מנכ"ל מקדונלד'ס שקיים יחסים עם עובדות טוען: "המידע היה בידי החברה"

מקדונלד'ס דורשת מאיסטרברוק להחזיר את חבילת הפרישה, בהיקף של 42 מיליון דולר • מקדונלד'ס הודיעה בשבוע שעבר כי גילתה מידע נוסף • איסטרברוק: "מקדונלד'ס ניהלה את המו"מ על הסכם הפרישה בהתבסס על אותו המידע שיש לה כיום"

סטיב איסטרברוק, מנכ"ל מקדונלד'ס המפוטר / צילום: Brendan McDermid, רויטרס
סטיב איסטרברוק, מנכ"ל מקדונלד'ס המפוטר / צילום: Brendan McDermid, רויטרס

מנכ"ל מקדונלד'ס לשעבר, סטיב איסטרברוק, שיגר לבית משפט תצהיר לפיו החברה ידעה על יחסיו עם עובדות בחברה, בזמן שניהלה עמו משא ומתן על חבילת הפרישה שלו.

בתגובה ראשונה לתביעה שהגישה מקדונלד'ס להשבת דמי הפרישה ששילמה לאיסטרברוק, פרקליטו מסר שהחברה הודתה שחשבון המייל שלו אוחסן בשרתי החברה כשהיא בדקה לראשונה את התנהלותו באוקטובר שעבר. מקדונלד'ס הודיעה בשבוע שעבר שחוקרים שלה גילו מיילים עם קבצים מצורפים שנשלחו בין סוף 2018 ותחילת 2019, שכללו עשרות תמונות עירום ותוכן מיני של איסטרברוק עם עובדות בחברה ונשים אחרות.

"מקדונלד'ס ניהלה את המו"מ על הסכם הפרישה בהתבסס על אותו המידע שיש לה כיום", כתב עורך הדין בתצהיר. "מקדונלד'ס מודה שהמידע ה'חדש' שהיא מסתמכת עליו כעת, כלל אינו חדש".

הצעד החריג של מקדונלד'ס

מקדונלד'ס נקטה בצעד החריג של ערעור על חבילת הפרישה של איסטרברוק בבית משפט, וחשפה בכך את עצמה ואת מועצת המנהלים שלה למאבק פומבי נדיר על חבילת פיצויים שמקבל מנהל לשעבר.

לפי מקור יודע דבר, מקדונלד'ס תגיב על טענת איסטרברוק בבית המשפט. דובר של החברה מסר ש"מקדונלד'ס עומדת מאחורי תלונתה, גם בהיבט העובדתי וגם בבחירת בית המשפט שאליו הוגשה התלונה" (בדלאוור ולא אילינוי).

החברה פיטרה את איסטרברוק ללא נימוקים בחודש נובמבר, אחרי שהוא הודה בקיום יחסים בהסכמה עם עובדת. ענקית המזון המהיר מסרה בתביעתה בשבוע שעבר שהיא הגיעה מאז הפיטורים למסקנה שאיסטרברוק שיקר לחוקרים ולמועצת המנהלים, כדי להסתיר את יחסיו עם עובדות ולקבל חבילת פרישה של עשרות מיליוני דולרים.

תרבות של מסיבות בהנהלה הבכירה

בכהונת איסטרברוק פרחה תרבות של מסיבות בהנהלה הבכירה של החברה, לדברי עובדים לשעבר ומקורות אחרים. לדבריהם, המנכ"ל לשעבר התרועע לעיתים תכופות עם עובדים בברים בשיקגו ובאירועי ספורט, ופלירטט עם כמה מהעובדות. השמועות על התנהלותו של איסטרברוק הגיעו לבכירים אחרים בחברה והובילו לחקירתו הראשונה, לפי מקור אחד.

המנכ"ל הנוכחי, כריס קמפצינסקי, התחייב לשפר את סביבת העבודה בחברה לאחר שהחליף את איסטרברוק בנובמבר. בחודש שעבר הוא הציג תוכניות לחידוש הערכים של החברה, ומינה מנהלת כוח אדם עולמי חדשה, היידי קאפוצי. קאפוצי מסרה שהיא פועלת לליטוש האסטרטגיה של החברה לתמיכה בעובדים.

אתמול הודיעה מקדונלד'ס על שינויים אישיים נוספים: סגנית הנשיא הבכירה האחראית על כוח האדם בארה"ב, מלאני סטיינבך, עזבה. היא קודמה לתפקידה בחודש שעבר, אחרי שמנהל כוח האדם הקודם בארה"ב פרש מהחברה ביוני.

"מכמה סיבות, ולרוע המזל אני לא יכולה לפרט, החלטנו שפרישתה של סטיינבך תשרת את האינטרסים של החברה", אמרה קאפוצי במפגש אונליין עם כמה עובדים, שהקלטה שלו הגיעה לידי הוול סטריט ג'ורנל. קאפוצי אמרה שהחברה החלה לחפש תחליף לסטיינבך.

דניאל הר, פרקליטו של איסטרברוק בדלאוור, אמר בתצהיר לבית המשפט שלמקדונלד'ס אין את היכולת המשפטית לטעון שהמנכ"ל לשעבר הפר את הסכם הפרישה שלו עם החברה, מפני שהיא הודתה שהיה ברשותה חומר מהותי שיכול היה לשנות את הדיונים הללו.

הר הוסיף שאיסטרברוק התחייב בהסכם הפרישה לא לתבוע את מקדונלד'ס או להשמיע הערות מזלזלות בה, ולכן הוא אינו יכול להגיב בפומבי על תביעת החברה להחזרת דמי הפרישה שקיבל. לפי חברת ניתוחי השכר Equilar, השכר ומענקי המניות שהוא קיבל נאמדים כעת ב-57.3 מיליון דולר. מניית מקדונלד'ס עלתה ב-7% מאז פיטוריו בנובמבר.