מישל אובמה תוקפת את טראמפ: "הוא הנשיא הלא נכון לאומה שלנו"

אשתו של נשיא ארה"ב לשעבר אמרה את הדברים במהלך נאומה בוועידה הדמוקרטית • עוד הוסיפה: "זה ברור שהעסק גדול עליו. הוא לא מסוגל להתמודד עם ההווה" • הסנטור ברני סנדרס קרא לכל תומכיו להתאחד מאחורי ג׳ו ביידן

מישל אובמה נואמת בוועידה הדמוקרטית  / צילום: צילום מסך
מישל אובמה נואמת בוועידה הדמוקרטית / צילום: צילום מסך

הלילה הראשון של הוועידה הדמוקרטית נפתח והסתיים בצפייה דרך מסכים. כינוס הוועידה המקורי במילוואקי, מישיגן היה סמלי. בעוד השחקנית אווה לונגוריה הנחתה את המופע הדיגיטלי מן העיר מילוואקי, כמעט כל הדוברים והמשתתפים הופיעו באמצעות מסכים ממגוון מקומות בארה"ב.

את תשומת הלב העיקרית תפס נאומה של הגברת הראשונה לשעבר, מישל אובמה, שהיתה הנואמת האחרונה. מישל אובמה תקפה את הנשיא טראמפ, תוך שהיא פונה אליו ישירות.

"אהיה כנה וברורה ככל שניתן: דונלד טראמפ הוא הנשיא הלא נכון לאומה שלנו. זה ברור שהעסק גדול עליו. הוא לא מסוגל להתמודד עם ההווה. הוא לא מצליח להיות מי שאנחנו זקוקים לו כעת. זה מה שיש", היא אמרה.

גם המועמד הבולט האחר של המפלגה הדמוקרטית, הסנטור ברני סנדרס דיבר באמצעות מסר וידאו וקרא לכל תומכיו להתאחד מאחורי ג׳ו ביידן, על אף ההבדלים בגישות. הנאום של סנדרס הוא חשוב עבור הדמוקרטים, שכן מרביתם זוכרים את הקרע בין סנדרס לקלינטון ב-2016, קרע אשר בין השאר הוביל להפסד הדמוקרטי.

סנדרס אמר: "אני רוצה לדבר לכל האנשים שתמכו בי בקמפיין. סיימנו את הקמפיין לפני חודשים, אך התנועה שלנו ממשיכה. הרעיונות שלנו שהיו בעבר רדיקלים, הפכו למיינסטרים, אך אם טראמפ ייבחר, כל ההתקדמות שלנו תהיה בסכנה. הבחירות האלה הן על שימור הדמוקרטיה".

בסיום דבריו של סנדרס, הוצג מסך מפוצל עם תומכים המוחאים כפיים, כל אחד בצילום מביתו. קשה היה להבין אם הצילומים הם בשידור חי, או שהוכנו מראש.

חלק נוסף שהתקיים במהלך בשעתיים של שידורים, הציג מנהיגים רפובליקנים וחברי המפלגה הרפובליקנית אשר חצו את הקווים בשל אישיותו של הנשיא טראמפ. בין השאר נאם מושל אוהיו לשעבר, ג׳ון קייסיק, שהתמודד מול טראמפ בשנת 2016, והוא קרא להצביע לביידן, על אף היותו חבר המפלגה הרפובליקנית. אוהיו היא מדינת מפתח מתנדנדת ולמהלך של קייסיק עשויה להיות משמעות מקומית. בנוסף, הופיעו מושלת ניו ג׳רזי לשעבר, קריסטין ויטמן וגם מנכ"לית HP ונשיאת eBay לשעבר, מג ויטמן, שתיהן דמויות רפובליקניות מתונות, שקראו לתמוך בביידן.

הטון הכללי של הערב הראשון של הוועידה הדמוקרטית היה עצוב, עם קטעי וידאו שהציגו אמריקאים שמתו במהלך מגפת הקורונה, כולל בתו של אחד מהם שהאשימה את הנשיא טראמפ במות אביה.

גם מרבית הנאומים נישאו בנימה כבדה ורצינית, ללא מופעי הזיקוקים והבלונים המאפיינים ועידות פוליטיות בארה"ב.