חברת אאורה נבחרה לבנות 530 יח"ד בדרום תל אביב

החברה נבחרה לבצע פרויקט התחדשות עירונית גדול ברחוב שז"ר בשכונת נווה עופר בתל אביב

שכונת נווה עופר / צילום: איל יצהר
שכונת נווה עופר / צילום: איל יצהר

חברת אאורה השקעות, שבשליטת יעקב אטרקצ'י, דיווחה היום לבורסה בת"א כי נבחרה על-ידי נציגות דיירים לבצע פרויקט התחדשות עירונית גדול ברחוב שז"ר 53-73 בשכונת נווה עופר בתל אביב. מדובר בפרויקט תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש), שבמסגרתו אאורה תקדם תב"ע לבניית 530 יחידות דיור חדשות, במקום 174 יח"ד שקיימות כיום.

החברה נבחרה על-ידי נציגי הדיירים במתחם - עו"ד אמיר שטיינהרץ ועו"ד אלעד זוסמנוביץ, והיא תפעל מול הרשות המקומית לאישור התב"ע, שבמסגרתה ייבנו תוספות שטח לבעלי הדירות, מרפסות שמש וחניות.

שכונת נווה עופר, שנקראה במקור תל כביר ושינתה את שמה בתחילת שנות ה-80 לנווה עופר על שמו של אברהם עופר ז"ל שכיהן כשר השיכון בשנים 1974-1977, כוללת כיום 3,000 יחידות דיור בבינוי מיושן שחלקו עבר פרויקט שיקום שכונות בשנות ה-70. כיום מתגוררים בה 7,800 תושבים. בשכונה מתגוררת בין היתר אוכלוסיית עולים מרוסיה שעלו לישראל בתחילת שנות ה-90, ואוכלוסייה מסורתית הכוללת בעיקר קהילה של עולים מבוכרה ומגיאורגיה.

הבנייה בשכונה טיפוסית למיזמי משרד השיכון בשנות ה-60 וה70 והיא מיושנת ומוזנחת. מצד שני, המיקום של השכונה בסמוך לעורקי תחבורה ראשיים, בין יפו, צומת וולפסון ומרכז ת"א הוא מעולה. כמו כן, יש בשכונה כמות גדולה של שטחי ציבור ירוקים וגם את את ביה"ס להייטק ואומנויות (לשעבר שבח מופת), הנחשב מהטובים בארץ.

צפי ל-23 אלף תושבים במימוש מלא של הפרויקטים

על פי מסמך מדיניות התכנון לשכונה, שאושר בחודש דצמבר 2017, הרי ש-1,100 דירות קיימות בשכונה צפויות להיות מאושרות לתכנון של פינוי-בינוי, עוד כ-1,100 לעיבוי ותמ"א. 800 דירות בבניינים בני שמונה קומות, שנבנו בשנות ה-90, ואין להם היתכנות לא לפינוי-בינוי ולא לתמ"א 38, הומלצו למתווה של שיפוץ בלבד.

על פי מסמך המדיניות, סך הקיבולת לשכונה לאחר יישום פרויקטים של התחדשות עירונית עומד על 8,900 דירות חדשות, 1,600 מתוכן במתחם נס לגויים, המוגדר תכנונית כחטיבה אחת יחד עם שכונת נווה עופר. בסך הכל צפויה השכונה להגיע ל-23 אלף תושבים במימוש מלא של פרויקטים להתחדשות עירונית.

לדברי יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה השקעות, "זכינו לאמון הדיירים, בהם אנו רואים שותפים אמיתיים להצלחה, ואנו ממשיכים להקים פרויקטים עם התמקדות באזורי הביקוש החזקים במרכז הארץ. על אף תקופת הקורונה אנו מקדמים עסקאות משמעותיות המבטיחות מלאי קרקעות אדיר עבור עתיד החברה. להתחדשות עירונית, שאין לה תחליף במרכז הארץ, פרופיל בטוח יותר מייזום רגיל ולפרויקטים מסוג זה רווחיות גבוהה יותר. הניסיון הרב והמומחיות שלנו בהקמת שכונות שלמות יאפשרו לנו לייצר ערך רב עבור בעלי המניות שלנו גם בפרויקט שז"ר".