זה, אך הוא מוגדר כיו"ר של כבוד (Honorary Chairman).

ב-2013 הוביל אברהמי את Wix להנפקה בנאסד"ק לפי שווי של כ-600 מיליון דולר, והיום הוא מנהל חברה ששווייה כבר עומד על כ-15 מיליארד דולר. ב-2011, אגב, Wix סירבה להצעה להימכר תמורת 400 מיליון דולר.

המעבר המואץ לאונליין והצורך הברור של עסקים קטנים ובינוניים להציג נוכחות באינטרנט משחקים לידי החברה, שפיתחה פלטפורמה שמסייעת ללקוחות להקים ולנהל אתרי אינטרנט בקלות. מספר הלקוחות צומח, בין היתר "בזכות" מגפת הקורונה, שהובילה לסגירה פיזית של עסקים, וכך גם ההכנסות, אם כי שורת הרווח עדיין שלילית ברוב הרבעונים.

עוד לפני Wix היה אברהמי יזם בתחום ההייטק. בריאיון למגזין G של "גלובס" אמר אברהמי, חודשים ספורים לאחר ההנפקה, כי "כבר כשהייתי בכיתה ג' הבנתי שכשאהיה גדול אני רוצה שתהיה לי חברת הייטק שיושבים בה אנשים וממציאים דברים".

עוד משהו: כיהן כשנה וחצי כדירקטור בחברת סודהסטרים, לפני מכירתה לפפסיקו.

יונתן קולבר, דירקטור בפייבר

יונתן קולבר \ צילום: יונתן בלום
 יונתן קולבר \ צילום: יונתן בלום

גיל: 58

שווי החזקה במנייות פייבר : 431 מיליון דולר (1.47 מיליארד שקל)

יונתן קולבר החל את הקריירה שלו במשק הישראלי כנציג של איש העסקים צ'ארלס ברונפמן, שהיה שותפו של אביו - סנטור לשעבר ואיש עסקים קנדי. הוא מילא מספר תפקידים בקבוצת ברונפמן, ובהם מנכ"ל קונצרן כור. הוא נחשב אז ל"ילד פלא" פיננסי, אך בימיו בחברות כור בשנת 2000, החברה סבלה מהפסדים כבדים בעיקר בשל הפסדי ענקית ההייטק ECI שעליה שם קולבר את יהבו. לאחר שעזב, אחרי מכירת כור לאי.די.בי, הוא "נעלם" מכותרות העיתונים הכלכליים. לימים הצטרף כשותף לקרן ההשקעות ויולה.

בחברת פייבר, שפיתחה זירת מסחר אינטרנטית לחיבור בין פרילנסרים ללקוחות, השקיע קולבר באופן פרטי, והיה אחד המשקיעים הראשונים בה, בשלב הסיד ב-2010. הוא הגיע לפייבר בעקבות האנג'ל גיא גמזו.

פייבר הונפקה לראשונה בבורסת ניו יורק בשנה שעברה, והשנה, לאחר זינוק משמעותי במנייתה, היא ביצעה הנפקה משנית. בשתיהן, קולבר (ומשקיעים אחרים) העדיף שלא למכור את המניות שלו - ונראה שהוא מאמין שיש לחברה עוד הרבה לאן לצמוח. קולבר הוא בעל המניות הגדול בפייבר, עם 12.7% מההון, יותר מהקרנות בסמר ואקסל לונדון, הגופים המוסדיים שהם בעלי עניין וצמד המייסדים, מיכה קאופמן ושי וינינגר.

עוד משהו: קולבר הוא חלק מקבוצה שרכשה את מתחם הדולפינריום על שפת הים של תל אביב לצורך החלפת קרקעות וקבלת מגרש אחר סמוך, לבניית מגורים ומלונאות.

שי וינינגר (מימין), נשיא ומנהל תפעול, למונייד

שי וינינגר ודניאל שרייבר, מייסדי למונייד / צילום: בן קלמר
 שי וינינגר ודניאל שרייבר, מייסדי למונייד / צילום: בן קלמר

גיל: 46

שווי החזקה במניות למונייד  ופייבר: 415 מיליון דולר (1.4 מיליארד שקל)

שי וינינגר הוא היחיד ברשימה זו שמופיע בה בזכות החזקות בשתי חברות שונות, שבשתיהן הוא מייסד-משותף. לאחר שייסד בשנת 2010 את חברת פייבר יחד עם מיכה קאופמן, וכיהן בה כמנהל הטכנולוגיה הראשי, הוא עזב את החברה כעבור מספר שנים, לפני ההנפקה שלה בניו יורק, וב-2015 הקים יחד עם דניאל שרייבר את חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד.

למרות שעזב את פייבר, נותר וינינגר בעל מניות בחברה, ולא מכר את מניותיו בשתי ההנפקות שביצעה (הראשונית ב-2019 והמשנית ב-2020). נכון להיום הוא מחזיק ב-5.2% מהון המניות של פייבר. בחברת למונייד, שהונפקה לפני כחודש וחצי - גם היא בבורסת ניו יורק - וינינגר מחזיק בכ-6.9% מהון המניות.

שתי המניות נהנות ממומנטום חיובי, על רקע המעבר לדיגיטל, שמואץ בשל השפעות מגפת הקורונה. למונייד, שהונפקה במחיר של 29 דולר למניה, זינקה כעבור כשבועיים ליותר מ-85 דולר, ואף שנחלשה מאז, היא עדיין נסחרת ברמות גבוהות ביחס למחיר ההנפקה.

עוד משהו: לאחר הנפקת פייבר, בעקבות פוסט של אחד המשקיעים הראשונים בחברה שבו וינינגר לא הוזכר, צייץ וינינגר בתגובה שמייסדים צריכים להיות ערים לעובדה שמשקיעים ומנכ"לים עשויים לנסות לשכתב את ההיסטוריה.

ניר צוק, מנהל טכנולוגי ראשי ודירקטור, פאלו אלטו נטוורקס

ניר צוק, מנכ"ל פאלו אלטו  / צילום: תמר מצפי
 ניר צוק, מנכ"ל פאלו אלטו / צילום: תמר מצפי

גיל: 49

שווי החזקה במניות פאלו אלטו : 267 מיליון דולר (910 מיליון שקל)

ניר צוק הוא אחד ממייסדי חברת אבטחת הסייבר פאלו אלטו נטוורקס, שאותה הקים ב-2005. לפני כן כיהן צוק בתפקידים בכירים בחברות טכנולוגיה אחרות, ובהן Juniper ונטסקרין שנרכשה על-ידי ג'וניפר. למרות זאת, זוכרים לו בעיקר את העובדה שהיה חלק מחברת צ'ק פוינט בשנותיה הראשונות - בין השנים 1994 ל-1999.

צ'ק פוינט היא מתחרה עיקרית של פאלו אלטו, ולאורך השנים לא היסס צוק לעקוץ את צ'ק פוינט בהזדמנויות רבות, ולהראות שהתחרות בין החברות היא לא רק תחרות עסקית על הובלת שוק הסייבר, אלא גם אישית. לפני מספר שנים נתלה שלט חוצות עצום בנתיבי איילון, לא רחוק ממשרדי צ'ק פוינט, ועליו נכתב: "זה עתה עברתם את צ'ק פוינט. גם אנחנו".

בריאיון ל"גלובס" לפני חצי שנה, אמר צוק: "את רוב העובדים שלה (של צ'ק פוינט) לא הייתי מעסיק. יש חברות מדהימות בישראל בתחום הסייבר, וזו לא אחת מהן".

פאלו אלטו אינה נחשבת חברה ישראלית. היא עקפה את צ'ק פוינט בשווי השוק לפני מספר שנים, אך בשיא משבר הקורונה בשווקים, כששתי המניות ירדו - אך זו של צ'ק פוינט ירדה באופן מתון יותר - נסחרו שתי החברות ברמות שווי דומות. כשחזרה המגמה החיובית לשוקי ההון, רשמה מניית פאלו אלטו זינוקים חדים יותר, וכיום היא שוב נסחרת בשווי גבוה בהרבה משל צ'ק פוינט.

עוד משהו: מתגורר בקליפורניה מעל 20 שנה.

מיכה קאופמן, יו"ר ומנכ"ל פייבר

מיכה קאופמן / צילום: שלומי יוסף, גלובס
 מיכה קאופמן / צילום: שלומי יוסף, גלובס

גיל: 49

שווי החזקה במניות פייבר: 243 מיליון דולר (829 מיליון שקל)

לפני שהקים את פייבר בשנת 2010, מיכה קאופמן הקים סטארט-אפ אחר, שאותו הוא נאלץ לסגור. הגורל של פייבר שונה לחלוטין: החברה הונפקה לראשונה בבורסת ניו יורק ב-2019. לאחר שמנייתה זינקה ביום המסחר הראשון, היא נחלשה והתקשתה לשחזר את השיא. ואז הגיעה הקורונה. פייבר, שפיתחה פלטפורמה לחיבור בין פרילנסרים ללקוחות, מאפשרת עסקאות ללא מפגש פיזי בין הלקוח לנותן השירות, עניין קלאסי לתקופה של בידוד וריחוק חברתי. המניה החלה לזנק, וגם התוצאות לא איחרו לבוא, כשפייבר הפתיעה עם מעבר לרווח מוקדם משמעותית מהצפוי, בדוחות הרבעון השני שפורסמו לאחרונה.

קאופמן הקים את פייבר עם שי וינינגר, שפרש מהחברה. קאופמן מכהן כמנכ"ל וכדירקטור בפייבר מאז הקמתה, והוביל אותה להנפקה הראשונית בשנה שעברה. בריאיון ל"גלובס" לפני שנה, סיפר על תחילת הדרך: "התחלנו כזירת מסחר לשירותים דיגיטליים בעלות של חמישה דולר בלבד. זה היה מיקרו תשלומים, לא דבר מקובל בעולם. המטרה מלכתחילה הייתה לשבש את השוק ולמשוך הרבה תשומת לב". עוד סיפר: "כשהודענו לעובדים שאנחנו עומדים להנפיק, הבניין רעד. היה פרץ רגשות ושמחה שהפתיע אותי בעוצמה שלו. יש באירוע הזה סוג של הצהרה - 'הגענו'".

עוד משהו: עבד בעבר כעורך דין.

דניאל שרייבר (משמאל) יו"ר ומנכ"ל למונייד

שי וינינגר (מימין) ודניאל שרייבר, מייסדי למונייד / צילום: שלומי יוסף, גלובס
 שי וינינגר (מימין) ודניאל שרייבר, מייסדי למונייד / צילום: שלומי יוסף, גלובס

גיל: 49

שווי החזקה במניות למונייד: 215 מיליון דולר (731 מיליון שקל)

דניאל שרייבר, שהקים בשנת 2015 את חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד יחד עם שי וינינגר, מכהן מאז הקמת החברה כיו"ר ומנכ"ל. חודש וחצי אחרי ההנפקה הראשונית של למונייד בבורסת ניו יורק, החברה בניהולו שווה היום כמו שלוש חברות הביטוח הישראליות הגדולות - הראל, הפניקס ומנורה מבטחים - יחד. זאת אף שהחברה עדיין אינה רווחית, אך היא צומחת בקצב מהיר ומכניסה אלמנט שונה ומשבש לשוק הביטוח, שהוא הדיגיטל. החברה מתבססת על ביג דאטה ובינה מלאכותית ועל ממשק דיגיטלי עם הלקוחות.

לפני הקמת למונייד, כיהן שרייבר בתפקידים בכירים בחברות טכנולוגיה שונות. בין היתר כיהן כנשיא ודירקטור בחברת פאוארמט שפיתחה טכנולוגיה אלחוטית לטעינה, וקודם לכן כסגן נשיא בכיר בחברות M-Systems (של דב מורן) וסנדיסק שרכשה אותה.

יש לו ברזומה עוד סטארט-אפ שהקים וניהל, Alchemedia מתחום אבטחת הסייבר, שנרכש בשנת 2002 תמורת סכום לא גבוה של מיליוני דולרים בודדים. לפני הקמת הסטארט-אפ עבד שרייבר כעורך דין במשרד הרצוג פוקס נאמן.

כיום מחזיק שרייבר בכ-6.3% מהון המניות של למונייד, שהשווי הנוכחי שלהן הוא 215 מיליון דולר.

עוד משהו: בעבר תבעה למונייד סטארט-אפ גרמני על הפרת קניין רוחני. פגישה אישית של שרייבר עם היזם הגרמני הובילה לפוסט התנצלות של הגרמני וביטול התביעה.

שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס

גיל: 67

שווי החזקה במניות אודיוקודס : 164 מיליון דולר (560 מיליון שקל)

אודיוקודס של שבתאי אדלרסברג היא מהחברות הישראליות הוותיקות יותר בוול סטריט. אדלרסברג הקים את החברה עם ליאון ביאליק ב-1993, וב-1999 הנפיק אותה בנאסד"ק. בתקופת בועת ההייטק נסקה מנייתה כמו כל הסקטור, אך מאז התפוצצות הבועה התקשתה לשחזר את השיא. מתחילת 2020 המניה עלתה בכ-37% לשיא של כ-20 שנה.

אודיוקודס מספקת פתרונות תקשורת לארגונים, והפתרונות שלה עונים על צורך בסיסי בעידן הקורונה - היכולת לעבוד מרחוק. יש לחברה גם שיתוף פעולה עם מיקרוסופט בפתרון Teams והיא נהנתה מהזינוק בשימוש בו בזמן הקורונה. "אילו משבר כזה היה קורה אפילו לפני חמש שנים, היה הרבה יותר בעייתי, כי כל תחום התקשורת היה פחות חזק", אמר אדלרסברג בריאיון ל"גלובס" בחודש מרץ. תוצאות המחצית הראשונה הצביעו על צמיחה בהכנסות ועלייה ברווחיות.

החברה ניצלה את הגאות במניה לגיוס הון וחיזוק המאזן, ואולי תשתמש בכסף שגויס לרכישות שיסייעו לה להמשיך בצמיחה בעתיד. לאורך השנים שאדלרסברג מנהל את החברה, התקבלו גם הצעות להירכש, אך לכולן הוא סירב.

עוד משהו: בריאיון לפני שנה נשאל אדלרסברג עד מתי ימשיך לנהל את החברה, והשיב: סיסמת ה-NBA היא I love this game, וזה גם מה שאני אומר. זה סוג של התמכרות. אני מאוד מאוד אוהב את העשייה, התחרות, ההתקדמות. כל זמן שמלמעלה יתנו לי, אני אמשיך".

ניר זוהר, נשיא ומנהל תפעול, Wix

גיל: 42

שווי החזקה במניות וויקס: 158 מיליון דולר (538 מיליון שקל)

ניר זוהר הוא אומנם לא אחד ממייסדי חברת האינטרנט Wix, אך הוא אחד מוותיקי החברה, שאליה הצטרף עוד בשנת 2007, חודשים ספורים לאחר שהוקמה. זוהר מכהן כיום בתפקידי נשיא ומנהל תפעול של החברה - נשיא מאז 2013 ומנהל תפעול עוד לפני כן, מ-2008.

בעבר סיפר זוהר בריאיון ל"גלובס", שלאחר שירות בקבע בחיל הים, עבד במחנות קיץ של הסוכנות היהודית ותכנן לעבוד בתחום החינוך. "ואז מייסדי Wix אבישי ונדב אברהמי, שהכרתי אותם מילדות, גייסו אותי לעבוד בחצי משרה לכמה שבועות בקיץ. אני עדיין מחכה לראות מתי הכמה שבועות האלה ייגמרו".

על תפיסת הניהול שלו סיפר לאחרונה בריאיון למגזין G: "אם אני מקבל אחריות על משהו חדש, לפני שאני נותן משימות לאחרים אני קודם מנסה להבין את זה לעומק בעצמי".

זוהר מחזיק כיום ב-1.1% ממניות Wix, בשווי נוכחי של 158 מיליון דולר. כאמור, משבר הקורונה היטיב עם החברה, והיא נהנית מצמיחה במספר המשתמשים ובהכנסות. עיקר הלקוחות של Wix הם עסקים קטנים ובינוניים, וזוהר סיפר על כך בתקופת הסגר, ואמר: "הם אלה שחוטפים כרגע הכי חזק, וזה עצוב ממש, אבל אנשים לא מוותרים בקלות וזה יפה לראות".

עוד משהו: מכהן כדירקטור בפייבר, ויש לו גם החזקה במניות בה, כך שהוא נהנה גם מהעלייה במניית פייבר

* שווי ההחזקות המצוין בפרויקט הוא שווי נוכחי "על הנייר", וללא מימושים בעבר.