טראמפ מתרכך כלפי טיקטוק: נתן לבייטדאנס 90 יום למכור את הפעילות בארה"ב

צו נשיאותי חדש של טראמפ נותן לבייטדאנס, החברה הסינית המחזיקה בטיקטוק, 90 יום למכור או להעביר את פעילותה בארה"ב • "יש ראיות שמובילות אותי לחשוב כי בייטדאנס עשויה לבצע פעולות שיסכנו את הביטחון הלאומי של ארה"ב", כך לפי טראמפ בצו

דונלד טראמפ / צילום: Patrick Semansky, AP
דונלד טראמפ / צילום: Patrick Semansky, AP

צו נשיאותי שהוציא נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמש (ו') מצווה על החברה הסינית בייטדאנס למכור או להעביר את החזקתה בחברת טיקטוק שבבעלותה בארה"ב בתוך 90 יום.

"יש ראיות שמובילות אותי לחשוב כי בייטדאנס עשויה לבצע פעולות שיסכנו את הביטחון הלאומי של ארה"ב", כך כתב הנשיא בצו.

הצו הנשיאותי הוא חדשות טובות עבור רשת הסרטונים טיקטוק ועתידה בארה"ב, לפחות בשינוי ביחס של טראמפ לחברה מאז השבוע שעבר. הצו הנשיאותי הקודם שהוציא דונלד טראמפ איפשר לגרום לחנויות אפליקציות שמבוססות בארה"ב להפסיק להפיץ את אפליקציית טיקטוק, אם בייטדאנס לא הייתה מגיע להסכם להעברת הפעילות של טיקטוק בתוך 45 יום.

הצו החדש קונה לבייטדאנס זמן משמעותי כדי למצוא עסקה פוטנציאלית עבור טיקטוק בארה"ב.

תחת הצו הנשיאותי האחרון, מצופה מבייטדאנס להשמיד את כל העותקים של הדאטה מטיקטוק שקשור לארה"ב ולאחר מכן להודיע לוועדת השקעות החוץ בארה"ב (CIFUS) כי עשתה זאת.

בתגובה לצו הנשיאותי החדש של טראמפ, דובר בייטדאנס הודיע "כפי שציינו בעבר, טיקטוק היא אפליקציה אהובה ע"י מאות מיליוני אמריקאים כי היא בית לבידור, ביטוי עצמי וחיבור. אנחנו מחוייבים להמשיך להביא אושר למשפחות וקריירות משמעותיות לאלו שיוצרים בפלטפורמה שלנו בשנים הרבות הבאות".

לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל" בחמישי האחרון, טיקטוק ככל הנראה אספה את כתובות ה-MAC של משתמשיה, שהן כתובות מזהות המוצמדות לטלפונים ניידים ועוד מכשירים שמחוברים לאינטרנט. ניתן להשתמש בכתובת MAC על מנת לאתר מיקום פיזי של אדם שמשתמש במכשיר מחובר, גם אם כל אמצעי המעקב האחרים הוסרו ממכשירו. הדיווח הוביל סנאטורים לבקש מוועדת הסחר הפדרלית (FTC) לחקור את דרכי איסוף הדאטה של טיקטוק.

מיקרוסופט אישרה כי היא ניהלה מו"מ עם בייטדאנס בנוגע לרכישת עסקיה בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. ענקית הטק היא ככל הנראה המתמודדת המובילה לרכישת טיקטוק ושווי העסקה המשוערת נאמד ע"י אנליסטים בסכומים שבין 10 מיליארד ל-30 מיליארד דולר.