רוסיה | פיצ'ר

הערכות: מנהיג האופוזיציה ברוסיה הורעל על ידי אנשי פוטין

אלכסיי נבלני, אחד ממתנגדיו הגדולים של פוטין, החל לחוש ברע במהלך טיסה למוסקבה לאחר ששתה תה • המטוס ביצע נחיתת חירום בדרך ונבלני הובהל לבית החולים • כעת הוא מונשם ומחוסר הכרה

אלכסיי נבלני, ראש האופוזיציה ברוסיה / צילום: Pavel Golovkin, Associated Press
אלכסיי נבלני, ראש האופוזיציה ברוסיה / צילום: Pavel Golovkin, Associated Press

מנהיג האופוזיציה הרוסית, אלכסיי נבלני, אושפזו הבוקר ביחידה לטיפול נמרץ בעיר אומסק לאחר שהמטוס שבו טס למוסקבה נאלץ לבצע נחיתת חירום כאשר החל לחוש ברע. ההערכה בקרב אנשיו היא שנבלני הורעל בידי משטר פוטין.

"אנו מניחים שאלכסיי הורעל במשהו מעורבב בתה שהוא שתה בטיסה. זה היה הדבר היחיד שהוא שתה בבוקר. הרופאים אומרים שהרעלן נספג מהר יותר דרך נוזלים חמים", צייצה בטוויטר דוברתו קירה יירמיש. כעת נבלני שוכב בבית החולים במצב של חוסר הכרה ומחובר למכונת הנשמה, הוסיפה ירמיש.

על פי רשת סי.אן.אן, שציטטה כלי תקשורת רוסיים, צוות בית החולים דיווח כי נבלני שוהה ביחידת חירום ומצבו "חמור ויציב". נבנלי הזהיר ביולי 2019 שיכול להיות שהוא הורעל לאחר שבעודו מוחזק במעצר במשטרה, הוא סבל מתגובה אלרגית מסתורית.

נבלני נחשב לגורם טורדני במיוחד בחצר של פוטין. הוא הקים רשת של משרדי קמפיין ברחבי רוסיה, העמיד מועמדים לאופוזיציה בבחירות אזוריות, ומאתגר פעם אחר פעם את מפלגת השלטון. ב־2018 הוא ביקש להתמודד מול פוטין בבחירות לנשיאות אך לבסוף נאסר עליו להתמודד.

פעילותו של נבלני מהווה סכנה אמיתית לחלק מפקידיו ומקורביו של פוטין. קרן למאבק בשחיתות שהקים נבלני חושפת מעשי שוחד בקרב פקידי ממשל, כולל כאלה שנמצאים במקומות גבוהים בהיררכיה השלטונית. בחודש יולי הקרן נסגרה לאחר תביעת ענק שיש מי שמגדירים אותה כתביעת השתקה מצד אחד המבוקרים שלה, יבגני פריגוז'ין, איש עסקים עם קשרים קרובים לקרמלין.