המסעדות שוב מאוימות מסגר: "אנחנו בחרדות כי יודעים שההחלטות מתבצעות בחטף לקראת סוף השבוע"

היום יתכנס קבינט הקורונה לדון בתוכנית החדשה של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו • באיגוד המסעדות חוששים מסגר נוסף שיוטל על הענף בעקבות דיווחים שמגיעים מכיוון משרד הבריאות ומשרד רה"מ • מנכ"ל האיגוד: "לא נקבל החלטה שאינה סבירה"

מסעדה ריקה / צילום: כדיה לוי, גלובס
מסעדה ריקה / צילום: כדיה לוי, גלובס

בענף ההסעדה חוששים מהאפשרות שתתקבל היום בישיבת קבינט הקורונה החלטה על סגר עתידי נוסף בענף. "אנחנו עדיין פועלים תחת מגבלות שפוגעות לנו בעסקים ושומעים על אפשרות לסגר בחגים", אומרים היום באיגוד המסעדות. "אם יתקבל סגר מסיבה לא עניינית - המסעדות ימשיכו לפעול עם תו סגול משלהם".

היום בשעה ארבע צפויה להתקיים פגישה של קבינט הקורונה, שבה צפוי להציג פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה, את התוכנית שלו להמשך ההתמודדות עם וירוס הקורונה בישראל. טרם ברור אם צפויה להתקיים הצבעה לגבי התוכנית הזו או לא, אך בענף ההסעדה חוששים מאפשרות של החלטה על סגר נוסף לענף. זאת, על רקע דיווחים שונים כי במשרד הבריאות ובסביבת רה"מ נבחנת אפשרות שכזו לקראת חגי תשרי.

בשיחה עם "גלובס" אומר היום שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות כי "אם תתקבל החלטה סבירה נכבד אותה. אם לא תהיה פה החלטה הגיונית, אנחנו לא נקבל אותה ונעבוד עם צו סגול משל עצמנו. יש כאן תחושה של אובדן אמון בממשלה".

לדברי ברמן, "מתייחסים אלינו כענף שקל לסגור, על אף שאין נתוני הדבקה. אנחנו כבר בחרדות כי אנחנו יודעים שההחלטות מתקבלות בצורה לא צפויה ומתבצעות בחטף לקראת סוף השבוע - בשעת לילה מאוחרת או לפני כניסת השבת". לדבריו, אם אכן תעלה להצבעה סוגיה שנוגעת לסגר, הובטח לו כי "שרי כחול לבן יצביעו עקרונית נגד סגר".

מוקדם יותר החודש שלח מנכ"ל איגוד המסעדות שי ברמן יחד עם המסעדן חיים כהן הצעה למתווה לתו סגול למסעדות וברים שתואם את מתווה ה"רמזור" במסגרתו יש חלוקה לרשויות לפי עוצמת ההתפשטות עם תקנות שונות לרשויות שמוגדרות כירוקות, צהובות ואדומות. לפי המתווה הזה, אין סגירה רוחבית, אלא מגבלות פרטניות שמותאמות להתפשטות התחלואה באותן רשויות.