ג׳ו ביידן נבחר רשמית למועמד המפלגה הדמוקרטית בארה"ב

צירי המפלגות מ-50 מדינות וטריטוריות הכריזו על הצבעתם ב-Roll Call • הנשיא לשעבר קלינטון: "אם אתם רוצים נשיא המבלה זמן רב בצפייה בטלוויזיה ומתייג אנשים בסושיאל מדיה, טראמפ הוא האיש שלכם"

ג’ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות וסגן נשיא ארה”ב לשעבר, בעצרת בחירות במדינת דלוור   / צילום: Jonathan Ernst, רויטרס
ג’ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות וסגן נשיא ארה”ב לשעבר, בעצרת בחירות במדינת דלוור / צילום: Jonathan Ernst, רויטרס

בלילה השני של הוועידה הדמוקרטית הדיגיטלית הצביעו צירי המפלגה מ-50 מדינות וטריטוריות בשליטת ארה"ב על ג׳ו ביידן כמועמד המפלגה הדמוקרטית.

בסידור מיוחד, שנועד להתמודד עם הקשיים בכינוסים מפלגתיים, ניצבו נציגים מכל המדינות, נשאו את שלטי המדינה שלהם והכריזו על הצבעתם ב-Roll Call, אירוע שאמור היה להיות ליבת הוועידה הפוליטית.

בסיום ההודעה של הצירים על הבחירה בביידן, צולם ביידן עם רעייתו ג׳יל, וחלק מנכדיו, עם בלונים בצבעים המסורתיים אדום, כחול ולבן, על רקע של ספריה ציבורית כאשר הוא מקבל את המינוי.

בין הנואמים היה גם הנשיא ה-42, ביל קלינטון, אשר אמר "אם אתם רוצים נשיא המבלה זמן רב בצפייה בטלוויזיה ומתייג אנשים בסושיאל מדיה, טראמפ הוא האיש שלכם. הוא מכחיש, מסיט את תשומת הלב, משפיל אנשים וזה אולי עובד מעולה אם המטרה היא לייצר בידור ולשלהב. אבל בעת משבר, זה קורס".

במסגרת הנאומים בוועידה הופיעו הלילה שני מזכירי מדינה לשעבר, ג׳ון קרי וקולין פאוול (האחרון היה מזכיר המדינה בממשל רפובליקני של ג׳ורג׳ בוש), ודיברו בשבחו של ביידן בהיבט של מדיניות החוץ של ארה"ב. פאוול אמר כי "אנחנו מדינה מפולגת וטראמפ עושה הכל כדי לחדד את הפילוג. ביידן יסמוך על הדיפלומטים שלנו ועל קהיליית המודיעין ולא על מחמאות שיקבל מדיקטטורים ועריצים".

אחד מבכירי ממשל טראמפ לשעבר, ברט מק׳גרוק, שהיה אחראי סוריה, ועזב את הממשל של טראמפ על רקע החלטת טראמפ לצאת מסוריה, השתתף בוועידה והטיח ביקורת בנוגע להתנהלותו של טראמפ.

את הוועידה חתם סרט בן כ-10 דקות על רעייתו של ביידן, ד"ר ג׳יל ביידן. הדגש היה אסונותיו האישיים של ביידן, כמי שאיבד את אשתו הראשונה ובתו התינוקת בתאונת דרכים והשנים שלאחר מכן, כאשר ג׳יל ביידן הצטרפה למשפחה.

בלילה השני של הוועידה, לדמוקרטים היה חשוב להדגיש נושאים כמו אמפתיה, הבנתו של ביידן את היבט של קשיי מערכת הבריאות, אחרי שאיבד את בנו בו ביידן, שחלה בסרטן בראשו בשנת 2015.

נאומה של ביידן, בשידור חי הועבר מתוך כיתת לימוד ריקה מתלמידים, וג׳ו ביידן הצטרף אליה בשניות האחרונות.