הגבלות חדשות: עד 10 אנשים במסעדות קטנות

המגבלות החדשות מתירות התקהלויות של עד כ-30 אנשים במקומות פתוחים, ובמקומות סגורים הגדולים מ-80 מ"ר מגדילה את המגבלה מ-10 ל-20 בני אדם • התקהלות במקומות קטנים שגודלם עד 80 מ"ר עדיין תוגבל ל-10 אנשים בלבד

מסעדה בתל אביב. חלק ניכר ממקומות הישיבה בחוץ / צילום: Amir Cohen, רויטרס
מסעדה בתל אביב. חלק ניכר ממקומות הישיבה בחוץ / צילום: Amir Cohen, רויטרס

ועדת השרים לענייני קורונה אישרה שינויים במגבלות לבלימת התפשטות הנגיף, ובין השאר את הגדלת ההתקהלויות במקומות פתוחים מ-20 ל-30 בני אדם, ובמקומות סגורים הגדולים מ-80 מ"ר מ-10 ל-20 בני אדם.

חשוב לציין, התקהלות במקומות קטנים שגודלם עד 80 מ"ר עדיין תוגבל ל-10 אנשים בלבד. ההגבלות יחולו על מסעדות, בתי כנסת וכן אירועי תרבות (למעט כאלה שאושרו עם מספר משתתפים גבוה יותר בתנאים שקבע המנהל). בקבינט אומרים כי מטרת השינוי בהגבלות היא לייצר אחידות בכללים עבור מקומות שונים, ולהגביר את הבהירות ביחס להנחיות החלות על הציבור.

התפוסה במקום ציבורי או עסקי שאינו בית תפילה או בית אוכל יכולה להיות גם לפי אדם לכל 7 מ"ר (הגבוה מביניהם). התוספת הזו נעשתה לפי דרישת המסעדנים, שלפי עמדתם, המסעדות יודעות לקיים את ההפרדה הנחוצה, והשינוי מותאם גם לגדלים שונים של מסעדות.

כן אישר קבינט הקורונה שהגדרת "אנשים הגרים יחד" תורחב גם למלווה של אדם בעל מוגבלות. עוד אושר כי בשירות משלוחים, לבקשת אדם בעל מוגבלות תתאפשר הכנסת המשלוח לתוך הבית.

התקנות יכנסו לתוקף ביום ראשון, אך יובאו לדיון בועדת החוקה של הכנסת שתוכל לבטלן.