אתגר המנכ"ל: נגה קאפ, שותפה מנהלת בקרן ההון סיכון i3 Equity Partners

נגה קאפ, שותפה מנהלת בקרן ההון סיכון i3 Equity Partners, מספרת איך מגייסים כסף בעולם שבו אי אפשר לפגוש את היזמים פנים אל פנים

נגה קאפ, שותפה מנהלת בקרן ההון סיכון i3 Equity Partners / צילום: דויד גרב
נגה קאפ, שותפה מנהלת בקרן ההון סיכון i3 Equity Partners / צילום: דויד גרב

נגה קאפ, שותפה מנהלת בקרן ההון סיכון i3 Equity Partners, איך עוברים עליכם ימי הקורונה? מה ההתמודדות העיקרית?
אנחנו בסדר, מסתגלים ל"נורמלי החדש". העבודה אצלנו, כקרן הון־סיכון, מתנהלת בעיקר בשתי חזיתות: באחת, לשמור על חברות הפורטפוליו שאנחנו מושקעים בהן ולוודא שהן במצב טוב ושיש להן מספיק כסף להתנהל בתקופה הקרובה (ואם לא, לעזור להן להיות שם). ובחזית השנייה - להסתכל על חברות חדשות ולבדוק אם הן מתאימות לנו.

ביקשנו מכל אחת מהחברות שלנו לבדוק איפה הקורונה פוגשת אותה בעולם התוכן שלה, איך היא יכולה למצב את עצמה ביחס לשוק, ובעיקר לתת פתרונות יצירתיים למצב.

לדוגמה, יש לנו חברה שעובדת מול עיריות בעולם, והיא ממש צמחה מהמשבר. ברגיל יש לה יכולת להציף נושאים כמו חנייה ואיסוף אשפה. בזמן קורונה היא יכולה לתת מידע כמו איפה בתי החולים מלאים ובאיזה שכונות צריך להשקיע יותר משאבים בסיוע.

אבל מן הסתם זה לא זמן מתאים לחפש חברות חדשות להשקיע בהן.
גם אנחנו חשבנו ככה בהתחלה. בדיקת חברות וגיוסי כספים מתבססים על הרבה מאוד חומרים ומצגות ופגישות. אם מישהו היה אומר לנו לפני חצי שנה שנעשה גיוסי הון בלי לראות את היזם פנים אל פנים, הייתי אומרת חד־משמעית שזה לא ייתכן. בדרך כלל דרושות כ־15-20 פגישות עם יזם לפני השקעה. אבל גילינו - השותף שלי, ערן וגנר ואני - שאנחנו מסוגלים לעבור את המהלך הזה גם באמצעות הזום.

אפילו ועדת ההשקעות שלנו מתכנסת ועובדת רק דרך הזום. שיטה חדשה ומעניינת. מצאנו שככה אנחנו אפילו יעילים יותר. מבזבזים פחות זמן על נסיעות וחניות וארוחות צהריים.

דברים שעושים לי טוב ונותנים השראה (1):
"לראות נוף. יש לי בית נופש בצפון הארץ, שב'רגיל' אנחנו מגיעים אליו פעמיים בשנה, אבל עכשיו נוסעים לשם בכל הזדמנות. פשוט לשבת ולראות מהחלון נוף מדהים של כנרת וגולן, כמו תמונה. גם אם אני 'רק' מרימה את הראש מהמסכים והטלפונים, זה כל כך מפרק מתח ונותן השראה".

דברים שעושים לי טוב ונותנים השראה (2):
"אני ממליצה בחום על תערוכת הביאנלה לאומנויות ועיצוב במוז"א (מוזיאון ארץ ישראל) בתל אביב. התערוכה הייתה אמורה להיפתח עוד לפני הקורונה, אבל היא רלוונטית מאוד. היא שואלת דרך היצירות שאלות עכשוויות כמו מה קורה לכדור הארץ, האם כצרכנים כל מה שאנו קונים באמת נחוץ לנו, מהי יצירה וכמה התרבות חשובה לנו. ניקוי ראש אמיתי וחומר למחשבה".