משרד התרבות והספורט: אולמות התרבות ייפתחו ב-1 בספטמבר

משרד התרבות והספורט הודיע כי הגיע לסיכום עם משרד הבריאות על פתיחה של אולמות התרבות ב-1 בספטמבר • נראה כי בשלב זה האולמות יפעלו במתכונת מצומצמת, במסגרת יישום מודל הרמזור לפיו משבר הקורונה ינוהל באופן מקומי

חילי טרופר/ צילום: עינת לברון
חילי טרופר/ צילום: עינת לברון

משרד התרבות והספורט מודיע כי לאור הסיכומים מול משרד הבריאות, אולמות התרבות ייפתחו ב-1 בספטמבר, כחלק ממתווה הרמזור המגובש על ידי פרופ' רוני גמזו. בכך, יוכלו למעשה לחזור לפעולה תיאטראות ואולמות תרבות, ולא לפעול בשטח הפתוח בלבד כפי שאושר בתחילת אוגוסט.

בוועדת הקורונה בכנסת, אמר היום פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות כי "נעבור לשיטה אחרת של ניהול האירוע: נפריד בין התקהלות בחלל סגור לבין התקהלות בשטח פתוח, נפריד בסוג הפעילות, והתחשבות לפי גודל החלל הסגור (תפוסה או מרחק 2 מטר). מתווה זה יחל לפעול ב-1 בספטמבר ויכלול מופעי תרבות".

בשלב זה, משרדי הבריאות והתרבות, ממשיכים בשיחות על פרטי המתווה האחרונים, שיאפשרו את פתיחת האולמות, לרבות מספר המשתתפים ואחוזי התפוסה. פרטים נוספים על ההסכמות שיתגבשו ימסרו בהמשך.

יחד עם זאת, כבר עכשיו ניתן להגיד כי האולמות יפעלו במתכונת מצומצמת, ובכפוף למודל הרמזור שיחל לפעול ב-1 בספטמבר. במסגרת יישום מודל הרמזור, משבר הקורונה ינוהל באופן מקומי - כך שברשויות "אדומות" תוגבל משמעותית הפעילות המותרת, ואילו רשויות "ירוקות" יוכלו להפעיל אולמות ועסקים בקיבולת גדולה יותר של אנשים. נכון לשעה זו, טרם סוכם מהם כמויות האנשים שיוכלו להתארח בשטח נתון, אך הפרמטרים יקבעו בהתאם לרמת התחלואה בעיר.