פימי נכנסת לראשונה לתחום התשתיות: במו"מ להשתלט על חברת אליקים בן-ארי תמורת כ-150 מיליון שקל

אליקים בן-ארי, העוסקת בביצוע פרויקטים הנדסיים, ייצור חומרי חציבה, הובלה כבדה ואיכות הסביבה, היא חברה עם מחזור מכירות של מאות מיליוני שקלים • בפימי מזהים כי תחום התשתיות בישראל צפוי ליהנות מצמיחה מוגברת בשנים הבאות עקב משבר הקורונה

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום

קרן הפרייבט אקוויטי פימי בדרך לביצוע השקעה ראשונה בתחום התשתיות. ל"גלובס" נודע כי הקרן, שאותה מוביל ישי דוידי, מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת השליטה בחברת התשתיות הוותיקה אליקים בן-ארי תמורת כ-150 מיליון שקל. 

נראה כי בקרן פימי מזהים כי תחום התשתיות בישראל צפוי ליהנות מצמיחה מוגברת בשנים הבאות, עקב משבר הקורונה שיפנה תקציבים ממשלתיים אדירים של מיליארדי דולרים לצורך האצת הצמיחה במשק. 

אליקים בן-ארי נמצאת כיום בבעלות ובניהול בנו של המייסד, דניאל בן-ארי. החברה נוסדה ב-1970 ועוסקת בביצוע פרויקטים הנדסיים, מפעלי תעשייה בתחום ייצור חומרי חציבה, הובלה כבדה ואיכות הסביבה. לפי אתר החברה, המבנה שלה (ייצור חומרי חציבה, שינוע, וביצוע פרויקטים) מאפשר יעילות ועצמאות ללא תלות במקורות חוץ - דבר המקנה יתרון תחרותי במכרזי תשתית. בבעלות החברה ארבע מחצבות ומפעלים נלווים בתחום חומרי מחצבה, עשרות משאיות כבדות, ציוד מכני הנדסי והפעלת תחנות מעבר לפסולת ביתית. מחזור המכירות השנתי של הקבוצה עומד על מאות מיליוני שקלים.

אליקים בן-ארי, לפי אתר החברה, מתמחה, בין השאר, בביצוע פרויקטים מורכבים בתחום ההנדסה האזרחית על ענפיה השונים, והיא עוסקת בסלילת כבישים, מסילות רכבת, ביצוע גשרים, עבודות בטון מורכבות, עבודות ימיות ותשתיות לבנייה וסלילה בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. לחברה חוזה בלעדי עם רכבת ישראל לביצוע הנחת מסילות רכבת וכן ביצוע כל הריתוכים החשמליים והתרמיים בכל שטחי מדינת ישראל.

לאליקים בן-ארי יש כמה חברות בנות, ובהן אורן בן-ארי אספלט (ייצור, פיזור ושיווק של מוצרי אספלט), בן-ארי תל רם פרויקטים (מתמחה בביצוע גשרים, ועבודות בטון מורכבות), שא-עפר (מספקת שירותי הובלה שונים, לרבות שינוע חומרי מחצבה וחומרים מסוכנים) ובן-ארי נגב (חברה רומנית, המפעילה מחצבת בזלת על נהר הדנובה). 

פימי תרכוש 37% מרימוני תעשיות

קרן פימי, שנוסדה ב-1996, היא קרן ההון הפרטי להשקעות הראשונה והגדולה בישראל, עם נכסים מנוהלים בהיקף של יותר מ-5.5 מיליארד דולר. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-91 חברות ומימשה כ-61 מהן, בהיקף עסקאות של יותר מ-5.5 מיליארד דולר.

פימי מעסיקה כיום יותר מ-30 אלף עובדים ופועלת בכ-50 מפעלים בישראל ועוד עשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם. הקרן משקיעה בחברות ישראליות ובחברות שיש להן זיקה לישראל. היא השקיעה עד היום במגוון תחומים רחב, הכולל את מרבית ענפי התעשייה, המסחר והשירותים. הקרן אינה משקיע בנדל"ן ובחברות בתחום הפיננסים.

בין השאר, מחזיקה כיום פימי בחברות עמיעד מערכות מים, קמהדע, גלעם, אימג'סאט, פולירם, מנועי בית שמש, נייר חדרה, ג'י וואן, יוניטרוניקס, רקח, מגל, ריווליס, תאת טכנולוגיות, תדיר-גן ועוד. באחרונה דווח בתקשורת כי פימי מנהלת משא ומתן להשקעה בחברת שיווק המזון דין שיווק וקלייה, שנמצאת בבעלות יגאל אלל.

לפני כשבועיים דיווחה פימי על הרחבת השקעותיה בתחום תעשיית הפלסטיק, עם הצטרפותה לגרעין השליטה בחברת רימוני תעשיות הנסחרת בבורסת תל אביב. במסגרת העסקה תרכוש פימי 37.5% ממניות רימוני תעשיות תמורת 150 מיליון שקל ולפי שווי חברה של 400 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה תיוותר בעלת השליטה הנוכחית, משפחת רימוני, עם החזקה של-37.5% ממניות רימוני תעשיות, ושני הצדדים ישלטו בחברה במשותף.

רימוני תעשיות היא חברה משפחתית, שהוקמה ב-1954 בידי יותם רימוני ונשלטת כיום בידי שלושת בניו - גדי, רפאל ודני רימוני. החברה עוסקת בתכנון, פיתוח, ייצור והרכבת מגוון רחב של רכיבי פלסטיק מדויקים בטכניקה של הזרקה תרמו-פלסטית, ובייצור תבניות להזרקת מוצרים מפלסטיק, למגוון רחב של שווקים, בישראל ובעולם, ובהם שוקי הרכב, הרפואה, הצריכה והמזון. מפעליה של רימוני תעשיות ממוקמים במודיעין ובקרית שמונה, ומשרדי הפיתוח והתכנון שלה בנשר. החברה מעסיקה כ-400 עובדים.